Druk op borst en flauwvallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Druk op borst en flauwvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:37

Ik heb eigenlijks 2 problemen..

Zondag vierde ik mijn verjaardag en om 2 uur kwam er pas visite dus in het begin van de middag lag ik bij mijn vriend op de bank wat foto's van ons te maken omdat ik een nieuwe camera heb gekregen. Na een poos ging ik weer rechtop zitten en werd ik ineens misselijk en had ik druk op mijn borst. Voelde me niet goed. Mijn vriend heeft me mee naar boven genomen en toen ben ik op bed gaan liggen en hij zei me rustig te gaan ademen en na een hele poos ging de druk weer weg. Hij voelde mijn hartslag maar die was normaal (74). Nog een poosje op bed gelegen en daarna naar beneden gegaan en de hele dag verjaardag gevierd en nergens meer last van gehad.

Een paar mensen die ik gevraagd heb denken aan hyperventilatie. Ik heb 1 keer hyperventilatie gehad bij een concert van Bon Jovi door de combinatie spanning/opgewonden zijn met de hitte en het gedruk van de mensen. Toen werd ik heel raar in mn hoofd en dacht ik dat ik flauw ging vallen. Dit wat ik nu had was heel anders en ik lag gewoon relaxed. Maar je hebt meerdere soorten hyperventilatie dus ben benieuwd of dat het is?

Mijn volgende probleem kwam vanochtend. Ik heb me gisteren verstapt en heb nu wat last van mijn knie. Ik ging vanochtend uit bed en liep rustig de trap af omdat het pijnlijk was en ging beneden op de bank zitten met mijn thee. Ik was heel licht in mijn hoofd maar dat heb ik 's ochtends altijd dus ik dacht dat het wel over ging. Ik zei tegen mijn moeder dat ik me niet lekker voelde en daarna weet ik het niet meer. Heb alleen nog in de verte gehoord; 'hoofd naar beneden doen!'. Volgens mijn moeder draaiden mijn ogen weg en viel ik dus flauw. Mijn moeder legde een natte doek op mijn hoofd en toen werd ik weer wakker. Kreeg daarna een heel raar gevoel (hitte en misselijk) maar dat zijn normale symptomen met flauwvallen.

De dokter raadde mijn moeder aan om mij een bepaalde soort roosvicé te geven. Met ijzer enzo erin? Het was in ieder geval voor mensen die zich vaak slap voelen etc. Ik heb op mijn werk ook wel eens gehad dat ik me slap voelde enzo maar dat kwam meestal door te weinig eten. Ik kan ook 's ochtends pas onder de douche gaan staan nadat ik wat gegeten heb want anders heb ik wel vaker het flauwval gevoel. Maar val nooit echt flauw en nu dus wel.

Weet iemand wat ik tegen beide dingen kan doen? Hebben jullie dit zelf wel eens gehad? En kunnen ze beide aan het zelfde probleem liggen of is dit los van elkaar?

Alvast bedankt!

Tivoli

Re: Druk op borst en flauwvallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:49

Ik zeg ten eerste: dokter bellen,die vent is er niet voor niets Knipoog

Flauwvallen heb ik regelmatig,en na tig onderzoeken weten ze nog steeds niet hoe het komt.

Maargoed,met dit soort klachten kan je hetbeste naar de dokter gaan,dan kan je hem meteen vragen over je knie Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:52

Trouwens,het ijzer doelt waarschijnlijk op bloedarmoede.
Als je bloedarmoede hebt kan je inderdaad flauw worden.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:38

idd wat Tivoli zegt, naar de dokter en hem vragen hoe en wat Knipoog
het kan ook zijn dat je 'n te lage bloeddruk hebt, dan kun je je ook wel 's zo beroerd voelen...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:57

Te lage bloeddruk, bloedarmoede (ijzertekort) en/of hyperventilatie. Kan allemaal, als ik het zo lees. 'S morgens goed eten en drinken, hielp bij mij erg goed. En niet al te warm douchen.

Toch even de HA bellen, dan heb je wat meer duidelijkheid Knipoog

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:01

Ik herken het wel een beetje, ja. Het klinkt inderdaad alsof hyperventilatie of bloedarmoede kan; het kan ook liggen aan een te lage bloeddruk, van plotseling opstaan kan je daar ook erg flauw van worden.
Ik val zelf nooit flauw maar heb wel af en toe last van hyperventilatie, ook juist als ik rustig zit/lig begint het ineens op te spelen. Komt door stress.

In ieder geval zou ik even langs de huisarts gaan, je weet maar nooit: laat je niet meteen afschepen als het aanhoudt, toch even onderzoeken voor de zekerheid kan nooit kwaad!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:09

Waarom mag je niet te warm douchen?
Ik voel me namelijk ook wel eens zwak worden onder de douche?
Ook met te snel op staan, eerst eten voordat ik 's ochtends iets anders ga doen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:28

Het flauwvallen herken ik niet, maar wel het acuut druk op de borst gevoel. Ik kan dan maar moeilijk ademen en heb eçht pijn, als of er iemand heel hard op mijn borstbeen drukt...
Ben er eens mee naar de HA post geweest, bloeddruk was in orde (78/120) hart en longen waren goed en pols ook. De doker hield het op spanning, ik heb het nog wel af en toe en het is echt heel naar.
Met dat flauwvallen zou ik zeker naar de HA gaan, want dat is niet goed hoor.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:34

mag schreef:
Ook met te snel op staan, eerst eten voordat ik 's ochtends iets anders ga doen..

Precies weet ik het niet meer, ik geloof dat het zo zat; als je onder warm water staat gaat je bloed sneller (of juist langzamer?) gaat stromen. Als je er dan onder vandaan stapt koelt het ineens heel snel af en dat kan een heel draaierig gevoel/flauwvallen opleveren.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:22

Als je onder de warme douche stapt, gaat je huid warmte afgeven. De adertjes in je huid zetten uit, waardoor daar meer bloed heenstroomt (hierdoor word je huid dus ook rood). Doordat er bloed naar je huid stroomt, stroomt er logischerwijs minder naar je hoofd, en loop je dus het risico flauw te vallen.
Om dezelfde reden nooit een onderkoeld iemand verwarmen met externe warmtebronnen, want je ontrekt bloed aan organen die het juist zo dringend nodig hebben.

@ TS: Het verhaal wat je verteld, zowel het eerste verhaal als het flauwvallen, past goed bij ijzertekort. Het is dus geen slecht idee om daar eens op te testen. Verder zou je ook eens je B12 gehalte moeten laten controleren. Beiden zijn een vorm van bloedarmoede. Dit veroorzaakt zuurstoftekort (ijzer (en B12, die zorgt voor het ijzer, maar das weer een ingewikkeld verhaal) zorgt er namelijk voor dat zuurstof in je bloed opgenomen word), wat flauwvallen, maar ook je andere symptomen zou kunnen veroorzaken.
Uiteraard zijn ook andere dingen mogelijk, waarvan hyperventilatie er 1 van is. Gewoon even langs de huisarts en in elk geval even een volledig bloedonderzoek aanvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:54

Hanmar schreef:
mag schreef:

Precies weet ik het niet meer, ik geloof dat het zo zat; als je onder warm water staat gaat je bloed sneller (of juist langzamer?) gaat stromen. Als je er dan onder vandaan stapt koelt het ineens heel snel af en dat kan een heel draaierig gevoel/flauwvallen opleveren.

Dat verklaart een hoop zeg (ik durfde nooit bij mijn vader te gaan douchen (ik ben daar max. 2 dagen achter overigens..) Maar mijn vader liet het bad altijd vollopen. En dat was echt superheet altijd (ik ging altijd eerst een half uur met alleen mijn voeten erin omdat het anders pijn deed Tong uitsteken ) En als ik er uit kwam stortte ik altijd meteen ter aarde Clown ;

ik heb wat de TS heeft heel lang gehad... Ik heb er ook mensendiek therapie voor gehad; maar toen ik dat had hebben we eigenlijk meer aandacht besteed aan mijn schouder.. Wel hebben ze een schildklierafwijking geconstateerd..

Ik kreeg het ook vaak heel warm ineens, en hoofdpij... Ik heb nu geen schildklierafwijking meer, en heb er ook geen last meer van eigenlijk Lachen . Maar of het echt aan die schildklier lag weet ik niet; heb het nu ook wat rustiger (van VWO naar MBO gegaan Huilen van het lachen ).. Dus mss ook wel minder stress oid.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 08:34

Wat ik nog het vervelendst vind, is de angst dat ik het weer krijg. Kreeg het beide keren 'zomaar' en beide keren gelukkig thuis op de bank. Als ik dit op mijn werk (in de Jumbo) of bij de paarden ofzo krijg heb ik een veel groter probleem. Verdrietig

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:23

Ik begrijp je angst, maar een mens lijdt het meest, onder het lijden dat hij vreest. Bedenk wat het ergste is wat je kan overkomen als dit je gebeurt, en bedenk daarvoor een noodscenario. Waarschijnlijk is het ergste wat je kan gebeuren, dat je flauwvalt terwijl je je paard vast hebt of terwijl je erop zit. Uit je verhaal blijkt dat je je voor die tijd al wat naar en licht in je hoofd voelt, dus kan je voor die tijd afstappen en je paard ergens aanbinden, terug in de box doen of iemand in de handen drukken, om maar wat ideeen te noemen.
Bedenk verder dat het een erg naar gevoel is en dat je je erg vervelend voelt, maar dat je hoogstens flauwvalt. Verder is er tot nu toe niets ergs gebeurt, en de kans is dan ook erg klein dat dat gaat gebeuren. De kans is vele malen groter dat je angst het nu veel erger maakt dan het allemaal is. En ja, ik weet dat ik dit allemaal verrekte makkelijk kan schrijven terwijl ik achter mijn computer zit. Maar misschien dat je er wat mee kan.

Wat betreft dat het op je werk gebeurt: laat het maar op je werk gebeuren! Dan bellen ze tenminste meteen met een beetje geluk een ambu en word je gelijk van top tot teen nagekeken Knipoog.

Ben je overigens al bij je huisarts geweest?

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:38

Ik heb het opok een tijdje gehad druk op de borst en dan ook een linkerarm die beetje raar aanvoelt, dacht dan ook dat ik iets aan mijn hart had, maar voel dan wel gelijk pols, en hartje klopt gewoon door.
Maar dokter dacht ook aan hyperventilatie, heb toen folder meegekregen en daar stonden veel (jeetje kan niet op het woord komen) uhm oja symptomen waar ik ook wel last van had.
Ik heb ook wel last van depressie en omdat ik de laatste tijd erg vervelende dingen heb meegemaakt (sterfte van 2 ooms en mijn paardje ziek) kwam het toch door stress.
En dan kun je dus gaan hyperventileren. Je moet dan 3 tellen inademen en 6 tellen uitademen. Ik adem ook niet helemaal goed.

Dus misschien moet je eens bij hyperventileren zoeken, of idd wat de andere zeggen je bloed laten testen. Want dit lijkt me zeker geen pretje als je flauwvalt.

Ik wens je nog sterkte en hoop dat je er nu geen last meer van blijft houden.