Bloedarmoede-prikken bij de HA stelt niets voor. Ze nemen 1 van je vingers, prikken er oppervlakkig een klein naaltje in, er ontstaat een druppel bloed .. dat doen ze op een glazen plaatje en dan door een apparaat ... dan weet je binnen een minuut of je waarde te laag is en of je bloedarmoede hebt.
Ik heb het regelmatig moeten doen omdat ik me enorm flauw voelde, moe, duizelig en slechte conditie .. heb zelfs een keertje waarde 4 gehad, terwijl 7 à 8 normaal is. Ik werd het zo beu steeds daarom naar de HA te gaan, dus slik nu continu staalpillen die ik bij de drogist kan halen. Chronische bloedarmoede zit bij mij in de familie 
Maar je hoofdpijn en gebarsten lippen en ruizen en alles is volgens mij idd niet direct iets wat bij bloedarmoede hoort. Wel bijv. bij griepje/verkoudenheid wat niet echt door wil komen of oververmoeidheid.
edit: na het lezen van ijspeert haar post .. bedenk ik me idd dat ik bij de waarde 4 ook naar het groene kruis moest om bloed te laten prikken. Was dat helemaal vergeten, aangezien d'r ook niets bijzonders uit kwam naast dat de ijzerwaarde te laag was
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 01-12-08 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt