Neusamandelen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Neusamandelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 09:49

Erg vervelend die dingen.

Eind Oktober ging ik naar de dokter omdat ik heel erg pijn aan mijn keel had. Conclusie: ontstoken/geirriteerde neusamandelen, en dat sloeg weer op mijn keel. Ik kreeg een neuspray die ik 5-6 weken moest gebruiken, maar met 4 weken moest ik terug komen. Na 2 weken die neuspray had ik geen last meer, maar ik moest wel blijven gebruiken. Na 3 weken die neuspray te gebruiken, begon het heel erg te bijten in mijn neus, en kreeg ook bloed uit mijn neus, dit was niet heel erg veel, maar het was er wel. Toen ik terug kwam bij de dokter, besloot ze me over te zetten op een andere neusspay, die minder aggressief was, en ik kreeg anti-allergie pilletjes, waarvan ik er elke dag 1 moet nemen. Dit is voor de komende paar maanden, máar ik moet wel de 23ste weer terugkomen voor nieuwe allergie pilletjes.

Nu is het probleem dat deze neusspray ook ontzettend begint te bijten in mijn neus, ik de afgelopen 2 weken 2 hele erge bloedneuzen heb gehad. Bij mijn 1e bloedneus heb ik voor de zekerheid de doktersassistent gebeld, en die zei dat als ik veel bloedneuzen bleef houden, ik eerder een afspraak moest maken. Ik ben al die tijd al vreselijk verkouden geweest, en dat gaat ook al niet meer over.. Ik loop de hele dag door te snotteren, en ik heb vreselijk pijn aan mijn neus, en met die koude wind word het ook al niet meer beter.

Nu is mijn vraag: Afwachten tot de 23ste, of tóch eerder een afspraak maken, vanwege het bijtende gevoel in mijn neus, en de bloedneuzen? Heeft er trouwens verder nog iemand handige tips, wat een beetje kan helpen? Zalfje, dingetje, maakt niet uit, als ik minder last krijg, is alles welkom.

Helderder

Re: Neusamandelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:28

Waarom laat je ze niet operatief verwijderen? Heel simpele ingreep en je hebt er zo te lezen een hoop baat bij. Hoef je geen neusspray meer te gebruiken. Maar is daar niet eerder over gesproken? Want toen ze bij mij ontdekte dat ik nog neusamandelen had (ze horen op te lossen, en tegen een volwassen leeftijd moet je ze kwijt zijn) moesten ze er direct uit.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 10:30

Daar heeft mijn dokter verder helemaal niet over gesproken, en ik ga liever ook niet onder het mes, ik zou er idd misschien veel baat bij hebben, maar toch angst hea.. Dus ik heb hoop dat het zo over kan gaan, en als het zo niet lukt denk ik dat mijn dokter er nog over begint.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:32

Maar hoe weten ze dan zo zeker dat je die dingen nog hebt? Daarvoor moeten ze met een slangetje en camera in je neus óf een CT scan maken. (dat eerste is trouwens erger dan de hele operatie Nagelbijten / Gniffelen ). Kun je niet een doorverwijzing naar de KNO-arts krijgen?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 10:33

Omdat ze nooit zijn verwijderd...? Tong uitsteken

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:35

Vanaf je achtste horen ze op te lossen, en uiteindelijk te verdwijnen. Dus als het allemaal volgens het boekje is gegaan zou je ze nu niet meer hebben. Tong uitsteken

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 10:36

Daar heb ik eigenlijk nog nóoit van gehoord.. Mijn vader heeft ze ook nog.. (zo ken ik nog wel meer mensen, maar doet er niet toe..)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:36

Vergis je je niet met keelamandelen?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 10:36

Nee..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:43

Het kán wel dat je ze nog hebt Knipoog Niet bij iedereen verdwijnen ze.

Maar als je echt last blijft houden, moeten ze er uit. Tenzij je met je klachten kunt leven Knipoog
De mijne zijn eruit, had veel last van oorontstekingen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 10:44

Joonsel schreef:

Maar als je echt last blijft houden, moeten ze er uit. Tenzij je met je klachten kunt leven Knipoog

Ja, ik denk dat mijn dokter er net zoals mij overdenkt: eerst met medicijnen proberen, en als ik klachten blijf houden, dan alsnog eruit..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:59

Neusspray mag je maar een paar weken gebruiken en dan moet je stoppen, anders gaat je hele neus er aan.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 12:59

Dan vind ik het raar dat mijn dokter mij dat heeft voorgeschreven? Om het een paar maanden te gebruiken..?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:00

O langer dan 2 weken is al erg veel,ik kom al jaren bij een KNO arts dus daarom weet ik dat.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 13:01

Maar ik blijf het raar vinden, waarom zou mijn arts me dat in godsnaam voorschrijven als je neus daarvan er aan gaat?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:05

Omdat hij ook niet weet wat hij anders kan geven?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 13:05

Dan lijkt mij dat mijn amandelen er gelijk uit zouden moeten ofzo..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:31

Joonsel schreef:

Dat bedoel ik. Ja Maar ik vraag mij af hoe TS kan weten wie ze nog wel of niet heeft. Dan moet er sowieso een foto gemaakt worden.

Sommige neussprays mag je wel een aantal maanden gebruiken. Maar dat zijn meestals sprays die je op recept krijgt. Ik heb ook een neusspray die ik in principe jaren moet gebruiken. Moet wel eens per jaar mijn neus laten controleren. (omdat er gaatjes in je tussenschot kunnen komen ed).

Voor nu zou ik gewoon weer snel naar de dokter gaan.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 17:34

Ik heb idd een neusspray op recept gekregen sorry als dit niet duidelijk was. Mijn dokter vertelde mij dat ik mijn amandelen nog had, en dat het daaraan lag. Dit heb ik zo van haar aangenomen, omdat zij er meer verstand van heeft als mij. Knipoog