Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
lucasjuh schreef:Maar de dag erna ben ik gelijk met een vriendin naar de supermakrt gegaan en hebben we Ben and Jerry's gegeten
Citaat:Ja ik ben woedend, maar denk ook meteen: everything happens for a reason.
Dus ik leg me er maar bij neer gebeurd is gebeurd, mensen leren immers van hun fouten, en ook voor mij is dit om te leren. Iedereen komt er bovenop, dus ik ook. Ver in de toekomst kijken doe ik niet meer, maar het helpt je wel want ooit op een dag kan je hier lachend op terug kijken. Het heeft je gemaakt tot de persoon die je op die dag bent, and that's life ..
Lentesneeuw - Marco Borsato, kijk naar de clip, zulke mensen bestaan ook, die hebben helemaal niemand. Ik ben nu misschien een heel dierbaar persoon 'verloren' maar heb gelukkig genoeg vrienden (echte vrienden) die me hierdoor heen slepen!
Citaat:Weet je ik zie dit niet eens meer als een grote klap die in me gezicht is gekomen, ik weet niet wat het is maar ik zie het nu meer als een fase. Er moet iets gebeurd zijn wil je over dingen kunnen nadenken, wil je dingen inzien, en af en toe is dat niet leuk maar het maakt je sterk, het pakt altijd positief uit. Want je leert ervan, altijd. Vroeg of laat ga je dingen inzien, hierdoor word je volwassener, sterker, krijg je meer inzicht, kom je meer te weten over het leven. En als dat zo is, als je het een plek kan geven, iets heb verwerkt kan je verder. Sommigen mensen hebben hier moeite mee en dat is misschien wel de verklaring voor hetgeen dat sommigen niet snel of nooit volwassen worden. Ze willen het niet of zijn er niet sterk genoeg voor. Mensen zijn gewend alles in een hoekje te plaatsen en er bestaan helaas mensen die zich daar te veel aan vast houden. Die andere ideeën, andere geloven etc. niet kunnen respecteren. Die zien anderen, die afwijken van hun idee en hun geloof meteen als 'vijanden'. Zo middeleeuws dit, heel jammer. Deze mensen moeten mensen belachelijk maken, kunnen of willen andere mensen niet waarderen. En moeten hierdoor andere mensen zwak maken, ze vinden andere mensen triest. Maar wie is degene die triest is? De mens die zich ontwikkeld, leert van het leven, leert andere mensen te waarderen. Of diegene die alles maar lekker in een hoekje stopt. Die anderen belachelijk maken omdat ze bang zijn voor 'verandering'. Volgensmij zijn die mensen triest ..
Misschien ben ik hier wel sterk genoeg voor, maar krijg ik over een tijd nog een klap, die ik moeilijker kan verwerken. Het leven zit vol verassingen. Zie het niet als een rottig iets, maar iets waardoor je het leven gaat begrijpen. Zie het als een geschenk, nu ben je er niet blij mee maar later ben je trots dat je ook dit heb 'overleefd'.