Hoe omgaan met liefdesverdriet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Hoe omgaan met liefdesverdriet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 13:02

Gisteravond is er na anderhalfjaar een einde gekomen aan de relatie met de man van mijn leven. Ja ik ben nog jong, en waarschijnlijk zal ik in de toekomst wel weer iemand leren kennen, maar nu ben ik gewoon op van de pijn en het verdriet. Ik kan niks anders doen dan huilen en voor me uitstaren, elke 10 seconden nakijken of ik toch geen sms of telefoontje van hem gemist heb, en jammeren om wat ik kwijt ben.
Ik hoef geen medelijden-reacties, ik wil graag weten hoe jullie door zo'n rotperiode zijn heengeraakt...

Romyv

Re: Hoe omgaan met liefdesverdriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:55

Ik probeer mn gevoel altijd te rationaliseren.. dus voor mezelf al mn gevoelsn op een rijtje te zetten, de gedachtegang er aan te koppelen en hiermee mijn gevoel te beinvloeden..

Schrijf het van je af, je mag je best wel poedersuiker voelen, huilen en schreeuwen maar aan het einde van het verhaal zet je een punt neer waarmee je het hoofdstuk afsluit en je je gaat richten op wat er komen gaat.. Je moet niet verzanten in je verdriet want dan wordt het alleen maar erger..

Vind het wel rot voor je hoor! Wat is de reden dat het na zn tijd is uitgegaan?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:46

Ik denk dat je jezelf best even tijd mag gunnen om dit een plekje te geven; 1,5 jaar met iemand delen is toch een poos, zeker als het voor jou aanvoelde voor altijd! Ja Ik denk ook niet dat je het weg kunt stoppen, het is toch een soort 'rouwen' en daar mag je gerust voor uitkomen.

Probeer wel om je geluk en ontspanning te vinden in anderen of misschien nieuwe dingen. Sta iedere dag gewoon op de normale tijd op, dwing jezelf om iedere dag even iets te doen waar je je goed bij voelt en probeer je gevoelens een beetje te ordenen, inderdaad door bijvoorbeeld te schrijven of te praten Ja

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:50

Afleiding zoeken.

Ga op stap met vriendinnen of ga naar ze toe om lekker te klagen en te huilen. Dat mag bij vriendinnen Knipoog

Geef het tijd en verwacht niet dat je verdriet van de een op de andere dag over is.
Sterkte meis!

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:24

Ik ken het, en ik raad je aan om een weekje flink te janken, alle zielige liedjes die je kent achter elkaar te draaien en jezelf flink te verwennen.
Probeer daarna jezelf goed te verzorgen, misschien nieuwe kleren kopen, kapper of naar de sauna ofzo.
Het is niet goed om te lang in je verdriet te blijven hangen, je kunt net zo gelukkig zijn zonder hem (al lijkt dat misschien even niet zo).
Wat bij mij ook hielp was het contact met mijn ex echt tot het minimum te beperken.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:49

Blijf een paar dagen in je bed, draai wat dramatische films, dozen tissues erbij en janken maar. Erna ga je eens met vrienden en vriendinnen alle negatieve dingen opnoemen van hem (en schrijf ze op voor later Knipoog ). Daarna leuke dingen doen, natuurlijk! Sporten (paardrijden?), uitgaan, plezier maken Knipoog En vast een beetje rondkijken naar andere lekkere hapjes Knipoog

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:50

Lange zalige buitenritten maken!

Daar komt je hoofd en je hart helemaal van leeg, en zo kan je er weer een beetje tegenaan.

(zo deed ik het toch, en het werkte Lachen )

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:51

Wat voor mij dan helpt is toch afleiding zoeken, liefst bij een vriendin die het ook niet gek vind als ik ineens weer in tranen uitbarst Knipoog En samen je ex tot in den treure analyseren tot er maar 1 conclusie overblijft; het was toch eigenlijk gewoon een grote klootzak Vork
Verder lekker de bloemetjes buitenzetten en véél uitgaan!

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:52

Het klinkt wat cru, maar het eerste waar ik aan dacht was het volgende. Een vriend van me zei ooit tegen mij, met een vrouw met liefdesverdriet moet je het volgende doen:
- ijs geven
- chocolade geven
- aan het lachen maken
De eerste twee had ie op dat moment niet, dus maakte die me aan het lachen.
Maar de dag erna ben ik gelijk met een vriendin naar de supermakrt gegaan en hebben we Ben and Jerry's gegeten Haha!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:55

Aller eerste heeeel veel sterkte!!

K zou inderdaad gewoon een huil film op zetten op marco borsato gaan luisteren en lekker kei hard mee huilen , Lucht lekker op!
En verder doe dingen die je afleid, ga met je vriendinnen op stap ga lkkr met je paard knuffelen (als je die heb).
Het is eigelijk gewoon slikken en weer door gaan.
Praat dr over met mensen en denk niet alleen aan zn leuke kanten ook aan zn mindere kanten maakt het misschien iets makkelijker Ach gut .

weet dat je geen medelijde wou maar k heb het toch wel met je hoor!

Wat is de reden dat het over is tussen jullie? Mag ook via PB als je het liever niet wil zeggen snap ik dat!

Mn Pb staat open voor je als je je ei kwijt wilt Ach gut
Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:27

lucasjuh schreef:
Maar de dag erna ben ik gelijk met een vriendin naar de supermakrt gegaan en hebben we Ben and Jerry's gegeten Haha!

Haha dat heb ik vandaag ook gedaan!
De relatie met mijn vriend is nu 2 weken uit, we hebben 2,5 jaar met elkaar gehad. We zijn erg emotioneel uit elkaar gegaan en gisteren kwam ik erachter dat ie na ruim een week al met iemand anders in bed lag. Ik ben er voorlopig dus nog niet overheen vrees ik.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:06

Citaat:
Ja ik ben woedend, maar denk ook meteen: everything happens for a reason.
Dus ik leg me er maar bij neer gebeurd is gebeurd, mensen leren immers van hun fouten, en ook voor mij is dit om te leren. Iedereen komt er bovenop, dus ik ook. Ver in de toekomst kijken doe ik niet meer, maar het helpt je wel want ooit op een dag kan je hier lachend op terug kijken. Het heeft je gemaakt tot de persoon die je op die dag bent, and that's life ..
Lentesneeuw - Marco Borsato, kijk naar de clip, zulke mensen bestaan ook, die hebben helemaal niemand. Ik ben nu misschien een heel dierbaar persoon 'verloren' maar heb gelukkig genoeg vrienden (echte vrienden) die me hierdoor heen slepen!

Citaat:
Weet je ik zie dit niet eens meer als een grote klap die in me gezicht is gekomen, ik weet niet wat het is maar ik zie het nu meer als een fase. Er moet iets gebeurd zijn wil je over dingen kunnen nadenken, wil je dingen inzien, en af en toe is dat niet leuk maar het maakt je sterk, het pakt altijd positief uit. Want je leert ervan, altijd. Vroeg of laat ga je dingen inzien, hierdoor word je volwassener, sterker, krijg je meer inzicht, kom je meer te weten over het leven. En als dat zo is, als je het een plek kan geven, iets heb verwerkt kan je verder. Sommigen mensen hebben hier moeite mee en dat is misschien wel de verklaring voor hetgeen dat sommigen niet snel of nooit volwassen worden. Ze willen het niet of zijn er niet sterk genoeg voor. Mensen zijn gewend alles in een hoekje te plaatsen en er bestaan helaas mensen die zich daar te veel aan vast houden. Die andere ideeën, andere geloven etc. niet kunnen respecteren. Die zien anderen, die afwijken van hun idee en hun geloof meteen als 'vijanden'. Zo middeleeuws dit, heel jammer. Deze mensen moeten mensen belachelijk maken, kunnen of willen andere mensen niet waarderen. En moeten hierdoor andere mensen zwak maken, ze vinden andere mensen triest. Maar wie is degene die triest is? De mens die zich ontwikkeld, leert van het leven, leert andere mensen te waarderen. Of diegene die alles maar lekker in een hoekje stopt. Die anderen belachelijk maken omdat ze bang zijn voor 'verandering'. Volgensmij zijn die mensen triest ..
Misschien ben ik hier wel sterk genoeg voor, maar krijg ik over een tijd nog een klap, die ik moeilijker kan verwerken. Het leven zit vol verassingen. Zie het niet als een rottig iets, maar iets waardoor je het leven gaat begrijpen. Zie het als een geschenk, nu ben je er niet blij mee maar later ben je trots dat je ook dit heb 'overleefd'.

Dit zijn 2 quotes van mij uit mijn topic ..
Hoop dat je hier een beetje wat aan heb Lachen

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 23:39

Dankjewel voor jullie reacties allemaal.
De reden waarom we uit elkaar zijn, is omdat het gewoon echt niet meer ging. Ik ben 19, hij 24. Op zich is dat niet zo'n groot leeftijdsverschil, maar ik zit nu in mijn eerste jaar farmacie, wat betekent dat ik nog 4,5 jaar aan het studeren ben. Hij werkt al 4 jaar, en wil stilletjesaan op zijn eigen benen gaan staan. Helaas is dat niet zo vanzelfsprekend met een studerende vriendin, die financieel niet veel kan inbrengen. Dit heeft voor de nodige frustraties gezorgd langs beide kanten, onze prioriteiten zijn erg uit elkaar gegroeid. Hij wilde toekomstgericht denken, hij had ook net een nieuwe job toen het mis begon te gaan, volgde een cursus bedrijfsbeheer, en wilde als zelfstandige fotograaf beginnen. Heel wat aan zijn hoofd dus. Ik wilde voornamelijk zekerheid van onze relatie, tenslotte is het niet niks om als 19-jarige je thuis te verlaten. Hij verschoof al zijn aandacht naar zijn werk,zijn studie,..., en ik klampte me krampachtig vast aan het beetje genegenheid en affectie dat ik nog kreeg.
Zo zijn we gewoon uit elkaar gegroeid, en op een kritiek punt gekomen. We hebben toen besloten om het nog een laatste kans te geven. Naar mijn gevoel begon het weer de goede kant op te gaan, maar helaas stond ik alleen in dat gevoel. Nu ik erop terug kijk, denk ik dat ik gewoon enkel zag wat ik wilde zien. Als ik rationeel nadenk, is het inderdaad gewoon beter dat we er een punt achter zetten, maar dat maakt het niet minder pijnlijk, zeker gezien het feit dat ik nog wél hoop had, en weer toekomst begon te zien voor ons. Daarom kwam het wel min of meer als een shock, hoewel ik niet kan ontkennen dat ik het ergens wel zag aankomen.
Het helpt in elk geval enorm dat ik zelf ook begrijp en besef waarom hij de keuze heeft gemaakt om ermee te stoppen, maar zoals ik eerder al zei, het wordt er niet minder pijnlijk op.
Terwijl ik dit bericht typ, ben ik bij hem thuis. Ik kwam nog wat spullen ophalen die nog bij hem lagen, en ben nog even blijven plakken. Ik ben erg blij dat we niet met ruzie uit elkaar zijn gegaan. We hebben elkaar anderhalf jaar echt letterlijk elke dag gezien, dus ik hoef niet uit te leggen dat hij een erg groot deel van mijn leven uitmaakte. Hij is door mij ook beginnen paardrijden, en ik heb 2 weken geleden een veulen bijgekocht, dat voor hem bedoeld was. We hebben ook redelijk wat gemeenschappelijke vrienden, dus onze 2 werelden zijn niet zo gemakkelijk te splitsen. Gelukkig hoeft dat dan ook niet. Het wordt moeilijk, heel erg moeilijk, maar ik overleef het wel.

Mijn eetlust is volledig onbestaand op dit moment, chocolade en ijs maken me alleen maar misselijk, maar aan jankfilms en -liedjes geen gebrek Lachen
Ik heb het grootste deel van de ochtend pianospelend doorgebracht, wachtend op een 'vriend' waarmee ik had afgesproken, maar die is niet komen opdagen. Ik heb zo'n 30 keer getelefoneerd, maar hij vond het niet nodig om op te nemen. Een uur of 3 geleden heeft hij een berichtje gestuurd dat hij me zometeen zou bellen, nog steeds niks gehoord. Nuja, daar herken je je echte vrienden aan zeker... *zucht*.
Nuja, om terug te komen op het piano spelen, zowel de piano als mijn partituren waren doorweekt, maar het deed echt deugd. Om een of andere bizarre reden ging het beter en met minder fouten dan gewoonlijk. Daarna is mijn zus me eventjes gezelschap komen houden, en daarna ben ik met een vriend (eigenlijk zijn beste vriend, dat neemt hij me best kwalijk vrees ik...) een hoop niet-boeiende winkels gaan bezoeken, maar ach, ik was het huis uit.
Een paar dagen geleden had ik een advertentie geplaatst dat ik een paardje zoek om tijdelijk mee te rijden, omdat mijn eigen merrie drachtig is. Zonet heb ik telefoon gehad, en ik ga morgen een keertje langs om te kijken of het wat wordt. Hij sprak over de paarden van zijn dochter, en zijn eigen paard, dus dat zijn er minstens 3. Ik heb dus in elk geval mijn bezigheidstherapie voor de komende weken Haha!

Zo,dit is een heel verhaal geworden, en ik heb nog steeds niet alles getypt wat ik zou willen typen. Alvast bedankt om de tijd te nemen om dit te lezen...