heb ik weer... in een mes gegrepen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

heb ik weer... in een mes gegrepen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 18:19

vannochtend heb ik met mijn domme hoofd in een (afgelopen donderdag geslepen) vlijmscherp mes gegrepen met mijn vingertop Frusty
ik wou vannochtend in de auto stappen om naar het werk te gaan en ik heb altijd een afgesloten schoolbeker met thee mee en deze wilde ik dus [in de houder zetten maar er zat nog een blikje cola in... dus ik zet mijn thee buiten op de grond en pak de cola maar ik merk dat er nog wat cola in zit.
ik wil dus eerst even in het vakje in de deur voelen of daar wat in zit zodat ik mijn thee in de houder kan doen..
het was nog geen 7 uur dus pik donker en ik wil voelen en ineens volop zeert aan mijn vinger.... ik kijken en gigantisch bloeden.
mijn vader (zat achter het stuur) had gelijk papieren zakdoekjes tevoorschijn gehaald en toen met een bloedende vinger naar het werk gereden. daar aangekomen zie ik dat het mijn eigen messen zijn die ik donderdag heb laten slijpen voor het examen van aanstaande maandag Frusty die zijn dus nu wel getest of ze goed scherp zijn en dat is goedgekeurd haha Haha! Bloos

maargoed, ik in.. de winkel een plijster er strak omheen handschoen aan en aan het werk... om 12 uur ging ik even kijken of het al wat beter eruit zag en of het bloeden gestopt was.. niet dus.. zodra ik de plijster eraf haalde begon het gelijk mega te bloeden,
ik even overlegt met mijn vader en toch maar naar het ziekenhuis aangezien ik geen huisarts in de buurt heb daar.

affijn... het is echt een jaap en ik was te laat om te hechten of lijmen dus ik heb er nu 2 zwanenhalsjes op en mega verband haha!
ziet er echt dom uit maarja moet maar even.
ik baal er wel van aangezien ik maandag examen heb. mocht de rest van de dag niet werken inverband met infectie gevaar omdat het wel een grote open wond is.

sow, dit wou ik even van mij af typen.
thanx voor het lezen

Rian_Luna

Re: heb ik weer... in een mes gegrepen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:24

Woow
en ook gewoon werken hé
maar als ji jde hele ochtend gewerkt heb, heeft het toen ook de hele tijd gebloed?
zal je handschoen wel aardig vol met bloed zitten:S

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 18:27

nee tijdens het werk bloede het niet heel hevig, ik had er een strakke plijster omheen.
toen we een bakkie gingen doen om 9 uur wou ik eigenlijk de plijster er even afhalen om te zien hoe het eruit zag maar dat heb ik maar niet gedaan omdat het dan dus weer kan gaan bloeden, en dat was om 12 uur dus ook weer het geval...

ik moet wel even opletten dat ik er geen infectie bijkrijg, aangezien het wel een vis fileermes was en die altijd bacterieen kan bevatten Hamer
hopelijk geneest het wel een beetje snel want moet maandag examen doen en dan heb ik mijn handen hart nodig

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:02

Ik heb het een jaar of 5 geleden meegemaakt op mijn toenmalige werk. Ik werkte in het weekend in een supermarkt bij slager/vleeswaren/kaas/brood afdeling.. Ik ging een vaste klant helpen die zaterdag, zal het nooit vergeten, gesneden plakken oude kaas. Dus echt handmatig heb ik het over, en niet op die elektrische dingen van tegenwoordig.. Na de derde plak schoot mijn hand over de kaas naar voren richting het mes terwijl ik die naar beneden duwde om een nieuwe plak af te snijden.. Tjak, ik durfde niet te kijken, ik rende naar achter in de slagerij en door naar de kantine, ik had al die tijd een doek om mijn vinger. Toevallig liep er een verpleegster in de winkel, blijkbaar wist een collega van mij dat en die kwam dus naar de kantine mijn vinger reparereren... Ik had waarnzinnig geluk, want alles zat er nog aan! Wel een stuk van mijn vingertop ingesneden maar het zat er nog aan.. En ja het lijkt overdreven maar zij had ook mijn vinger helemaal dik ingebonden. Het lijkt wel alsof het overdreven is, maar zulke wonden zijn juist de lastigste! Want dan kom je er pas achter hoe hard je je handen/vingers eigenlijk wel niet nodig hebt!
En zo'n verband is echt wel handig.. Je stoot natuurlijk je handen/vingers altijd, of je komt ergens tegen aan, je beweegt je vingers waardoor de wond ook weer open kan gaan en dan nog te bedenken aan de bacterien die er allemaal in kunnen komen..
Dus nee gek is het niet dat ze je hele vinger inpakken!
Wel balen voor je dat het nu uitgerekend gebeurt nu je examen hebt.. Maar daar zullen ze toch ook wel enigzins begrip voor hebben?

Sterkte ermee!!!
Laatst bijgewerkt door unexpected_ op 10-12-08 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:05

He jakkes, wat erg dat het zo erg bloedde... Heb ook weleens in een mes gegerepen tijdens het afwassen, daar wordt je idd niet echt blij van Boos!
Ik hoop dat het maandag weer beter is met je examen.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:06

haha weetje zeker dat het een zwanenhals is en geen zwaluw staartje is? Tong uitsteken
Mag ik vragen wat je doet? Omdat je zegt dat je examen moet doen? Lachen

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:10

lovey_ou schreef:
haha weetje zeker dat het een zwanenhals is en geen zwaluw staartje is? Tong uitsteken
Mag ik vragen wat je doet? Omdat je zegt dat je examen moet doen? Lachen

Vermoedelijk een koks opleiding, of iets in die trant.. denk ik?
Vis detail handel zie ik in het profiel..

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 11:28

inderdaad michelle19 ik doe werk in de visdetail handel. ga de zaak van mijn vader over nemen als ik uitgeleerd ben over een jaartje of 5. Haha!

het examen is gelukkig heel goed gegaan. geen fouten gemaakt bij het fileren en panklaar maken. dus daar ben ik al heel blij mee. ik zei tegen die examinator dat ik niet zo snel kon snijden door mijn vinger en hij had er alle begrip voor. hij ging zelfs allemaal blauwe plijsters halen waardoor ik een hele afgeplakte vinger had (redelijk beschermd)
had wel een voordeel. ik mocht niet helpen met schoonmaken omdat ze bang waren voor visvergiftiging Tong uitsteken

verder heb ik er wel behoorlijk de balen van, want ik moet nu met werken altijd een handschoentje aan zodat het niet inaanraking komt met de vis. maar met bakken is het best gevaarlijk. de pan is 180 graden als je dan met je vinger toppen in de pan komt met een handschoen erover heen dan ben je helemaal de sjaak.....
over twee weken zal het wel helemaal dicht zitten maar nu besef je pas hoeveel je met je vingers doet. je raakt altijd wel iets aan. moet er niet aandenken als je maar 1 hand hebt. dan heb je het behoorlijk moeilijk.

@lovey_ou inderdaad een zwaluwstaartje. lijkt ook allemaal op elkaar haha Tong uitsteken

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:15

auwauw...

Ik heb eens met een NIEUW broodmes in mijn hand gesneden, en niet zo'n l*llig mes van de Ikea, maar een professionele... Ik wilde een broodje opensnijden, maar het mes was zo scherp dat het door het broodje heen gleed, maar ook door mijn hand...tussen m'n duim en wijsvinger in zegmaar... ook bloeden als een rund, en 4 hechtingen... auw auw...

iig sterke er mee Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:29

Gelukkig dat je examen goed gegaan is ondanks je verwonding TS, je weet idd pas hoe vaak je die vinger nodig hebt als je hem even niet kunt gebruiken Scheve mond
Hopelijk is hij snel weer helemaal dicht.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 17:45

ben net wezen paardrijden en nu heeft het zwaluw staartje losgelaten. nu kun je pas goed zien dat op de plek waar het staartje heeft gezeten dat dat netjes tegen elkaar aanzit en de andere stukken nog echt een beetje van elkaar afstaan.

hopelijk gaat het snel over maar ik hoef het niet te stoten want dan spring ik bij wijze van zo door het dak heen.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 17:47

SaNNeS88 schreef:
auwauw...

Ik heb eens met een NIEUW broodmes in mijn hand gesneden, en niet zo'n l*llig mes van de Ikea, maar een professionele... Ik wilde een broodje opensnijden, maar het mes was zo scherp dat het door het broodje heen gleed, maar ook door mijn hand...tussen m'n duim en wijsvinger in zegmaar... ook bloeden als een rund, en 4 hechtingen... auw auw...

iig sterke er mee Lachen

ohwja dat ken ik ook. op het werk maken wij ook elke ochtend een heel hoop broodjes en we moeten dan ook harde pistoletjes open snijden. en op het moment dat je zegt van jo ik heb vandaag nog niet in mn hand gesneden dan schiet je uit en kun je opzoek naar een pleister.

brood en een scherp mes is ook niet zo'n goede combinatie zijn we dus achter gekomen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:40

Nare dingen zijn dat altijd. Gelukkig dat je examen wel goed is gegaan.
Ik heb in het voorjaar ook zo'n ongeluk gehad. De dag ervoor een nieuwe keukenmachine gekregen, dus die moest even getest worden. Ging prima, tot ik ging schoonmaken. Heb het mes met linkerhand vast en kom er met rechterhand tegenaan. Hele diepe snee bovenop vinger, kon de pees zo zien zitten. Is ook met een zwaluwstaartje geplakt. Mooi genezen, maar is nog een paar maanden gevoelig gebleven.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 18:49

zo zien we maar weer dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn met messen en dergelijke

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:42

Oei dat klinkt helemaal niet fijn

Hoewel bekend, ik werk op de delikaas bij de AH, waar we ook een keur aan grote scherpe messen hebben. Geloof dat het aantal littekens nou op 5 zit, je hebt zelf zo te pakken.
Collegaatje wilde de korst van een oude kaas eraf schaven zodat ze hem (elektrisch Tong uitsteken ) kon gaan snijden, ratst ze zo haar hele duimnagel eraf Ziek Ziek Ziek Ziek
Die was ook niet heel blij toen Nagelbijten / Gniffelen

Beterschap met je vinger!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 19:49

Berdien schreef:
Oei dat klinkt helemaal niet fijn

Hoewel bekend, ik werk op de delikaas bij de AH, waar we ook een keur aan grote scherpe messen hebben. Geloof dat het aantal littekens nou op 5 zit, je hebt zelf zo te pakken.
Collegaatje wilde de korst van een oude kaas eraf schaven zodat ze hem (elektrisch Tong uitsteken ) kon gaan snijden, ratst ze zo haar hele duimnagel eraf Ziek Ziek Ziek Ziek
Die was ook niet heel blij toen Nagelbijten / Gniffelen

Beterschap met je vinger!

thanx, wat jij vertelt kom mij ook wel bekend voor. een collega van mij was met zo'n vlees machine aan het snijden en lette even niet op.... 3 vingertopjes langs het mes
je ziet de littekens nog steeds een beetje zitten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:51

Snijmachines zijn betrekkelijk veilig, totdat je ze gaat schoonmaken en de beveiliging eraf haalt waardoor het mes volledig bloot komt te liggen. Vingertopjes zijn dan meestal het haasje ja Nagelbijten / Gniffelen

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 20:02

ja idd, mijn collega was gewoon aan het snijden en lette even niet op was aan het praten ofzo met iemand en pats de topjes mee in de machine... is al wel 10 jaar geleden ofzo hoor, maar zeer pijnlijk

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:48

ik werk op de vers afdeling bij de c1000 en heb ook al 2 keer een vingertopje moeten missen. 1 keer bij schoonmaken en 1 keer bij kaas snijden.
Mijn baas gaf toen compleet het verkeerde advies en ik ben de volgende ochtend toch maar even langs de huisarts gegaan.
Bij de eerste keer heb ik gewoon gaasjes en duimverband gekregen , maar de tweede keer was het daarvoor te diep en heb ik een tweede huid erom gekregen.
De laatste keer was ook nog eens een week voor mijn vakantie :S

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:12

Ik werk in de zorg, dus niet veel gevaar zul je denken. Maak kennis met het soepblik in combinatie met Benthe -ik dus-. Ik pakte een soepblik, pakte een blikopener, en begon te draaien. Toen de deksel voor de helft open was, schoot mijn duim in het blik en de deksel terug. Soepdeksel schoot dus ook mijn duimtop in. Veel bloed dat niet wilde stoppen, maar in het ziekenhuis viel het gelukkig allemaal mee, een stukje top zat los. Mooie plakhechtingen en een megadikverband en mijn duim deed het weer.
Tegenwoordig mag ik van mijn clienten geen soepblikken meer openmaken Haha!