Heb ik bloedarmoede?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Heb ik bloedarmoede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:14

Ik weet dat jullie dat niet via de PC kunnen zien, en dat je daar voor naar de HA moet i know... Ik heb vanmiddag ook een afspraak bij de HA.
Ik voel me namelijk al een hele tijd niet goed, dit is al de 2e week dat ik niet naar school ga, eerst dacht ik aan een griepje dat heerst nu toch, maar ik twijfel nu of het geen bloedarmoede is.
Ik heb namelijk continu hoofdpijn, ik heb last van duizeligheid, en mijn lippen zijn helemaal gebarsten... Net heb ik geslapen en ben ik er achtergekomen dat mijn oren zo nu en dan ruisen, ook heb ik altijd koude handen en voeten... En als ik de trap op loop ben ik al moe...
Ik keek net op internet en zag dat dit duidelijke symptomen zijn wat veel bij bloedarmoede voor komt.
En vooral de vraag wat word er bij bloedarmoede gedaan?

piewie

Re: Heb ik bloedarmoede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:15

BIj bloedarmoede krijg je ijzerpreparaten. meer kunnen ze niet doen. Ben je toevallig gek op yogidrink>?? Stop daar dan direkt mee, want daar kun je ook bloedarmoede van krijgen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:16

Dan krijg je ijzer tabletten, ik heb het iedere winter.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:17

Nee ik drink nooit yogi.
Ik voel me ook echt lamlendig pff...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:19

Wat mij heel goed geholpen heeft is infanrix. 2x daags 10ml samen met sinaasappelsap innemen. na 1 fles was ik weer als vanouds na een zware operatie. Het voordeel is dat je daar niet verstopt van raakt zoals vaak met staalpillen wel gebeurd. Nadeelis dat het niet vergoed wordt

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:22

ik slik er voor van die a tot zink tabletten... weet even niet meer hoe ze heten van die reclame :p

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:27

Moet je voor bloedarmoede ook naar het ziekenhuis? Zodat ze de boel onderzoeken zeg maar?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:29

nee ik moest niet alleen bloedprikken bij de dokter post zelf

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:30

Gewoon bloed laten trekken in een labo en dezelfde dag heb je de uitslagen...Als je een ijzertekort hebt kan men je ook ijzerinspuitingen zetten...heb ik ook gehad...niets ergs aan...verder gezond eten en veel vitamientjes binnenhalen...

Succes !

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:30

bij bloedarmoede (zoals ik van 'n vriendin gehoord heb dan)
krijg je ijzertabletten mee die 't ijzergehalte in je bloed weer moeten op krikken...
duizeligheid hoeft niet altijd iets te zijn Knipoog
zo ben ik zelf af en toe duizelig, maar dat komt doordat me spieren in nek en schouders vast zitten, en dit af en toe de bloedtoevoer beetje verminderen ...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:30

Hebben ze zo snel al de uitslag? Toen ik pfeiffer had duurde het een week...

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:31

bij mij duurde het ook een week met bloedprikken...

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:32

Als ze willen bevestigen of je bloedarmoede hebt en hoe erg, doen ze bloedonderzoek. Ik weet niet of dat bij jou in het ziekenhuis gebeurt, of dat dat ook gewoon bij de huisarts kan. Je weet het dan een paar dagen later. Ik denk dat het sowieso goed is om even je bloed te laten onderzoeken, want er zijn natuurlijk veel meer dingen mogelijk. Maar dat zal de arts wel weten.

Ik had ook bloedarmoede, omdat ik heel weinig vlees eet. De huisarts raadde me aan om elke dag Roosvice Ferro te drinken, dat is roosvice met extra ijzer.

Succes bij de dokter!

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:34

je hent binne een paar minuten de uitslag ,maar hoofdpijn en gebarsten lippen zijn niet echt bloedarmoede dingen.
Kan ook een verwaarloosd griepje zijn of een ander virusje.

ga je niet druk zitten maken voordat je bij de ha bent geweest

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:35

Voor bloedprikken moet ik denk ik wel naar het ziekenhuis...

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:36

kan de huisarts ook doen, die stuurd het op en heb je 3/4 dagen later de uitslag al Knipoog

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:38

Normaal kan idere atrs bloedprikken of er zijn bepaalde plaatsen in je stad of dorp waar ook voor trombose geprikt wordt bij oudere mensen en dan moet je daar vaak de volgende dag naartoe om te prikken,en dan duurt de uitslag inderdaad langer.
Maar ieder arts heeft een klein apperaatje waarmee ze de ijzerspeigel kunnen zien,en is die te laag laten ze meestel toch nog een bloedonderzoek doen.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:41

Bloedarmoede-prikken bij de HA stelt niets voor. Ze nemen 1 van je vingers, prikken er oppervlakkig een klein naaltje in, er ontstaat een druppel bloed .. dat doen ze op een glazen plaatje en dan door een apparaat ... dan weet je binnen een minuut of je waarde te laag is en of je bloedarmoede hebt.
Ik heb het regelmatig moeten doen omdat ik me enorm flauw voelde, moe, duizelig en slechte conditie .. heb zelfs een keertje waarde 4 gehad, terwijl 7 à 8 normaal is. Ik werd het zo beu steeds daarom naar de HA te gaan, dus slik nu continu staalpillen die ik bij de drogist kan halen. Chronische bloedarmoede zit bij mij in de familie Lachen

Maar je hoofdpijn en gebarsten lippen en ruizen en alles is volgens mij idd niet direct iets wat bij bloedarmoede hoort. Wel bijv. bij griepje/verkoudenheid wat niet echt door wil komen of oververmoeidheid.

edit: na het lezen van ijspeert haar post .. bedenk ik me idd dat ik bij de waarde 4 ook naar het groene kruis moest om bloed te laten prikken. Was dat helemaal vergeten, aangezien d'r ook niets bijzonders uit kwam naast dat de ijzerwaarde te laag was Bloos
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 01-12-08 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:41

Klopt wij hebben in Borne een plek waar ook voor trombose geprikt word. Lachen
Dus dan mag je altijd kiezen of daar of het ziekenhuis... Toen ik voor pfeiffer geprikt werd gingen we naar het ziekenhuis.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:44

Voor alle duidelijkheid, ik heb altijd al koude handen en voeten dus dat is niks nieuws, en hoofdpijn heb ik ook erg vaak... De andere symptomen zijn er de afgelopen weken bij gekomen...

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:45

Slik je vaak paracetanmol/asperines?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:46

Nee nooit, alleen de pil.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:46

bij mij namen ze 4 buisjes bloed af... mischien omdat ze ook andere dingen gingen controleren??(A)

koude handen en voeten .. ook al me leven lang erg iritant voor de gene die naast me slaapt Bloos
en hoofdpijn omdat me ogen te veel moeiten moeten doen met scherpstellen en een bril niet helpt omdat ze dn nog niet ontspannen...
dus als je tog naar het ziekenhuis gaat en hoofdpijn licht niet aan de bloed armoede doe dan gelkijk een ogen test wel wat minder prettig :p... als het op de zelfde manier als bij mij gaat Clown

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:49

hoofdpijn kan ook vanuit de nekspieren komen hoeft niet iets te zijn wat ergens bij hoord zeg maar.. (zegt de gek zelf.. loop al 'n maand met hoofdpijn, maar weet waar 't vandaan komt, heb dus alles vastzitten in me nek en inmiddels rug ook)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 20:07

Nou ik ben vanmiddag bij de dokter geweest... Hij wist niet wat het precies was maar wat er aan de hand was was iig niet goed. Hij heeft me direct door gestuurd naar de neuroloog, aangezien de hersentestjes niet zo best gingen.