Nog steeds hoofdpijn na vallen van paard..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Nog steeds hoofdpijn na vallen van paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 23:20

Vandaag was ik gevallen van onze schoolpony en heb er hoofdpijn aan overgehouden, heb het nu nog steeds, Als het morgen niet weg is ga ik even naar de dokter.

Of stel ik me gewoon aan en moet het wegwerken met paracentamol.

Anoniem

Re: Nog steeds hoofdpijn na vallen van paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:28

Laat de dokter er maar eens naar kijken. De laatste keer dat ik van het paard gelazerd ben, heb ik er een behoorlijke hersenschudding aan over gehouden. En daar moet je niet mee doorlopen en zeker geen asprientje nemen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:34

zou idd even naar 'n dokter gaan.. wellicht dat je hersenschudding hebt..

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 23:34

Maar zo erg is het niet, This meer een kleine hoofdpijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:35

Nou klaar dan toch, paracetamol en een een nachtje slapen, klaar, dat hoefde je dan toch niet in een topic te vragen?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:36

toen k de 1e keer van me eigen paard afgedenderd ben, heeft me moeder me nog naar de eerste hulp gesleept en bleek ik 'n lichte hersenschudding te hebben terwijl ik "nergens" last van had.... zou toch maar voor de voorzichtigheid gaan.. liever 1 x voor niks dan dat je dalijk zit met iets waar je je later mee voor de kop had kunnen slaan van wás ik maar gegaan toen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:31

Zeker even gaan! De laatste keer dat ik gevallen ben had ik mijn schedel gekneusd en mijn wervels dus zeker even gaan!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 08:42

Bij een hersenschudding moet je volgens de artsen even buiten westen zijn geweest, al heb je maar enkele tellen zwart gezien, dan is dat al genoeg.

Hoe ben je gevallen?
Die hoofdpijn kan namelijk ook heel goed komen van spierpijn in je rug en nek Knipoog

Het is nu zaterdag, neem een warm bad en doe lekker rustig aan, niet teveel lezen of tv kijken of computeren. Maar doe een extra tukkie en kijk hoe je je maandag voelt.
Een arts kan ook niet meer dan dat aanraden als je een hersenschudding zou hebben.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:00

je zegt zelf dat het meevalt.
Dus ik zou zeggen doe ff lekker een dagje rustig aan en kijk maandag hoe je je voelt.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 12:56

Het is wel inderdaad zo dat ik enkele tellen zwart zag, het is al wat minder maar voel het nog wel.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:54

Acer1 schreef:
Het is wel inderdaad zo dat ik enkele tellen zwart zag, het is al wat minder maar voel het nog wel.

Kan je beter even voor de zekerheid ernaar laten kijken, je weet maar nooit...
Soms denk je, het valt wel mee, maar dan blijkt dat je hersenschudding hebt....
Als ik jou was, zou ik vandaag of maandag even langs gaan, gewoon voor de zekerheid...!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:57

Ik heb dat ook gehad. Met kleine hoofdpijn en een tel zwart ofzo, maar het was niks. Ik ben ook niet naar de dokter geweest, want ik kon nog wel goed tegen licht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:59

naaaaaah als ik jou was zou ik lekker plat gaan, wat paracetamol innemen

gevalletje hersenschudding Lachen

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:01

KiWiKo schreef:
naaaaaah als ik jou was zou ik lekker plat gaan, wat paracetamol innemen

gevalletje hersenschudding Lachen

haha indd daar ga ik niet eens meer voor naar de dokter Vork
gewoon rustig aan doen en paracetamol nemen of lekker warm bad.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:04

Hier nog zo'n muts is alleen niet van het paard gevallen maar tegen een korfbalpaal aangelopen (ja paal stond ook niet al 10 jaar op de zelfde plek maar oke Tong uitsteken) ik ben dus waarschijnlijk ook even weg geweest en bij mij kwam de hoofdpijn wat later, ik ben er ook niet mee na de dokter geweest (moeder werkt op het ziekenhuis) en heeft even gevraagd aan een arts daar omdat ik toch wel heel veel last had, enige wat je kunt doen is paracetemol innemen en lekker gaan slapen, meer kan de dokter ook niet doen

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 14:30

Okee bedankt !

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:48

En ik zei nog zo in je andere topic dat je het in de gaten moest houden Haha!

Ga lekker liggen en hou je een paar dagen rustig!

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:05

en anders bel je gewoon naar de huisarts toe.. Misschien kan de assistente wat tips geven... Of kan zij jou doorverbinden naar de arts toe.
Wellicht kan je gerustgesteld worden!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:08

gewoon veel rust nemen

heb ooit eens doorgelopen na een hersenschudding (niet dat er veel zit) en dat heb ik geweten

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:25

inderdaad heel veel rusten en niet teveel licht, geen tv ed..

ik heb het ook gehad toen ik enkele jaren geleden met paard en al viel.. ben toen naar de spoedgevallen gebracht maar weet er niets meer van bij mij was dus ook heel mijn geheugen van enkele maanden weg.. Heb jij je volledige geheugen nog wel? Want normaal gezien moet je met een hersenschudding de eerste nacht om het uur gewekt worden dacht ik..

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 02:26

Mocht je nou eigenlijk wel of geen paracetamol bij een hersenschudding, of maakt dat niks uit? Ik hoorde nl laatst van EHBO'ers dat ze nooit paracetamol geven als ze niet weten hoe het zit, of als ze denken dat er sprake is van een hersenschudding..

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:31

ik heb het wel gedaan toen ik een hersensschudding had, heb er veel baat bij gehad. Volgens mij mag het ook gewoon gezien het niet bloedverdunnend werkt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:37

Gewoon even rustig aandoen. Eventueel paracetamol of iets van ibuprofen ofzo tegen de pijn, niet te veel tv kijken en goed naar je lichaam luisteren. En dat volhouden zolang als je lichaam aangeeft dat het nodig is. Je kan wel naar de huisarts gaan, maar die stelt hoogstens op grond van je verhaal een lichte hersenschudding vast. Tsja, en wat zegt de huisarts bij een hersenschudding? Rust nemen, eventueel pijnstiller, en eerste 24 uur een wekadvies.... dus komende nacht even om de zoveel tijd wakker laten maken.

Word je suf, duf, reageer je niet meer alert, ga je overgeven, word het erger, ga je dubbel zien of andere dramatische symptomen, of duurt het echt lang voor het wat beter word, dan is het tijd voor een arts.

Beterschap

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 00:44

Ik heb het ook gehad. Ik was vorig jaar Augustus/September met mijn hoofd op de stenen gevallen. Ik had netjes een cap op, ik reed in de bak maar belandde buiten de bak Clown

Ik was flink hard gevallen want ik ben even bewusteloos geweest en daarna was ik flink duizelig. Ik was erna gelijk gaan longeren, waarbij ik een aantal keren ben omgevallen.

De volgende dag even naar de dokter geweest omdat ik flinke hoofdpijn had en nog iets anders. Hij had gezegd dat het met een week wel over moest zijn. Dat was het dus niet.

Ik had er een paar maanden mee gelopen maar het ging niet meer ... Ik had concentratieproblemen, constant misselijk/duizelig en ALTIJD hoofdpijn. Terug gegaan naar de dokter (een andere) en die zei dat ik waarschijnlijk een flinke hersenschudding had die ik verwaarloosd had. Al deze symptomen zouden nog maanden kunnen duren. De enige optie is rustig aan doen.

Ik was in Augustus/September gevallen en pas in Juli/Augustus was het (gelukkig) weg.

Volgens de (meine iig) dokter kan je er niks aan doen ... Bij mij hielp ook geen enkele aspirine.