Zilveren oorbellen, maar toch ontstoken..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Zilveren oorbellen, maar toch ontstoken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 00:06

Hoi allemaal..

Al jaren draag ik eigenlijk alleen maar zilveren oorbellen, dit omdat ik (als kind ook al) snel ontstoken oren/gaatjes krijg.. Nu heb ik bij de Lucardi 3 paar mooie oorbellen gekregen van vriendlief binnen een jaartje tijd, allemaal zilver, met 925 merkje erin. Een paar van Esprit, de rest van Lucardi zelf ofzo...

Nu is het zo dat ik zeker minstens om de 6 weken (vaak links, maar ook rechts) mijn gaatjes/oor ontstoken raakt.. Ook de oorbel ziet op het "haakje" die door je oor gaat een beetje zwartig.. Ik krijg dit er niet af.. Is dit van mijn oor (gewoon tafelzilver kan ook zwarte aanslag krijgen), dus een reactie op het zilver, of heeft iemand een idee? Ik ontsmet nu maar weer goed, maar ik word het een beetje zat.. Wie weet hoe dit komt of hoe ik het kan vermijden (zonder over te gaan naar goud, daar heb ik niks mee.)

Oudere oorbellen van zilver heb ik ook in gehad, geen reactie van mijn oren op, maar daar is 2 weken misschien tekort voor geweest. Verder ben ik 4 jaar terug onderhand geopereerd aan mijn oren, oorcorrectie.. Heeft dit hier iets mee te maken? Lijkt me van niet toch, maar wie weet...

Iemand een idee?
Groetjes en bedankt!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Zilveren oorbellen, maar toch ontstoken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:12

Helpt het niet om iets van zalf op je oorbel te doen voor je hem indoet? Dus echt op het steeltje wat je door je oor steekt?

Of misschien Sterilon halen, op je oorbellen én je oor smeren 2x per dag?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 07:55

Wat voor zalfje moet het dan zijn, lijkt me niet dat je zomaar iets kan smeren..
Ja sterilon hebben we wel, kan dat wel eens proberen, maar om nu elke dag sterilon aan mijn oorbellen en oren te smeren.. Ik ga het wel proberen, want dit is natuurlijk ook niks..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 07:57

Ik heb die tip ook maar online gevonden hoor. Knipoog
Gewoon gegoogled. Haha!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:15

Vervelend Karin!!
Ik zou niet weten waar het aan zou kunnen liggen.
Maar sterilon zou ik niet gebruiken. Het schijnt dat dat spulletje alleen oppervlakkig te werk gaat. Wat wel goed is om te gebruiken, een oplossing van zeezout.
Zeezout kan je makkelijk bij de supermarkt oid halen, op laten lossen in gekookt water en dan kan je het zo gebruiken Lachen
Van mn piercing vrouwtje heb ik geleerd dat je namelijk nooit sterilon moet gebruiken, dit zeezout is wel goed voor het herstel Ja

Sterkte!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:21

In het piercing topic staat juist dat je beter geen zeezout kan gebruiken Vork

Misschien heeft je oor nadat het onstoken is geweest niet genoeg tijd gehad op te herstellen? Lijkt me wel vervelend ik kreeg vroeger altijd zoon vies bobbeltje achter me oor en die moest je dat uitknijpen. Erg vervelend

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:22

lovey_ou schreef:

Misschien heeft je oor nadat het onstoken is geweest niet genoeg tijd gehad op te herstellen? Lijkt me wel vervelend ik kreeg vroeger altijd zoon vies bobbeltje achter me oor en die moest je dat uitknijpen. Erg vervelend

Oohja? Mij hebben ze altijd wijs gemaakt dat juist zeezout goed is.
Ik ben dan nu wel benieuwd wat er slecht is aan het gebruik van zeezout Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:24

Toen ik mijn navelpiercing net had moest ik ook 2x per dag met zeezout erop gaan zitten hoor, ging prima Ja

Lijkt me dat het dus voor je oor ook wel zou moeten werken, ik zou niet weten wat er zo slecht aan kan zijn Verward

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:22

Ik kan er ook niks in hebben. Soms probeer ik dan weer eens de zweerknopjes in te doen maar dan krijg ik na een paar dagen jeukende oren en ze lopen op. Dan doe ik ze maar snel weer uit en dan zakt het vanzelf weer af. Jammer maar helaas.

Fliro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:25

Zweerknopjes moet je juist Niet indoen ! Want die zijn dikker dan normale knopjes, en hebben zo'n scherp randje en die maken de binnenkant van het oor helemaal kapot. Geen wonder dat ze dan op lopen.

Gewoon 2 x per dag goed schoonmaken met Sterilon. Mijn oren zijn heel gevoelig, en nu heb ik nergens last van

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:40

Zeezout ontsmet net zo goed als sterilon alleen is het minder agressief.
Het probleem van sterilon is dat het zo aggressief is dat het wondje steeds weer open gaat. Dus het ontsmet wel maar het geneest slecht.
Met gekookt water met zeezout ontsmet je het ook alleen gaat je wondje dan niet meer open.

Het kan dus best zijn dat door de sterilon het elke keer weer gaat ontsteken omdat het niet geneest.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:47

Om het zwarte van je zilveren oorbellen te verwijderen kan je tandpasta gebruiken.
Gewoon een heel klein beetje op je vingers doen, klein beetje water erbij zodat het gaat schuimen, en dan je oorbel poetsen.
Werkt trouwens ook bij andere zilvere voorwerpen.
Ik gebruik het zelf ook regelmatig aangezien ik zilver niet zilver kan houden.
Maar, heeft het zwart worden niet op de een of andere manier met je bloed te maken? Dacht ik weleens gehoord te hebben maar, weet niet meer hoe het zat.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:24

Mijn gaatjes zien ook zwart. Komt van bepaalde paren oorbellen, ben er nog niet helemaal achter van welke, maar bij sommigen heb ik het niet. Ik draag in ieder geval altijd oorbellen waarvan het pinnetje geen nikkel bevat, want dat kan ik niet hebben. Af en toe ontsteekt mijn linkergaatje, maar dan doe ik er 2x sterilon op ofzo en dan trekt het wel weer weg.
Ik ga die tip van de tandpasta maar eens proberen Lachen
Uit je oren gaat het volgens mij vanzelf weg, want als ik weer eens een tijdje achter elkaar zo'n paar in heb waar ik het niet mee heb, dan worden mijn gaatjes ook weer normaal.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:26

Wanneer doe je in de herfst/winter je oorbellen is? Als je ze in doet kort voordat je naar buiten gaat en zonder spiegel dan kunnen ze in de herfst/winter heel snel gaan irriteren/onsteken vanwege de temperaturen! Dus in de herfst/winter op tijd 's ochtends in doen en met spiegel zodat je direct goed in het gaatje prikt!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:55

Ik heb er ook altijd last van (ook omdat mijn oorgaatjes heel vlug weer dichtgroeien.. Zelfs na 2 jaar nog heel vaag), probeer het altijd maar te negeren.. Doet ook niet echt pijn ofzo dat scheelt.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:58

orion_ schreef:
lovey_ou schreef:

Oohja? Mij hebben ze altijd wijs gemaakt dat juist zeezout goed is.
Ik ben dan nu wel benieuwd wat er slecht is aan het gebruik van zeezout Lachen

Ze zeiden daar dat je dat moet gebruiken als je een onsteking heb ofzo. Dus dat kan je wel gebruiken aangezien dat bij de ts wel het geval is. My is ook altijd zeezout aangeraden hoor heb het ook gebruikt met me tongpiercing snap niet zo goed wat er verkeerd aan is dus je kan het denk ik wel gewoon gebruiken Tong uitsteken
Zou niet weten wat er verkeerd aan moet zijn Vork

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:05

@Lovey_ou: Maar dan is mij het nog niet helemaal duidelijk waarom je juist beter geen zeezout kan gebruiken.
Ik ben nog steeds erg benieuwd Lachen
Want als je het alleen zou moeten gebruiken bij een ontsteking; daar is sterrilon inprincipe toch ook voor bedoeld?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 21:38

Bedankt voor de reacties allemaal..

Dat met nikkelvrij enzo weet ik inderdaad, ik heb daarom juist ook echt alleen zilver in mijn oren..

@ Ilsemarie, ik doe ze vaak 's morgens in, zeker een halfuur voor ik wegga, voor de spiegel en ook direct goed in 't gaatje..
Het kan inderdaad zijn dat het op de koudere dagen vaak is.. Maar 's morgens wisselt het vaak wel als het koud is (*buiten-bus-buiten-trein-buiten-school)

Sterilon is naar mijn weten alleen voor ontsmetten, maar wat ik eerder ook heb gehoord is inderdaad dat wondjes hierdoor kunnen opengaan..
Het liefst houd ik ze even uit, maar dat heb ik 1 keer eerder gedaan en toen mochten ze opnieuw geschoten worden Vork

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:32

Het helpt bij mij als ik ze even schonmaak met sterilon of alcohol voor ik ze indoe. Die ik dat niet, dan kan ik mijn oorbellen niet eens een paar uur inhouden. Dan gaan ze al jeuken en pijn doen.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:31

Draag jij ook zilver dat dat gebeurt??
De tandpasta heeft trouwens gewerkt, dat zwarte is een reactie tussen het zilver en eiwitten uit het bloed.. Want eieren moet je ook niet eten met zilveren lepeltjes/bestek *LOL*

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:39

Karin_88 schreef:
De tandpasta heeft trouwens gewerkt

Ja, dit domme blondje is niet zo erg dom Clown
Blond

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 18:43

Hey dat heb ik niet gezegd he?!! Haha!

Maar toch bedankt voor de tip Ja Lachen

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:39

Toch jammer dat je niks aan goud vindt. Ik kan namelijk helemaal niks anders inhebben (heb momenteel ook niks in) dan goud. Dat is het enige dat niet gaan ontsteken. En je hebt best leuke goude oorbellen hoor, denk aan witgoud ofzo, dat is niet zo suf.
Wel duur trouwens

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:47

Oh trouwens, ik denk dat een oorcorrectie er niets mee van doen heeft hoor. Ik heb dat namelijk ook gehad, maar had voor die tijd al gaatjes en is niks veranderd!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 19:54

Nee denk het ook niet, maar wie weet dat het wel mee zou kunnen spelen Lachen

Witgoud is misschien ook leuk, maar inderdaad prijzig... Misschien iets om leuk voor te sparen *LOL*