de pleister-pil, wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

de pleister-pil, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 19:20

Omdat het geloof ik vrij onbekend is, ben ik benieuwd wie het nog meer kent/gebruikt etc.

Ik ben al dik 3 jaar aan de Evra pleister pil (gewoon de pil, maar dan in pleistervorm). Werkt ideaal!, 1 keer per week een nieuwe plakken en je bent er een week vanaf.
Het is echter vrij onbekend, mijn huisarts wist niet wat ik bedoelde toen der tijd, die dacht dat ik een broodje aap aan het vertellen was over een pil in pleister vorm Dromen
Pas nadat ik een tweede keer met brochure én website langskwam, begon er bij hem een belletje te rinkelen.

Voor mij heeft het altijd prima gewerkt, mijn menstruatie valt er mee uit te stellen en is ook minder geworden. Bijwerkingen heb ik ook niet gemerkt, en ben nog nooit zwanger geweest, dus het doet wat het moet doen Clown

foetsieJarig

Re: de pleister-pil, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:25

Heb er wel van gehoord, maar weet er verder niet veel van.
Is er ook een speciale plaats dat je hem ergens moet plakken ed?
Volg dit topic ff verder.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:28

Ik heb het drie maanden geprobeerd en vond het een dram. Pleisters die loslieten, uitslag en net zoveel bijwerkingen als met de gewone pil.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 19:28

foetsie schreef:
Heb er wel van gehoord, maar weet er verder niet veel van.
Is er ook een speciale plaats dat je hem ergens moet plakken ed?
Volg dit topic ff verder.

Ja ivm de hormonen ben je vrij gelimiteerd in je plakplaatsen. Je mag hem bijvoorbeeld niet bij je heupen/buik/borsten plakken.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:29

dus op je schouder bijv.. of op je bovenbeen?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 19:30

Michelle_x schreef:
dus op je schouder bijv.. of op je bovenbeen?

Bovenbeen mag niet, onderbeen/arm/schouders etc wel.

Bij je enkel merk je het nouwelijks dat hij er zit. Lachen

foetsieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:32

Blijft hij wel goed onder kleding of met zwemmen zitten dan?
Hoe groot is zon pleister?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:34

klinkt een beetje raar sorry. Dat je gewoon niet zwanger en niet ongesteld word door een pleister? Wow!
Een wonder pleister Clown

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 19:37

foetsie schreef:
Blijft hij wel goed onder kleding of met zwemmen zitten dan?
Hoe groot is zon pleister?

Ja nooit geen problemen mee gehad, niet dat ik vaak zwem, maar die enkele keren bleef hij netjes zitten.
Verder doush ik dagelijks, blijft ook netjes zitten.

Merk wel dat er aan het eind van de week soms wat pluisjes van kleding aan het randje van de pleister zitten, maar dat heb je vaak ook met normale pleisters.

@lovey_ou, ja die respons kreeg ik toen ook van mijn huisarts Dromen, maar het bestaat werkelijk Pling

pipo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:43

ja ik heb hem ook nu voor de tweede cycles vind 'm echt super, veel minder last van de hormoonen en kan 'm niet vergeten wat bij "de pil" nogal eens gebeurde.

Helemaal blij mee Haha!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:55

Ik zou het niet aandurven... Heb nicotinepleisters gehad en dat was 1 groot drama, constant lieten ze los enzo... Zou helemaal gek worden als je lekker bezig bent en dan merkt dat die pleister er vanaf is gevallen Verward
Nee, geen mij maar de nuvaring, veel minder hormonen, je bent in 1 klap er voor een maand vanaf, en hij zit veilig op de plaats waar je je hormonen nodig hebt!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 19:56

yvvv schreef:
Ik zou het niet aandurven... Heb nicotinepleisters gehad en dat was 1 groot drama, constant lieten ze los enzo... Zou helemaal gek worden als je lekker bezig bent en dan merkt dat die pleister er vanaf is gevallen Verward
Nee, geen mij maar de nuvaring, veel minder hormonen, je bent in 1 klap er voor een maand vanaf, en hij zit veilig op de plaats waar je je hormonen nodig hebt!

Nog nooit gehad afgelopen 3 jaar, ding blijft prima zitten gelukkig.
Ik vond altijd juist die -inbreng- gevallen eng...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:58

Lijkt me niet echt vertrouwd?

Dus elke week een nieuwe pleister plakken? Maar stel dat ze er toch afgaan, mag je dan een nieuwe plakken?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:03

Equidea schreef:
yvvv schreef:

Ik vond altijd juist die -inbreng- gevallen eng...

Da's wel super! Ligt denk ik ook wel een beetje aan wat voor huid je hebt, hoe goed die blijft plakken, of niet?
Krijg je die pleister eigenlijk 100% vergoed bij de verzekering?

Waarom eng? Je douwt 'm erin, krijgt 3 weken later een smsje dat-ie eruit moet en een week later weer een dat-ie erin moet.
Ik vond het alleen op het begin raar, toen voelde ik 'm zitten en met sex ook, maar dat is nu allemaal uit de wereld Lachen.
Alleen de dag voordat-ie eruit moet, voel ik 'm, dan lijkt het wel alsof het naar beneden gezakt is oid..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 20:11

yvvv schreef:

Ik vond altijd juist die -inbreng- gevallen eng...[/quote]
Da's wel super! Ligt denk ik ook wel een beetje aan wat voor huid je hebt, hoe goed die blijft plakken, of niet?
Krijg je die pleister eigenlijk 100% vergoed bij de verzekering?

Waarom eng? Je douwt 'm erin, krijgt 3 weken later een smsje dat-ie eruit moet en een week later weer een dat-ie erin moet.
Ik vond het alleen op het begin raar, toen voelde ik 'm zitten en met sex ook, maar dat is nu allemaal uit de wereld Lachen.
Alleen de dag voordat-ie eruit moet, voel ik 'm, dan lijkt het wel alsof het naar beneden gezakt is oid..[/quote]

Denk dat dat tussen de oren zit bij me (had ik ook heel lang met tampons Bloos ).
Ik betaal geloof ik 3 euro per pakje (een pakje is voor een complete cyclus), de rest word vergoed.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:34

ik vond het een drama en trouwens, ik moest dat ding juist wel op mijn buik,billen of borsten plakken! mijn huisarts wist ook nietwat ik bedoelde.. ben m na een maand of 2 zo zat gewordne.. dat lelijke ding..

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:34

Lijkt me eigenlijk wel handig! hoe heet het precies? Niet dat ik ook een verbaaste huisarts voor me heb Tong uitsteken

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 20:38

Silvaantje schreef:
ik vond het een drama en trouwens, ik moest dat ding juist wel op mijn buik,billen of borsten plakken! mijn huisarts wist ook nietwat ik bedoelde.. ben m na een maand of 2 zo zat gewordne.. dat lelijke ding..

Heb je het bijbehorende boekje gelezen..?
Ging het echt om de Evra pleister pil bij jou?

@lovey_ou, hij heet de Evra pleister pil. (op google kun je meer vinden).

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:43

ik weet niet meer ofdie evra heette, maar het was iig de pleisterpil.. is al een x aantal jaar geleden hoor dat wel.. was echt een van de eerste die er mee kwam. heb wel het boekje gelezen want de HA kon me er niets over vertellen want die wist zlef niet eens dat het bestond.. :S

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 20:46

Silvaantje schreef:
ik weet niet meer ofdie evra heette, maar het was iig de pleisterpil.. is al een x aantal jaar geleden hoor dat wel.. was echt een van de eerste die er mee kwam. heb wel het boekje gelezen want de HA kon me er niets over vertellen want die wist zlef niet eens dat het bestond.. :S

De evra mag je namelijk echt absoluut niet op je buik/borst of heupen etc plaatsen omdat je hormoonhuishouding dan in de war wordt gegooit... Misschien dat er verschillende zijn, dat weet ik niet.

Wat ging er bij jou fout dan?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:07

Kun je er niet iets overheen plakken zodat die pleister blijft zitten? En stel datie die week eraf is gegaan, wat dan? Nieuwe erop en er is niets aan de hand? En waarom mag je 'm op bepaalde plekken niet plakken dan? Hoe groot is de pleister, foto?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 22:09

_PassoaJus schreef:
Kun je er niet iets overheen plakken zodat die pleister blijft zitten? En stel datie die week eraf is gegaan, wat dan? Nieuwe erop en er is niets aan de hand? En waarom mag je 'm op bepaalde plekken niet plakken dan? Hoe groot is de pleister, foto?

Hij gaat er echt niet 123 af. En mocht hij afgaan kun je idd meteen een nieuwe plakken Ja.

Heb er geen foto van, maar schat dat hij 2,5 cm bij 2,5 cm met ronde hoeken is. Huidskleurig.
Je mag bepaalde plekken niet plakken ivm de hormoonhuishouding.

Duidelijkere info kun je via google vinden Lachen

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:11

ìs er een site??

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 01:32