Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Lalidan schreef:Ik vind het eerlijk gezegd een beetje te kort door de bocht. Gezonde voeding heeft een grote invloed op je gezondheid, daarin ben ik het met je eens. En als je je niet fit voelt, kan het zeker helpen je voedingspatroon onder de loep te nemen. maar echt niet alle vermoeidheidsklachten gaan vanzelf weg als je maar goed eet.
Edit: voor de duidelijkheid nog even: Bij onbegrepen vermoeidheid kan gezonde voeding soms echt wel een verschil maken. Maar zoals het in de openingspost staat lijkt het net of vermoeid zijn helemaal niet nodig is, want het is ten alle tijden op te lossen met gezonde voeding. En dat vind ik dus te kort door de bocht.
lautje76 schreef:Maar ken ook genoeg mensen bij wie dit niet zoveel uitmaakt. Dus ik denk dat het bij sommige mensen wel meespeelt maar ik zou eerst eens een bloedtest laten doen.
Liesurt schreef:Een gezond voedingspatroon heeft ook temaken multivitamine, visolie etc.
Veel mensen vinden het onzin suplementen te gebruiken maar als extra ondersteuning kan het toch een verschil maken, niet dat je je maaltijd moet vervangen door suplementen maar alleen als aanvulling. (dan niet die van de kruitvat maar goede waar echt wat inzit)
taffy schreef:Van teveel suiker kun je héél erg moe worden van stress trouwens ook.
Lalidan schreef:Maar ook daarmee los je het probleem lang niet altijd op. Taffy noemt heel mooi het voorbeeld van B12, zij heeft tekort omdat zij vegetarisch eet. Dus vult zij het aan. Dat is een mooi voorbeeld wat spreekt vóór jouw stelling. Echter, ik heb ook een B12 tekort. Ik kan alleen suplementen nemen wat ik wil. Ik mis de intrinisiekfactor, en mijn maag kan het dus niet binden, waardoor mijn darmen het dus niet op kunnen nemen. De enige manier waarop ik B12 binnen kan krijgen, is dmv injecties. Dat is dus een voorbeeld waarin jouw stelling véél te kort door de bocht is. In beide gevallen heb je last van vermoeidheid, en soms kan voeding, al dan niet met behulp van suplementen, er wat aan doen, en soms niet. En dat is de reden waarom ik vind dat wat jij zegt te kort door de bocht is.