Voorhoofdholte ontsteking

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solide

Voorhoofdholte ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 14:49

Vorige week dinsdag begon het, ik was verkouden en had wat druk op de ogen. Woensdag was het ook zo, echter toch gaan werken. Voelde mezelf wel steeds beroerder worden. Vervolgens had ik de donderdag een nachtdienst en ik voelde 's-morgens al dat het niet echt lekker was en puur uit voorzorg dat ik niet ziek de nacht in zou gaan heb ik me ziek gemeld. 's-Avonds bleek dat het maar goed was dat ik me ziek had gemeld want ik had zo'n hoofdpijn, leek wel of mijn ogen uit mijn kop zouden knallen. Dit was vervolgens vrijdags ook het gevoel en zaterdag maar naar de huisartsenpost gegaan. Neusdruppels, ibuprofen, veel water drinken en stomen hielp niet.

Daar kreeg ik te horen dat ik voorhoofdholte ontsteking had en kreeg ik een antibioticakuur en pijnstillers mee.

Nu is mijn vraag of er anderen ook ervaring mee hebben en hoe lang het bij hun duurde voor ze weer de normale dingen konden doen. Ik voel me 's-morgens redelijk, maar hoe later hoe meer hoofdpijn. Natuurlijk wil ik niet eerder gaan werken dan dat ik een hoofdpijnvrije dag heb. Maar ik ben toch bang dat ik het verwaarloos en het terug komt. De pijn is zo erg, dat ik dat dus echt wil voorkomen.

Ben dus benieuwd hoe lang anderen er ook voor thuis hebben gezeten en tips.

CM_

Re: Voorhoofdholte ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:52

Ik heb ook gewoon doorgewerkt, en er niks aan overgehouden.
Had ook vreselijke koppijn.
Bij de antibioticakuur gebruikte ik ook sinex van vicks en natuurlijk regelmatig een hete douche of stomen.

Succes!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 15:01

Ik zit nu wel thuis, die hoofdpijn van de eerste dagen al helemaal was niet vol te houden. Nu is er nog steeds hoofdpijn, maar heb vandaag nog geen pijnstillers ingenomen, gisteren wel. Hoop eigenlijk dat ik me morgen goed voel en woensdag weer kan gaan werken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:55

Ik heb het ook gehad, ook een kuur meegehad van de dokter (is al wel een tijd geleden, gelukkig). Bij mij heeft het toch zeker wel een week geduurt voor het echt helemaal weg was qua pijn etc.
Het is wel een waardeloos gevoel, vooral met bukken etc. had ik veel last weet ik nog wel.

[edit] ben wel gewoon naar school en werk geweest
Laatst bijgewerkt door Mars op 01-12-08 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:56

Je kan wel doorwerken, ik heb het elk jaar minimaal 2 keer. Loop er nu ook mee rond, zo lang je maar op tijd stopt met werken en rustmomenten neemt Lachen

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:59

Ik heb het ook gehad. Bij mij kwam het door verwaarloosde verkoudheid. Erg vervelend. Je moet gewoon even rust nemen en als je last hebt even naar je lichaam luisteren. Stomen kan erg goed helpen.
Als ik trouwens weer verkouden ben, dan voel ik dat direct aan mijn holtes Boos!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:10

bij mij kwam het ook door een verwaarloosde verkoudheid Bloos
Heb het echt al 1 maand voelen aankomen, kreeg pijn boven mijn mond, richting mij kiezen. dacht eerst aan ontstoken verstandkiezen, was bij de tandarts maar die kon niks vinden. Kon weleens mijn voorhoofd en bijholtes zijn zei hij. even later bij de huisarts en het was idd zo! (gelukkig geen kiezen hoeven trekken)

Heb een kuur van 4 dagen meegekregen, antibiotica. Samen met een neusspray, die moest ik echt 2 weken gebruiken. Het werd beter, maar het ging niet helemaal weg. Na 2 weken nog steeds last.
Weer opnieuw terug en een kuur gekregen van 1 week. Hierna was het wel weg.

Maar ik had midden in de zomer last, dus mijn pijnstillers werkten maar heel kort! Ik moest echt in de nacht om de 2 uur een nieuwe 500gram Ibruproven innemen! Kreeg ontzettende maagpijn, maar ja je moet wat. Heb echt nog nooit zo'n pijn gehad zeg aan mijn hoofd! Mijn ogen zaten ook dicht en wist niet waar te zoeken van de pijn.

sterkte!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 15:34

Knap dat mensen ermee zijn blijven werken, ik voel me echt niet lekker, ben vandaag zelfs duizelig en heb regelmatig last van druk achter mijn ogen waardoor ik van die wateroogjes krijg en alles ook maar wazig ga zien.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:20

Ja, ook hier! We hebben we het ergste al achter de rug.

Twee weken geleden begon de ellende. Koud, pijn in spieren, verkouden. Ik werd grieperig. Ben eigenlijk maar 2 dagen flink verkouden geweest en daarna begon de ellende. Knallende koppijn. Ik heb het een aantal dagen aangekeken en gewoon gewerkt en daarna goed mijn rust genomen. Helaas ging het niet goed. Heb vorige week een doxy kuurtje gekregen. Gister de laatste ingenomen. Pas vanaf vandaag voel ik dat het ietsje beter gaat, maar ben er zeker nog niet.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 20:25

Nou klinkt als mijn beeld. Ook koud en pijn in de spieren, 2 dagen verkouden vooral veel niezen en toen begon de hoofdpijn. Jammer genoeg zit ik nog niet einde van mijn kuur. Het gaat echt dag op dag af. Morgen ga ik nog even langs de HA, want ik wil graag weten wat ik wel of niet kan doen. Ben zo bang dat de ergste hoofdpijn weer terug komt. De hoofdpijn van nu is ook niet prettig, maar lang niet zo erg als die ik heb gehad. Scheelt nu ook wel dat ik sterke pijnstillers heb.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:28

Na drie dagen ging het eerst heel best, maar de dag daarna had ik weer een flinke terugval. Gelukkig was het toen zaterdag en heb ik het grootste gedeelte van de tijd op de bank doorgebracht.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 20:46

Dus ik mag niet te vroeg juichen...

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:49

Solide schreef:
Dus ik mag niet te vroeg juichen...

Nope, ben al 2 weken onderweg onderhand...

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 21:00

Jij dan ook nog beterschap, hoop dat je nu echt op het einde van je ontsteking zit. Ik ga morgen toch het een en ander even aan de HA vragen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:25

Je moet een netipot gaan kopen en deze dagelijks gaan gebruiken. Google maar even op neti pot. Is echt het enige wat echt werkt.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 14:25

Dank je dorientjuh, want van het bericht van de HA vanmorgen werd ik ook niet goed. Ik was naar de huisartsenpost geweest en mijn HA zei dat de antibioticakuur die ik nu heb eigenlijk helemaal niet zo goed helpt. Maar ja die moet ik afmaken, moet nu ook 1 pijnstiller per dag innemen en vervolgens t/m het weekend thuis blijven. Mocht het daarna nog slecht zijn, dan moet ik terug komen.

Maar ik ga nu googlen, heb er tijd genoeg voor.