Rechteroog trekt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Rechteroog trekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 22:12

Hoi allemaal Doei!

Ik weet niet waar het vandaan komt, maar mijn rechteroog trekt.
Alsof het dicht wilt gaan zeg maar, ik voel het zo trekken, en daarna zo knipperen.
Geeft echt een heel vervelend gevoel en het ziet er ook heel raar uit..

Iemand een idee? Nagelbijten / Gniffelen

Mars

Re: Rechteroog trekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:29

Ik heb dat ook weleens, een soort trillen bij mijn oog zegmaar,
volgens mij is het een spiertje ofzo.
Ik geloof niet dat er veel aan te doen is, meestal gaat t bij mij vanzelf weer over.

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:31

Nou ik heb geen idee.... maar ik heb er sinds een week ook last van een trillend en trekkend ooglid en een erg vervelend gevoel.
Wel had ik ruim een week een beetje onstoken oog, misschien dat het daar doorkomt.
Ben benieuwd wat het kan zijn, weet wel iets met zenuwtrekkingen maar verder heb ik ook geen idee!

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:33

Dat heb ik weleens bij me mondhoek. trekt zo omhoog.
maar als ik dan zegmaar aanspan gaat het weg.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 22:36

serena1978 schreef:
Nou ik heb geen idee.... maar ik heb er sinds een week ook last van een trillend en trekkend ooglid en een erg vervelend gevoel.
Wel had ik ruim een week een beetje onstoken oog, misschien dat het daar doorkomt.
Ben benieuwd wat het kan zijn, weet wel iets met zenuwtrekkingen maar verder heb ik ook geen idee!

Ja klopt, precies dat gevoel..
Hmm.. ik ga kijken of ik er na dit weekend nog last van heb, dan ga ik naar de huisarts

mausjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:39

een trillend oog kan komen door een onsteking maar duid meestal gewoon op pure vermoeidheid!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:18

Het kan tevens komen door stress.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:27

Vermoeidheid is meestal de oorzaak, maar heb je je ogen wel eens na laten kijken door een opticien?
Als je continue beter moeten focussen met dat oog vanwege een afwijking in sterkte kan dit ook lokale vermoeidheid geven van je oogspiertjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:33

Ik heb het ook wel eens, meestal inderdaad als ik moe of gespannen ben. Erg irritant maar het gaat meestal wel gauw weer over. Het gekke is dat ik het ook meestal in mijn rechteroog heb, terwijl ik bijna alleen maar met mijn linkeroog kijk. Dus of het echt door vermoeidheid van het kijken komt vraag ik me af. Lachen
Ik denk niet dat je ermee naar de huisarts hoeft, maar je kunt het zekere voor het onzekere nemen Lachen

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:28

Jep, heb er ook een paar dagen last van gehad en het is zeer irritant. Heb het op internet opgezocht en het is inderdaad dat je ogen zich teveel moeten inspannen en dit komt vooral na een slaapgebrek of stress. Meestal gaat het vanzelf weer over, de tips die ik gevonden had waren: ontspannen, rustig aandoen en je ogen niet teveel inspannen.

Met inspannen kan ook verstaan worden, teveel naar een computerscherm of tv kijken. Dit was het vooral voor mij, heb aardig wat uurtjes toen achter de computer doorgebracht, heb toen 2 daagjes zonder gedaan en het was weer over. Dat kan het ook zijn. Maar als je er echt 2 weken last van houdt zou ik wel eens naar de dokter gaan ja.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 13:21

Hmm.. stress, gespannen, oververmoeidheid.. ja, ik denk dat dat het dan wel kan zijn..
Heb namelijk regelmatig last van de bovenstaande dingen.