maagpijn. Wie herkent dit?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

maagpijn. Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:32

Het begint nadat ik vet heb gegeten, kaasfondue of vis, of patat, ik heb het nu 3 keer gehad. s' Nachts begint het vaak rond een uur of 1, 2 met hele kleine krampjes, het voelt alsof ik een koude buik krijg, en die nemen steeds meer toe, tot ik echt aan het huilen ben van de kramp, recht op de plek m'n maag. Halverwege de ochtend nemen de krampen weer af. Naar de HAPA ben ik 2 keer geweest, het is geen buikgriep, ze dachten aan een maagzweer of galstenen, maar op de echo's is nooit iets te zien. De dagen erna heb ik ontzettend last van maagzuur. Echt vaag. Ik krijg dyclofenac en paracetemol 1000 tegen de pijn, en nu moet ik 2 keer per dag omeprazol nemen. Maar de HA weet niet wat het is of kan zijn.

Wie kan me erbij helpen, want ik wil het gewoon niet nog een keer doormaken.

mariposa

Re: maagpijn. Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:36

ik zou toch is om een verwijs brief vragen naar het ziekenhuis,
ze geven je lekker dyclofenac en omeprazol,wat een klere zooi is dat spul.
zou het geen eens innemen, is wel een beetje verslavend als je het te vaak gebruikt,
ik zou zeggen tegen je huisarts en nu stuur je me door, want ik wil weten hoe of wat, lekker makkelijk zo je naar huis te sturen met medicijnen.
verder zou ik je niet kunnen helpen met je klachten, maar mis een andere huisarts zoeken.
groetjes

yentlstyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:37

Ik heb bijna hetzelfde gehad.. Ik werd midden in de nacht wakker en moest dan vaak overgeven, Ook altijd wanneer ik vettige dingen had gegeten. Wat het nu uiteindelijk geweest is we hebben geen idee. Het kwam ineens en het was ineens verdwenen. Eerlijk gezegd denk ik dat het van de stress kwam. een andere rede kan ik me echt niet bedenken. Waarschijnlijk heeft het vettige eten er dus helemaal niets mee te maken gehad..

Dus ik weet niet of je in een stress periode zit of iets?
En mocht je denken dat het echt door het vettige komt. Probeer daarna dan eens een boterham te eten die neemt het vet op ...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:38

ik heb er ook heel erg last van gehad, ben aan de maagzuurremmers geweest, dat hielp wel maar ik was er niet blij mee!
nu weer er van af, eigenlijk is de beste oplossing geen vette dingen eten....helaas!
gelukkig heb ik er nu niet zo veel last meer van

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:42

Ik heb daar ook last van... het gewoon een 'overgevoeligheid' tegen bepaalde voedselsoorten.
Het is dus een keurige boodschap van je lichaam dat je je beter verre van dergelijk voedsel kunt houden.

Wanneer je dan af en toe wilt zondigen, moet je op de koop toe nemen dat je er last van krijgt.

Het is allemaal niet ideaal, maar het positieve neveneffect is wel dat je slank blijft Knipoog

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:43

Ik heb er ook nog last van gehad, bij mij was het een kramp in m'n maag. Heb er trouwens nooit iets voor genomen, wat ik zou doen is, niet te laat eten en gewoon ook gezonder en minder vettig eten

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:44

Jarenlang heb ik gelopen met dezelfde klachten, allerlei soorten maagzuurremmers en Losec,Omeprazol etc geslikt.
Dokters hebben jaren gedacht dat het toch een soort van maagzweer was, totdat mijn huidige arts mij liet testen op het Heliobacter Pylori bacterie..
Deze lieve jongen is ong. 10 jaar geleden ontdekt en geeft heel veel symptomen van maagaandoeningen.
Met een zware kuur (pantopac)van 7 dagen ben je verlost van dit irritantje.
Zou dit even na laten kijken door je huisarts, veel huisartsen weten nog niet van het bestaan van deze Heliobacter en schrijven de maagproblemen vaak toe aan maagzweren,stress en andere factoren.
Tis het proberen waard als je last blijft houden...
Succes

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:45

@mariposa
waarom is omeprazol klerespul?(ik gebruik het nl zelf ook, dus ben wel benieuwd! dyclofenac ken ik zelf niet...

maar is idd erg lastig! alsik weet dat ik vet ga eten neem ik vaak vlak voor het eten een omeprazol, dat helpt wel(neem er standaard elke ochtend 1(vroeger smorgens en savonds, maar probeer nu met 1 op een dag!)

zou in elk geval een verwijsbrief vragen, bij mij zat er nl een vernauwing net achter de maag! kan dus gewoon vanalles zijn!
enin het ziekenhuis gaan ze met een slangetje naar binnen met camera en kunnen zo vanalles zien! dat is mijn advies! sterkte ermee!

en wat ze hierboven schreven, kan idd ook de helicobacter bacterie zijn! en daar nemen ze in het ziekenhuis ook altijd een monstertje van(voel je verder niks van hoor, alleen die slang in je keel is gewoon even naar, maar doet geen pijn hoor!)

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:46

Mijn moeder heeft dit ook. Voornamelijk na het eten van Chinees voedsel.

Ik vind de tip van Isabelleke inderdaad verstandig, om niet te laat te eten. Opzich moet je gewoon patat kunnen eten, maar je moet je maag wel de gelegenheid geven om het te verteren voor je lichaam in de rust komt.

Beterschap in ieder geval, want het zal geen pretje zijn Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:49

Schrijven ze dyclofenac voor terwijl er maagproblemen zijn en er zelfs een verdenking op maagzweer is geweest???? Heel apart. Is namelijk een ronduit schadelijk middel voor je maag.

Heel eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo, als je lichaam protesteert tegen ongezonde vette hap?

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:50

Ik heb geen slang door m`n keel gehad hoor !!
Alleen een bloedmonster afgenomen en ( misschien een vies praatje ....) een potje poep naar het ziekenhuis moeten brengen voor onderzoek.
En toen kwam meneer Heliobacter er gewoon uit hahaha.
Nu na 14 jaar maagpijn eindelijk verlost van dat leed en kan weer alles eten, wat voor die tijd idd niet mogelijk was.
Was overgevoelig voor komijnekaas, chocomel en iets uit de patatzaak was helemaal uit den boze...
Geniet weer volop van m`n patatje oorlog en frikandelletjes speciaal hahaha.
Die slang hoeft dus echt niet !!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:50

Peperplant, ik schrijf het even op. Losec kreeg ik vorige keer ook.

Verder zit ik niet in enorm in de stress, wel een beetje, maar niet ongezond veel. En ik zal de kaasfondue en vette vis maar even laten staan...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:52

Sonja schreef:
Schrijven ze dyclofenac voor terwijl er maagproblemen zijn en er zelfs een verdenking op maagzweer is geweest???? Heel apart. Is namelijk een ronduit schadelijk middel voor je maag.

Heel eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo, als je lichaam protesteert tegen ongezonde vette hap?

Dyclofenac kreeg ik op de HAPA, tegen de pijn op de avond zelf, als ik overdag nog last heb moet ik paracetemol 1000 gebruiken

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:52

Verder eet ik nooit laat. Ben een echte Nederlander dus om 18.00 heb ik vaak het eten op tafel staan

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:54

paracetamol kan ook voor maagproblemen zorgen!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:56

paracetamol wordt ook geadviseert door de arts in't ziekenhuis als je last van je maag hebt, mag ook samen met omeprazol......

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:00

omeprazol heb ik geloof ik ook eens gehad maar hielp d8 ik niet..
dyclofenac ook 't zelfde
enige waar mijn maag "goed" op reageerd is Ranitidine...
heb zelf regelmatig maagklachten.. hebben vorig jaar eens gedacht dat ik zelfs 'n maagzweer of 'n maag ontsteking had (gelukkig geen van beiden)
heb er voornamelijk veel last van als ik stress heb..
het kan idd zijn dat je maag niet tegen bepaald soort eten kan lees vettig pittig gekruid of zo.
zo kon/mocht mijn moeder absoluut niks hebben wat pittig gekruid was...

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:01

Die heliobacter kijkt niet naar of je gezond of op tijd eet, bij mij was het vaak zo , dat als ik gister iets verkeerd gegeten zou hebben ik morgen of overmorgen een maagaanval kreeg. Er was geen peil op te trekken
Soms kwam de aanval gelijk maarsoms duurde het even, maar dat ik een aanval zou krijgen was zeker.
Jezelf erop laten testen kan echt geen kwaad, en wat ik al zei...veel huisartsen (er)kennen het bestaan ervan niet, net als bij mij ,die 14 jaar lang aan de medicijnen heeft gehangen tegen een maagzweer die ik niet bleek te hebben, en mij verteld werd dat ik stress had vanwege mijn baan, met onregelmatige werktijden en eten.
Ik ben nog steeds stressless en eet nog net zo onregelmatig...
Het hoeft bij jou niet zo te zijn maar die test is simpel en kan veel ongemak en medicijngebruik besparen.

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:03

neverstop schreef:
omeprazol heb ik geloof ik ook eens gehad maar hielp d8 ik niet..
dyclofenac ook 't zelfde
enige waar mijn maag "goed" op reageerd is Ranitidine...
heb zelf regelmatig maagklachten.. hebben vorig jaar eens gedacht dat ik zelfs 'n maagzweer of 'n maag ontsteking had (gelukkig geen van beiden)
heb er voornamelijk veel last van als ik stress heb..
het kan idd zijn dat je maag niet tegen bepaald soort eten kan lees vettig pittig gekruid of zo.
zo kon/mocht mijn moeder absoluut niks hebben wat pittig gekruid was...

Voor jou hetzelfde advies als het al zolang duurt.
Laat je testen op Heliobacter Pylori !!!
Ik maak echt geen geintje hier...lijkt erg op mijn gewezen kwalen...

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:05

Ben benieuwd naar de evt resultaten van testen en gevolg van een kuurtje Pantopac

Geloof me er gaat een wereld voor je open dames en heren

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 19:36

Ik denk niet dat ik gevoelig ben voor bepaald soort vet, want ik eet bij wijze van spreke 100 keer patat, en ik krijg 1 keer een aanval. Ik ga me zeker laten testen op de bacterie, wil gewoon echt weten wat het is. Over 8 weken ga ik een jaar naar Londen, en daar heb ik geen vriendje of moeder die me naar de HAPA brengt, en die aanvallen kan ik niet uitliggen zonder te te gillen of te kreunen. Ik wil anderen geen overlast bezorgen

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:59

Wat fijn (as far as it goes): lotgenoten! Ik kan ook niet tegen vis, sommige frituurspullen (van loempia tot friet), de ene keer geen last, de andere keer moet ik het zwaar bezuren. Zal wel aan het vetgehalte o.i.d. liggen.
Heb wel maagzuurremmers, maar die was ik tot ik dit topic las, eigenlijk alweer vergeten.
Die bacterie zal ik meenemen als ik weer eens bij de huisarts kom! Dank voor de tip!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:40

peperplant, ik heb geen dagelijkse klachten Knipoog alleen wann ik te veel stress (thuis) heb, dat slaat mij op de maag... verder heb ik er geen problemen mee Knipoog
ja en voor 2 weken wel, maar kwam omdat ik Ibrufen aant slikken was tegen de rugpijn...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:50

Netzoals Peperplant heb ik ook de bacterie Helicobacter Pylori gehad. Ik ben altijd al gevoelig op mijn maag geweest. Vanaf mijn 12e heb ik heel veel verschillende medicijnen geslikt (geen flauw idee meer welke) die het meestal alleen maar verergerde, 5 jaar later is er dmv een bloedtest geconstateerd dat ik die bacterie had. Mijn klachten waren bijna iedere dag last van oprispend maagzuur, heel veel overgeven, krampen, het gevoel alsof er een baksteen in je maag ligt of alsof iemand vanuit de binnenkant van je maag je maag uit je lichaam probeert te duwen. Sommige dingen zoals sinaasappelsap en pizza verergerde het wel en ook stress. Ik dronk altijd veel thee en water, en heb heel veel warme kruiken op mijn buik gehad. Na een kuur van 7 dagen was de bacterie weg. Doordat mijn klachten grotendeels bleven ben ik weer getest dmv een blaastest, maar de bacterie was er echt uit. Ik ben nu 20 en mijn klachten zijn minder geworden, maar ik heb er nog steeds heel veel last van. Nu heb ik weer een maand maagzuurremmers geslikt, het maagzuur was weg, maar ik ben bijna een maand lang continu misselijk geweest (wel meteen 5kg afgevallen, het enige positieve).

Volgens mij toen ik getest werd op deze bacterie was de test er nog maar net. Het kan dus idd zijn dat veel huisartsen geen ervaring hebben met deze bacterie. De dokter vond het bij mij echt raar dat ik nu er al last van had, want deze bacterie krijg je vaak als baby zijnde en je krijgt vaak pas symptomen rond je 40e.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 14:01

Ik ben in januari al getest op de bacterie, die heb ik niet. Ik ben gewoon gevoelig voor vet eten en de pijn die ik heb komt door maagzuur, al vond ik het niet als maagzuur aanvoelen. Ik krijg nu omeprazol 40 mg en paracetemol 1000 tegen de pijn tijdens een aanval.