Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Less schreef:Ts, ik herken dit heel goed, helaas. Vandaag bijvoorbeeld moest ik mijn ovulatie krijgen en eergister begin het te rommelen, gister nog even naar bed van de pijn en vandaag was het helaal ellende. Mijn ovulatie periode doet meer zeer dan mijn menstruatie. Ik heb vanmiddag een homeopatisch middel gehaald en twee uur na inname werkte het, mijn rugpijn ging ook langzaam weg. Ik heb er zo'n last van, ook emotioneel. Voel me net zo'n hysterisch mens als de hormonen weer opspelen.
En daarna, weer rust in huis...
Marije_jiplover schreef:Ik voel mijn eisprong eigenlijk altijd wel, alleen niet zo hevig en heftig als jij verteld.
Toen ik aan de pil was, is dat (uiteraard) gestopt, nu ik een mirena-spiraaltje heb, voel ik mijn eisprong wel weer.
Maar het is altijd alleen een beetje zeurderige pijn, niet erger dan gewone menstruatieklachten en vooral veel korter van duur.
Marije_jiplover schreef:Met de mirena heb je nog wel eisprong, althans, dat hebben ze mij verteld.
En ik ben van de pil overgestapt op de mirena en meteen voelde ik mijn eisprong weer, terwijl ik die tijdens het pilgebruik niet voelde.
.Citaat:Het hormoonspiraaltje geeft progestageen af, dat zorgt voor het uitblijven van de eisprong. Omdat er minder hormonen worden afgegeven dan bij andere vormen van hormonale anticonceptie, kan het gebeuren dat er tóch een eisprong plaatsvindt. Dit is echter niet erg, omdat het hormoon ook werkt op het baarmoederslijm, waardoor de spermacellen het eventuele eitje niet kunnen bereiken.
Marije_jiplover schreef:Ik vind dit net op een andere site:.Citaat:Het hormoonspiraaltje geeft progestageen af, dat zorgt voor het uitblijven van de eisprong. Omdat er minder hormonen worden afgegeven dan bij andere vormen van hormonale anticonceptie, kan het gebeuren dat er tóch een eisprong plaatsvindt. Dit is echter niet erg, omdat het hormoon ook werkt op het baarmoederslijm, waardoor de spermacellen het eventuele eitje niet kunnen bereiken.
Ben nog even verder aan het zoeken, ik ging er echt vanuit dat ik sowieso een eisprong had (ok, er staat hier wel dat dat ook kan, maar ik voel hem dus echt eigenlijk standaard elke maand, of zo niet, wat voel ik dan???)