wintertenen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

wintertenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 20:06

Hallo,

Ik heb weer ontzettende last van wintertenen, het jeukt zo ontzettend en het doet nog zeer ook Nagelbijten / Gniffelen .

Heeft iemand niet dé ideale tip voor mij ? Clown

Groetjes naomi

Guusje1

Re: wintertenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:07

Ik heb geen tip.
Maar hoe komt t ook alweer als je dat hebt? Daar is toch een oorzaak van?

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:08

Ik denk dat ik dat ook heb is dat niet zo dat het juist onder je nagel pijn doen en verschrikkelijk jeukt ?

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 20:10

het zit niet onder me nagel, maar het zijn van die hele kleine bultjes, af en toe ook rood,

Maar het is zo vervelend

De oorzaak weet ik niet precies Clown iets met warmte en kou.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:12

Oke dan heb ik ook last van wintertenen ^^
Dan zijn we met twee maar iemand een oplossing ?

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:18

Ja, en als je er echt erg last van hebt doe je het graag Bloos : ochtendurine erop; eroverheen plassen dus! Help echt!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:20

Ik heb er ook last van Boos!. En volgens mijn oma kom je dan vitamine C te kort. Dus mijn oma's tip is : veel mandarijnen of sinaasappelen eten.

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:22

heb er ook last van en ook winterhanden, word er echt gek van. soms tot bloedens toe, ook al naar dokter geweest tabletten gekregen maar die hielpen ook niet. kun je weinig aan doen, beetje insmeren met creme zodat het niet losknapt. en handschoenen dragen, en niet te krappe schoenen

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:02

Volgensmij komt het als je heel koude voeten hebt en als je dan bijv in de bus naast zo'n kachel zit met je voeten.
Ik had het vorig jaar ook, is echt irritant. Nagelbijten / Gniffelen Jeuken en als je het ergens aan stoot vet zeer. Maar ik denk gewoon dikke sokken dragen ofzo? Haha!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:09

goede dikke sokken/schoenen aan en dus zorgen dat je zo min mogelijk koude voeten krijgt want het probleem ligt in je doorbloeding.. en als je even op google zoekt kun je ook dingen vinden over wisselbaden, dit heb ik nog nooit geprobeerd.
zelf heb ik 2 winters geleden heel erg last gehad van wintertenen, wist toen nog niet dat ik het had. daarna flink opgelet met warme sokken en schoenen en altijd voeten warm proberen te houden en heb vorige winter geen last gehad en tot nu toe ook nog niet weer

Aline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:24

Ik heb er ook wel last van gehad vroeger, gelukkig valt het tegenwoordig mee. *klopt af* Ik smeerde er vaak Abroflor gelei van VSM op, dat hielp geloof ik wel!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:09

moppielover schreef:
Ik heb er ook last van Boos!. En volgens mijn oma kom je dan vitamine C te kort. Dus mijn oma's tip is : veel mandarijnen of sinaasappelen eten.

Dat is echt onzin. Het komt volgens mij door het afsterven/beschadigen van haarvaten veroorzaakt door een groot verschil tussen warm en koud. Wat dus echt heel slecht is, is als je van de fiets af komt met je voeten tegen de verwarming of in een warm bad. Zorg dat je voeten warm blijven (mooie aseksuele sokken) en droog en dat je schoenen niet knellen, want dat is ook slecht voor de bloedsdoorstroming. Als je het eenmaal hebt gaat het niet weg, je moet alleen zorgen dat het niet erger wordt.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:15

Ik heb een kleine-winterteen. Hij jeukt, is 4x zo dik en rood en gigantisch pijn zodra je hem stoot Lachen Maargoed, het is wel eens erger geweest en het went Ja

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:18

ik heb last van winter dijen Nagelbijten / Gniffelen en dat is ook geen pretje kan ik je vertellen,heb er paar keer een spuit voor gehad,maar dat helpt helaas niet bij mij.als ik buiten ben en het vriest dan moet ik een lange dikke jas aan doen,die over mijn benen valt.maar met rijden gaat dat natuurlijk niet,ik zou eigenlijk een termo broek moeten aanschaffen,misschien dat dat wil helpen,op mijn dijen komen grote paarse bulte die overdags steen koud zijn,en helemaal gevoel loos,ik kan er zo een naald in steken en voel er niks van,MAAR....... dan word het later op de dag en begint het te gloeien,en dan zo erg dat als ik mijn hand een paar cm van mijn broek af hou je de warmte kan voelen,en als ik onder de douche sta en er loopt warm water over mijn benen dan doet dat erg zeer.pas als de tempratuur boven een graad of 5 is,dan trekt het langzaam weg.mijn huisarts had zoiets nog nooit gezien,maar het heeft een hele tijd geleden ooit in paard en sport gestaan,toen wist ik dat ik niet de enige was,schijnen best veel vrouwen last van te hebben,het enige wat een beetje wil helpen is je lichaam warm houden en de plek goed te bedekken.

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:20

ik heb er ook heeeeeell erg last van :S
Vooral mijn kleine tenen zijn de dupe...zijn knalrood en heel dik.. en zelf de zeikant van mijn voet begint. ik pas mijn paardrijlaarzen gewoon echt niet nu want die zijn dan te smal van voren en worden ze geplet.ik pas op het moment heel veel schoenen niet.(heb nu zelfs thermolaarzen aan van mijn moeder echt van die ongeloofelijke grote)
ze zeggen dat het met slechte doorbloeding heeft te maken.. en de kou want ik heb ook altijd onwijs koude voeten

maar ik wil ook wel eens weten wat het is en wat er tegen gedaan kan worden.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:20

Wietske, ik pas ook mijn westernlaarzen op dit moment niet meer. Alleen mijn thermolaarzen zitten écht lekker Ja

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:11

Ik was ook al van plan om hier een topic over te maken, heb er ook last van! Mijn moeder heeft bij de apotheek gevraagd, daar zeiden ze dat wisselbaden kunnen helpen en dat tantum er op smeren zou kunnen helpen.

Wisselbaden heb ik voorig jaar geprobeerd, maar wat een ellende steeds, bakje koud water, bakje warm water, en dan steeds wisselen, ik vond het gewoon te veel gedoe.

Ik probeer in ieder geval mijn voeten goed warm te houden, heb ook thermolaarzen gekocht, en dat helpt al een beetje!

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:36

wisselbaden heb ik ook al geprobeert, helpt niet doet alleen ongelofelijk zeer als je in het warme water komt, lijkt net of je tenen of vingers knappen Nagelbijten / Gniffelen

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:54

Er zijn trouwens ook nog dingen die meewerken.. zoals met sokken gaan slapen (sokken houden toch de doorbloeding tegen, vooral als je niet beweegt) en een elektrische deken schijnt ook erg slecht te zijn als je wintertenen hebt.. en ik ben vorig jaar zo onder de zonnebank gestapt en had daarna heel erg last van wintertenen.. dus ik ga onder de zonnebank met teensokjes aan Lachen