wat tedoen tegen moeie voeten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

wat tedoen tegen moeie voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:38

wat kan je doen tegen moeie voeten.
ik wissel tussen de middag me schoenen al voor me rijlaarsen.
maar ik heb echt zulke moeie voeten dat je er chaggie van wordt Verdrietig
ik werk in de paarden en ben de hele dag aan het heen en weer lopen met paarden.
is het niet me eigen paard zijn het wel handelspaarden of paarden van een ander.
maar me voeten zijn smiddags al moe en doen pijn.
andere schoenen heb ik al geprobeerd, meerdere zelfs.

wie weet wat je er aan kan doen om je voeten goed telaten rusten.
werk 5 dgn en het weekend loop ik ook veel met eigen paard en hond en naja je heb gewoon geen gedult om lang tezitten moet gewoon wat tedoen hebben maarmet moeie voeten is het pijnlijk om wat tedoen.
Laatst bijgewerkt door brenpasbeau op 28-11-08 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

liesJ

Re: wat tedoen tegen moeie voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:39

dat heb ik ook.
werk 6 dagen per week gemiddeld in zwembad dus sta ook hele dagen op me voeten..
ik heb nu zo een massagebadje gekocht voor me voetjes zodat tie na het werk lekker kunne rusten..

misschien is zoiets een idee???

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:42

o dan ga ik dat gewoon even kopen want dit is echt niet uittehouden zo
vooral einde van de week ben ik gewoon als dood op als ik moet beginnen en dan moet ik nog beginnen. en het weekend heb ik gewoon nergens zin in omdat me voeten gewoon echt pijn doen.

massagebadtje kopen voor me voeten dat heb ik echt niet aan gedacht.
wel smeer ik savonds verkoelde gel op me voeten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:45

Misschien zijn zooltjes van de podoloog een idee? dan krijgen ze exact de goede ondersteuning.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:50

Hmmm die zooltjes die werken niet!! Ik heb zelf zooltjes van de podoloog maar helaas ook nog steeds hele moeie voeten!!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:45

Ik heb zooltjes en oefen elke dag met een tennisbal. Gewoon met je bal van je voet erover heen rollen. Ook ben ik bij de chiropractor geweest (liep ik al voor mijn rug) en die heeft mijn enkels en voeten gekraakt. Het is bij mij nu veel minder. Je hebt bij de bodyshop ook voetenspray die verlichting geeft, in iedergeval lekker fris Knipoog

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:48

als je niet alleen (rij)laarzen hoeft te dragen dan moet je gewoon crocs kopen. Misschien vindt je ze lelijk maar de vermoeide voeten zijn verleden tijd.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 08:06

rosita: ik loop hele dagen op crocs en heb nog steeds verrmoeide voeten hoor:D. vandaar dat ik en vele collega;s zo een voeten massage badje hebben

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 08:12

Hmm ik heb dit probleem ook gehad, maar heb me er gewoon doorheen gebeten, ik denk dat het veelal gewoon gewenning is.
Uitgezonderd de afwijkende voeten.

Ik heb normale voeten, niet hol of plat of scheef. Dus daar kon het niet aan liggen.
Goede schoenen si wel heel belangrijk, zo werkte ik op stallen altijd met goede wandelschoenen , hikingshoes of iets in die trant.
Met lesgeven wandel je ook heel wat af.

Nu loop ik dagelijks op laarzen, ik werk op een boerderij, daar kan je niet met normale schoenen werken.
Ik loop of sta de hele dag, en na het doorbijten heb ik nooit meer echt last van de voeten gehad. Ik denk dat ze er nu aan gewend zijn.

Wel geef ik ze zo nu en dan een lekkere massage, dat is natuurlijk altijd goed voor die voetjes.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:12

Rosita schreef:
als je niet alleen (rij)laarzen hoeft te dragen dan moet je gewoon crocs kopen. Misschien vindt je ze lelijk maar de vermoeide voeten zijn verleden tijd.

Hihihi ik zie mezelf al lopen met de hengsten op stal met crocs aan mijn voeten. Beetje link!!

Heb nu sinds een jaar Ecco's en daarbij merk ik wel verschil. Voorheen liep ik altijd op de goedkope schoenen van Piet Kerkhof bijvoorbeeld. Deze kosten wel wat meer (zeker het dubbele soms nog even meer) Maar dit is wel een stuk beter voor mijn voetjes!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:59

liesJ schreef:
rosita: ik loop hele dagen op crocs en heb nog steeds verrmoeide voeten hoor:D. vandaar dat ik en vele collega;s zo een voeten massage badje hebben

duh, waarom heb je nog steeds crocs dan?

TS: nee, ik zie je ook niet met de paarden wandelen op je crocjes Haha! Vandar dat ik het al een beetje voorzichtig stelde, ik heb je vraag dus niet helemaal goed begrepen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:12

Als je je schoenen halverwege de dag verwisselt door rijlaarzen kan ik me heel goed voorstellen dat je voeten protesteren.. Rijlaarzen zijn absoluut niet geschikt om op te lopen ivm een harde/platte zool.

Als ik jou was, zou ik eens kijken voor een zooltje. En naar de pasvorm van je schoenen. Of het eigenlijk wel goed aansluit aan je voeten.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:35

rosita: ik heb allergische reactie op natte slippers ( lees blaren, heel rood,jeuk en open wondjes) dus enige mogelijkheid is crocs;). thuis elke avond in massagebadje en dan is het over...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:40

Een goedkopere mogelijkheid zijn van die gelzooltjes die je bij de schoenenwinkel kunt halen - kan ook weleens helpen!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 01:08

MoonChloe schreef:
Als je je schoenen halverwege de dag verwisselt door rijlaarzen kan ik me heel goed voorstellen dat je voeten protesteren.. Rijlaarzen zijn absoluut niet geschikt om op te lopen ivm een harde/platte zool.

Als ik jou was, zou ik eens kijken voor een zooltje. En naar de pasvorm van je schoenen. Of het eigenlijk wel goed aansluit aan je voeten.

me laarsen zitten echt 100x beter als me schoenen. en moet me schoenen wel omwisselen voor laarsen ivm rijden van paarden. en nee ik ga toch echt net zoveel laarsen aan uit aan uit aan uit doen.
Knipoog
in me laars zit al zo een voetzool in van gel. en me schoen daar moet ik ook maar zo een gelzool in doen.
dus morgen maar even zooltjes halen Haha! en hopen dat het werkt. masage badje helpt wel iets Haha!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:37

Dan heb je de oorzaak al: je laarzen zitten 100x beter dan je schoenen.
Ik zou perfect zittende schoenen aanschaffen.
Stalschoenen horen namelijk als fluweeltjes te zitten, en dan merk je heeeel duidelijk de overgang naar rijschoenen/rijlaarzen.
Net alsof je op blote botterige voeten op de harde grond loopt, zo'n gevoel kwa overgang.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 22:32

Hannanas schreef:
Dan heb je de oorzaak al: je laarzen zitten 100x beter dan je schoenen.
Ik zou perfect zittende schoenen aanschaffen.
Stalschoenen horen namelijk als fluweeltjes te zitten, en dan merk je heeeel duidelijk de overgang naar rijschoenen/rijlaarzen.
Net alsof je op blote botterige voeten op de harde grond loopt, zo'n gevoel kwa overgang.

me stal schoenen zitten ook wel lekker hoor maar me voeten zijn gewoon moe en willen gewoon niet meer. maar heb goeie schoenen en goeie laarsen Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:39

Ok, dit klinkt vast als een oude-wijven middel, maar ik bedoel het echt heel serieus.
Als je er zo veel last van hebt, kun je in goed overleg met je huisarts vragen om een recept voor het aanmeten van steunkousen. Die heb je bij zorgwinkels tegenwoordig in hele leuke kleuren. Je hoeft dus niet voor banketstaaf te lopen en het kan je enorm veel helpen...
Ik ben 26 en loop nu 2 jaar met steunkousen op de dagen dat ik veel staand werk moet doen bijvoorbeeld op de operatiekamers ofzo... Heb dan s'avonds totaal geen moeie voeten, wat ik anders wel zou hebben...

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 21:37

Nickeltje schreef:
Ok, dit klinkt vast als een oude-wijven middel, maar ik bedoel het echt heel serieus.
Als je er zo veel last van hebt, kun je in goed overleg met je huisarts vragen om een recept voor het aanmeten van steunkousen. Die heb je bij zorgwinkels tegenwoordig in hele leuke kleuren. Je hoeft dus niet voor banketstaaf te lopen en het kan je enorm veel helpen...
Ik ben 26 en loop nu 2 jaar met steunkousen op de dagen dat ik veel staand werk moet doen bijvoorbeeld op de operatiekamers ofzo... Heb dan s'avonds totaal geen moeie voeten, wat ik anders wel zou hebben...

dank je wel moet morgen toch voor controle voor me gezonheid terug komen bij me huisarts ga het er meteen over hebben.
dank je wel Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:24

Ik heb altijd verrotte voeten aangezien ik hele dagen op vreselijke schoenen moet lopen, en aan het eind van de avond smeer ik ze in met een speciale crème voor vermoeide voeten van de Hema. Verzacht, verkoelt en verkwikt, erg fijn! Lachen