Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
hunter87 schreef:opzich vind ik het goed, het zou mensen kunnen stimuleren om donor te worden.
maar wat nou als je een ziekte onder de leden hebt, geen donor mag/kan worden... word je dus als nog een x ''gestraft''
hunter87 schreef:opzich vind ik het goed, het zou mensen kunnen stimuleren om donor te worden.
maar wat nou als je een ziekte onder de leden hebt, geen donor mag/kan worden... word je dus als nog een x ''gestraft''
Equidea schreef:stel nou eens dat je het geld nodig hebt (elke cent is er 1), dan heb je bijna geen keuze..
Belachelijk...
miep1979 schreef:Equidea schreef:stel nou eens dat je het geld nodig hebt (elke cent is er 1), dan heb je bijna geen keuze..
Belachelijk...
Mijn idee
SAKKIA schreef:ik bedenk me net, eigenlijk is het ook best wel raar dat wij zuinige Nederlanders weer met geld gelokt moeten worden.
Het is toch van de zotte dat je het doet omdat je dan meer geld op je bankrekening krijgt in de plaats van dat je met heel je gevoel zegt dat je donor bent en dat je er voor 100% achter staat?
Toch gek eigenlijk
hunter87 schreef:maarjah stel nou dat je heel arm bent, elke euro ommoet leggen, en je kan zo geld besparen (zelf ben ik donor miss denk ik er daarom zo makkelijk over) zou het voor zulke mensen een makkelijk iets zijn om geld te besparen (snap je)
Airiin schreef:Waarom niet 10% korting voor iedereen die het donorcodicil ingevuld heeft? Dan kun je altijd nog kiezen om wel of geen donor te worden maar heb je je er wel een beetje in verdiept.
Babel schreef:Ik denk dat het wel veel mensen over de streep zal trekken. Volgens mij zijn er best veel mensen die het eigenlijk wel willen maar nog een beetje twijfelen of het uitstellen onder het mom van: ik heb nog tijd zat. Wanneer ze echter korting krijgen op hun verzekering is dat misschien het laatste zetje om het z.s.m. in orde te maken.
Ik schuif het zelf ook al een tijd voor me uit en denk dat ik het er nu toch maar eens over moet gaan hebben met mn vriend, een goed gesprek kan vaak helpen bij zo een keuze. Daarnaast is het altijd leuk als je maandlasten iets omlaag gaan toch?
Babel schreef:Het is ook wel van de zotte maar ik denk dat het wel gaat werken! Voor mijzelf, ik zou het niet doen om dat tientje korting in de maand. Maar ben wel iemand die er over nadenkt en t geen makkelijke keuze vind. Hoe geweldig het ook is om iemand te helpen! Zolang ik die keus niet helemaal 100% heb gemaakt ga ik ook niks invullen.
Maar daarnaast, hoe meer media aandacht er voor is hoe meer mensen erover aan het denken worden gezet!
SAKKIA schreef:Airiin schreef:Waarom niet 10% korting voor iedereen die het donorcodicil ingevuld heeft? Dan kun je altijd nog kiezen om wel of geen donor te worden maar heb je je er wel een beetje in verdiept.
Dit snap ik nietDus je ook de mensen die NEE hebben ingevuld die korting laten geven?
Zit opzich wel wat in maar ik denk dat het het doel (veel mensen donor laten worden) dan voorbij schiet.