ik heb vanochtend een lelijke snijwond (jaap) opgelopen en nu bedacht ik mij dat ze in het ziekenhuis het helemaal niet hebben schoon gemaakt of ontsmet voordat ze er stripjes op plakten om het bij elkaar te houden? zal dit een vergissing zijn of doen ze dat vaker?
ik heb de wond opgelopem om 7 uur vanochtend en was daar om 13.00 en her bloede nog steeds/alweer toen ik de plijster eraf haalde...
Juist doordat het doorbloed maken ze het niet schoon volgens mij. Omdat het nu wel schoonbloed..... Maar ik kan het verkeerd hebben. Als een wond niet bloed heb je meer kans op ontstekingen
Dan is het wel mooi schoongebloed. Extra spoelen heeft dan niet zoveel zin. Ze hebben de wond een beetje bij elkaar getrokken, maar niet volledig dichtgeplakt, dus evt vuil kan er gewoon uit.
ik heb mj wel gesneden aan een niet gedesinfecteerd vis fileermes... ik weet het niet heb er niet voor geleerd maar omdat ie behoorlijk klopt en heel gevoelig is
Alle diepere wonden zijn gevoelig en kloppen. GA er nou maar vanuit dat de arts die hem gezien heeft ervoor geleerd heeft en er echt wel over nagedacht heeft.....
Als je vinger heel erg gaat kloppen, pijnlijk wordt, rood wordt, dik wordt en je koorst krijgt dat het weet tij is voor een bezoek aan de huisarts, tenzij er op de ehbo gezegt dat je daar terug zou moeten komen
als ik de symptomen krijg die jij zegt marlies dan mag ik gelijk naar de spoed gaan in amersfoort. ik was nu in apeldoorn. dat is er wel bij verteld. maar ik bedacht me dat en vind het wel een beetje apart aangezien ze het meestal tig keer ontsmetten enzo
Heb je een tetanus prik gekregen? (of nog voor ingeent dat hij nog geldig is) Omdat het een 'vies' mes was. Dit is iig het eerste waar ik aan denk (doe opleiding tot verpleegkundige). Verder maken ze volgens mij wel vaker de wond niet schoon, omdat de wond dit in sommige gevallen ook uit zichzelf doet.