Hevige pijn tijdens ovulatie, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsa_

Hevige pijn tijdens ovulatie, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 18:48

Ik was vandaag gewoon aan het werk, had toen ik opstond al buikpijn maar er was nog mee te leven.
Maar een paar uur later verging ik van de pijn in mijn buik (rechtsonder) Ik ben met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, en daar dachten ze aan een blinde darm ontsteking.
Er werd een echo gemaakt, die arts gaf aan dat hier niet ging om mijn blinde darm maar hij was van mening dat mijn rechter eierstok 'te dik' was.
Ik werd dus doorverwezen naar de gynaecoloog, de arts was een onwijs lieve vrouw maar ze was duidelijk enorm gehaast omdat ze een overleg had en snel weg moest. Maargoed, wederom onderzoeken. Deze arts vond niks geks aan mijn eierstok en zag verder ook geen vreemde dingen.
Ze zei dat het zo zou kunnen zijn dat er tijdens de eisprong een beetje bloed vrijgekomen is wat hevige pijnen kan veroorzaken.
Ik heb pijnstillers meegekregen en moet morgenochtend even bellen om te vertellen hoe het gaat.

Zijn er mensen die dit herkennen? Ik heb nog steeds flink veel pijn en vind dit maar niks.. Dit is de eerste keer dat dit gebeurt trouwens, nooit eerder dergelijke klachten gehad...

Bramasole

Re: Hevige pijn tijdens ovulatie, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:51

Ts, ik herken dit heel goed, helaas. Vandaag bijvoorbeeld moest ik mijn ovulatie krijgen en eergister begin het te rommelen, gister nog even naar bed van de pijn en vandaag was het helaal ellende. Mijn ovulatie periode doet meer zeer dan mijn menstruatie. Ik heb vanmiddag een homeopatisch middel gehaald en twee uur na inname werkte het, mijn rugpijn ging ook langzaam weg. Ik heb er zo'n last van, ook emotioneel. Voel me net zo'n hysterisch mens als de hormonen weer opspelen.
En daarna, weer rust in huis...

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 22:00

ik heb tijdens mijn menstruatie ook wel pijn, maar dit valt in het niet bij de pijn die ik momenteel heb! Echt heel vervelend.
Kan bijna niet lopen van de pijn, zitten doet pijn, liggen zelfde verhaal...
Wat voor homeopatisch middel gebruik jij?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:13

Ik heb de laatste twee maanden ongeveer veel pijn in die periode, geen idee hoe dat komt... Ik ga meestal wat doen ter afleiding, slik een paracetamol of leg er even een warme kruik op en dan gaat het wel weer. Ik vind het trouwens een gemenere pijn dan de 'gewone' menstruatiepijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:38

Ik voel mijn eisprong eigenlijk altijd wel, alleen niet zo hevig en heftig als jij verteld.
Toen ik aan de pil was, is dat (uiteraard) gestopt, nu ik een mirena-spiraaltje heb, voel ik mijn eisprong wel weer.

Maar het is altijd alleen een beetje zeurderige pijn, niet erger dan gewone menstruatieklachten en vooral veel korter van duur.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:40

Less schreef:
Ts, ik herken dit heel goed, helaas. Vandaag bijvoorbeeld moest ik mijn ovulatie krijgen en eergister begin het te rommelen, gister nog even naar bed van de pijn en vandaag was het helaal ellende. Mijn ovulatie periode doet meer zeer dan mijn menstruatie. Ik heb vanmiddag een homeopatisch middel gehaald en twee uur na inname werkte het, mijn rugpijn ging ook langzaam weg. Ik heb er zo'n last van, ook emotioneel. Voel me net zo'n hysterisch mens als de hormonen weer opspelen.
En daarna, weer rust in huis...

ik ben ook benieuwd wat voor middel dat is? ook ik heb er heel erg last van nu al 4 dagen lang..

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:40

ik voel bijna altijd mijn eisprong.krijg daar echte kramp/steken van. duren niet lang. maar wel irritant

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:41

Marije_jiplover schreef:
Ik voel mijn eisprong eigenlijk altijd wel, alleen niet zo hevig en heftig als jij verteld.
Toen ik aan de pil was, is dat (uiteraard) gestopt, nu ik een mirena-spiraaltje heb, voel ik mijn eisprong wel weer.

Maar het is altijd alleen een beetje zeurderige pijn, niet erger dan gewone menstruatieklachten en vooral veel korter van duur.

met een mirena heb je toch geen eisprong meer? vertelde de gyn. mij dat ik dat moest nemen dat zou ik die eiersprong kwijt zijn en dus al die dagen buikpijn?

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:42

met de pil voel ik toch nog soms een sprong. zal dan wel een leeg eitje zijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:00

Met de mirena heb je nog wel eisprong, althans, dat hebben ze mij verteld.
En ik ben van de pil overgestapt op de mirena en meteen voelde ik mijn eisprong weer, terwijl ik die tijdens het pilgebruik niet voelde.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:14

Marije_jiplover schreef:
Met de mirena heb je nog wel eisprong, althans, dat hebben ze mij verteld.
En ik ben van de pil overgestapt op de mirena en meteen voelde ik mijn eisprong weer, terwijl ik die tijdens het pilgebruik niet voelde.

hhmmmzz toch nog eens bellen morgen voor ik hem laat zetten..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:26

Ik vind dit net op een andere site:
Citaat:
Het hormoonspiraaltje geeft progestageen af, dat zorgt voor het uitblijven van de eisprong. Omdat er minder hormonen worden afgegeven dan bij andere vormen van hormonale anticonceptie, kan het gebeuren dat er tóch een eisprong plaatsvindt. Dit is echter niet erg, omdat het hormoon ook werkt op het baarmoederslijm, waardoor de spermacellen het eventuele eitje niet kunnen bereiken.
.
Ben nog even verder aan het zoeken, ik ging er echt vanuit dat ik sowieso een eisprong had (ok, er staat hier wel dat dat ook kan, maar ik voel hem dus echt eigenlijk standaard elke maand, of zo niet, wat voel ik dan???)

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:54

Marije_jiplover schreef:
Ik vind dit net op een andere site:
Citaat:
Het hormoonspiraaltje geeft progestageen af, dat zorgt voor het uitblijven van de eisprong. Omdat er minder hormonen worden afgegeven dan bij andere vormen van hormonale anticonceptie, kan het gebeuren dat er tóch een eisprong plaatsvindt. Dit is echter niet erg, omdat het hormoon ook werkt op het baarmoederslijm, waardoor de spermacellen het eventuele eitje niet kunnen bereiken.
.
Ben nog even verder aan het zoeken, ik ging er echt vanuit dat ik sowieso een eisprong had (ok, er staat hier wel dat dat ook kan, maar ik voel hem dus echt eigenlijk standaard elke maand, of zo niet, wat voel ik dan???)

wat goed dat je het hebt opgezocht!! jah dan kan je gewoon een eisprong hebben dan ga ik de gok gewoon wagen en heb ik alsnog die eisprong moeten we wat anders verzinnen.. sorry voor het offtopic gaan!!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:00

Ik heb een tijdje Famosan (staat eigen voor overgangsklachten maar de ingredienten zijn ook voor menstruatie problemen) ingenomen, m.n. de sepia was voor mij heel goed. Alleen sepia moet je niet te lang innemen.

Dus ben ik overgegaan op Menstruasan, daar zit o.a. weer Pulsatilla in en ook dat werkt op de cyclus.
Ik neem wel wat voor mij goed werkt, dus een ander kan bij hetzelfde middel minder resultaat hebben. Ik zou niet steeds blijven slikken maar gewoon goed kijken hoe je erop reageert!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:25

Ik heb t ook. Ik slik de pil en dat gezever begint elke keer weer 1 a 2 dagen voor ik "echt ongesteld" moet worden.. Soms lig ik gerust 2 a 3 dagen in bed omdat ik niet kan opstaan of lopen..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:30

Bitterbal, je eisprong is gemiddeld 14 dagen voor je menstruatie, dus jouw pijn wordt daar niet door veroorzaakt..

Ik kan verder niet meepraten, ik voel helaas mijn eisprong niet.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:36

Mag ik vragen hoelang deze pijn bij jullie duurt? En waar precies? En komt die plotseling opzetten of voel je het aankomen?

Ik had gisterochtend ineens zooo'n enorme pijn in mijn buik/rug, ik verstijfde er helemaal van,maar ik kan het nog steeds niet verklaren... de enige optie die ik kan bedenken is dat het mijn eisprong was, maar daar heb ik verder nog nooit last van gehad? Scheve mond

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:48

ik heb dan meestal enorme migraine

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 04:45

Hoe je het beschrijft klinkt mij enorm bekend, alleen heb ik dit bij mij nooit na laten checken. Ik kan hier s'nachts dus goed wakker van worden, of heel vroeg in de ochtend. Alleen heb ik het redelijk vaak. Zelfs als ik moet niezen. Of het echt bij mijn eierstokken is kan ik niet zeggen. Wel dat het bij mijn liezen in de buurt zit.