definitief overstappen van lenzen naar bril

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maron

definitief overstappen van lenzen naar bril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 12:16

hallo!
ik ben zomaar eens benieuwd naar jullie ervaring hiermee,..
sinds mijn 4e draag ik al lenzen, eerst alleen het ene oog maar een paar jaar later werd mijn andere oog ook steeds slechter en moest ik ook voor dat oog lens dragen,..
ik ben nu 26 en draag dus al 22 jaar lenzen,.... sinds een jaar kan ik de lenzen steeds slechter verdragen, het blijkt dat mijn ogen niet meer tegen het conserveermiddel, dat in de lenzen vloeistof zit, kunnen. na lang zoeken heb ik vloeistof gevonden waar het niet in zit en gaat het weer een poos goed
een half jaar geleden ben ik bij de oogarts geweest en die gaf helaas aan dat ogen gemiddeld 20 jaar lenzen kunnen verdragen en dat je alsnog over moet stappen op een bril,.....
ik ben bang dat dat nu helaas voor mij geldt, sinds enkele dagen heb ik weer last van geirriteerde ogen,... nu heb ik voor volgende week een afspraak staan bij de oogarts dus ben benieuwd wat hij gaat zeggen.
zijn er hier bokkers die zich in dit verhaal herkennen?
al vanaf mijn 4e kon ik bij wijze van spreken lezen en schrijven met mijn lenzen, droeg ze met gemak hele dagen en als het moest tot de volgende dag door, zwemmen, douchen, no problem zelfs droge luchten gaf niets
tuurlijk als het niet anders kan stap ik over op een bril, maar heb zo`n hekel aan brillen! vind het me ook totaal niet staan en voel me er ook erg onzeker bij,.....

fury

Re: definitief overstappen van lenzen naar bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:34

Welke vloeistoffen heb je geprobeerd? Ik heb enorm veel lenzen geprobeerd (mijn 'oude' lens werd vernieuwd, heel fijn ik kon er niet meer tegen) en vloeistoffen. Heb nu vloeistof van Barnaux, eyeye. Uit mijn hoofd is het de gewone versie, totaal no rub ofzoiets. Heb ook lenzen van hen. En heb echt nergens last meer van. Met dezelfde lenzen en een andere vloeistof prikt het soms heel erg en kan ik snachts niet goed zien met autorijden. Met de vloeistof van Barnaux heb ik nergens last van.

Maron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 12:44

ik heb momenteel lenzenvloeistof lens safe soft b. de vorige namen weet ik niet meer,.....
ik kocht ze wel altijd bij Oulenti, oogziekenhuis in rotterdam

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:47

Is laseren geen optie?
Ik zou persoonlijk echt niet meer terug kunnen naar een bril, ik zie er niet lekker door, voel me altijd duf met dat ding op (omdat je heel anders kijkt) enz.
Ik kan ook alleen tegen de lenzenvloeistof die ik in het ziekenhuis heb gekregen en die van de kruidvat. Ik heb ook wel droge ogen, misschien dat dat mee telt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:54

VANAF JE 4E??!!!

Mag dat überhaupt? Je lichaam, en dus ook ogen, zijn dan nog zo ontzettend in ontwikkeling dat het me erg slecht lijkt.
Hoe jij het gebruik ook beschrijft verklaard voor mij wel de irritatie.
Ik heb ze alleen overdag en evt 's avonds in. Ik doe ze op tijd uit, neem lenzen van goede kwaliteit, slaap er nooit mee, vervang iedere dag de vloeistof in het bewaarbakje, en draag sommige dagen alleen mijn bril om mijn ogen wat rust te gunnen.
Ik denk dat het op die manier nog jaaaaaaaaaaren goed gaat.
Sommige mensen zijn echt te roekeloos, daar krijg je problemen mee.... het is niet de eerste keer dat ik dit hoor.

ps: slik je vit.B of een preparaat met vit.B?

Maron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 12:54

ik heb idd ook gedacht om mijn ogen te laten laseren/lensimplantaat, maar tijdens het vooronderzoek kwam helaas naar voren dat ik in beiden ogen boven in een rode vlek heb zitten, en dit betekend helaas dat als ze gaan laseren of een lens zetten dat de kans te groot aanwezig is dat de rode vlek gaat zakken en ik blind/ nog slechter ziend wordt,..... dit was wel even slikken. dan toch maar liever een bril. over een aantal jaar wil ik het onderzoek opnieuw laten doen, de technieken verbeteren steeds dus wie weet dat het dan wel kan, ach ja dromen mag hahaha
ik heb dit vooronderzoek wel laten doen via het oogziekenhuis, want in hun heb ik veel vertrouwen, het zijn toch je ogen

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:56

Jeetje ik vind het ook ontzettend raar dat je vanaf je 4e al lenzen hebt dat KAN toch niet, vet slecht! Zonde zeg. Doe eens wat vaker een bril op dat scheelt al een boel. Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:56

Maron schreef:
ik heb idd ook gedacht om mijn ogen te laten laseren/lensimplantaat, maar tijdens het vooronderzoek kwam helaas naar voren dat ik in beiden ogen boven in een rode vlek heb zitten, en dit betekend helaas dat als ze gaan laseren of een lens zetten dat de kans te groot aanwezig is dat de rode vlek gaat zakken en ik blind/ nog slechter ziend wordt,..... dit was wel even slikken. dan toch maar liever een bril. over een aantal jaar wil ik het onderzoek opnieuw laten doen, de technieken verbeteren steeds dus wie weet dat het dan wel kan, ach ja dromen mag hahaha
ik heb dit vooronderzoek wel laten doen via het oogziekenhuis, want in hun heb ik veel vertrouwen, het zijn toch je ogen

Slik je een vitamine-preparaat met vit. B of slik je vit.B los toevallig?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:57

Ik heb hetzelfde gehad.

Had eerst maandlenzen, dus elke maand een nieuw paar.
Daarna daglenzen omdat mijn ogen ook heel droog en geïrriteerd raakten, nu heb ik extra zuurstofdoorlatende daglenzen en moet ik 's avonds mijn lenzen vervangen door een bril.
Oogarts zei ook dat dit de enigste oplossing nog maar was.
Laseren ben ik nog niet zo voor, er is nog niet genoeg info over langere tijd. Knipoog

Maron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 12:59

@ Ninx aan de ene kant begrijp ik wel je reactie, het was alleen maar om aan te duiden dat ik een uitzonderlijk geval was die de lenzen goed kon verdragen, en weet zeker dat het niet door mijn roekeloze gedrag komt dat ik mijn lenzen nu niet meer kan verdragen en ja op mijn 4e al lenzen, geeft eigenlijk ook wel aan hoe de situatie van mijn ogen waren, ik heb 100% vertrouwen in die artsen daar dus blaam ik hen geen enkele schuld van dit
mijn bril zet ik ook geregeld op, thuis na het werken en `s ochtends

Maron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 13:00

vit b slik ik niet,..... wat is je gedachten hier achter? altijd bereid om te leren Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:02

Maron schreef:
vit b slik ik niet,..... wat is je gedachten hier achter? altijd bereid om te leren Lachen

Ik heb een periode heel erg rode ogen gehad, ik verdroeg mijn lenzen absoluut niet meer.
De huisarts, opticien en vervolgens oogarts wisten niet wat het was. Ik moest voortaan dus maar een bril dragen.
Uiteindelijk ben ik er bij een homeopaat achtergekomen dat de vit.B die ik slikte een heftige reactie vertoonde in combinatie met het gebruik van lenzenvloeistof.
Dus, de vit.B laten staan.... en 2 dagen later kon ik mijn lenzen weer in....

Maron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 13:05

in dit geval slik ik helaas geen vitamine b, dank je wel voor je uitleg!!! Lachen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:39

Hmmm interessant moet ik dat misschien ook eens proberen. Ik ben drie jaar geleden met lenzen gestopt omdat ik er ook niet meer tegen kon. Ben nu toch weer aan het proberen, maar zit nu al een mijn tweede setje proeflenzen en heb niet het idee dat het iets gaat worden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:36

En een extra zuurstof doorlaten de lens? Ik had een half jaar geleden ineens ook erg last van mn lenzen, prikkend gevoel, idee dat er van alles op lag, rode ogen etc. Toen heb ik van mn opticien een ander soort lens gekregen die veel meer zuurstof door liet dan mn oude lens en het gaat nu zoveel beter! Deze lens mag ik in principe zelfs dag en nacht in houden (en dan 1x per week een nacht uit, dit doet mn eigen opticien zelf ook die draag de zelfde) maar ik draag ze enkel overdag.
ik had voorheen Promedics & Biomedics en heb nu PureVision