ziek/spugen maar moet door werken wat te doen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

ziek/spugen maar moet door werken wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 16:39

Nou het is een lekker dagje vandaag.
Ik had vanmorgen mijn nagelstudio open dus mijn moeder en ik moeste samen naar de zaak (ik de nagels mijn moeder de zonnebanken doen) We komen aan krijgt me moeder migraine dus die kon gelijk weer naar huis. Moest ik dus beide doen, niet erg fijn maarja kon niet anders klant vond het gelukkig niet erg.

Nu ben ik al 3 weken beroerd van verkoudheid en ben ik vanmorgen naar de dokter geweest, ik heb een infectie aan me luchtwegen/keel en neus en heb daar pilletjes voor gekregen, een kuur van een week.

ik heb geluncht met een bakje tomaten soep en daarna 2 pilletjes in genomen (moest eerste dag 2 nemen. ) goed glas water bij gedronken gevolgt door nog een glas ijsthee, genoeg vocht zou je denken.

echter een uur later werd ik zo beroerd als een hond, ik hoopte dat het weg zou gaan maar werd alleen maar beroerder.
Het voelde alsof ik flauw ging vallen dus was even gaan zitten (ik werk alleen) was al naar de wc gelopen maar er kwam niks uit. vervolgens weer gaan zitten, klanten geholpen maar zooooooooo beroerd.
Het zat me hoog dus heb voor het eerst mijn vinger in mijn keel gestoken en toen kwam het er uit. (me soepje)
het heeft me opgelucht maar ben nog steeds honds beroerd.
Nu moet ik nog werken tot half 9 vanavond en heb geen mogelijkheid de tent te sluiten of iemand te laten komen aangezien me moeder ook ziek is en mijn schoonzus die ik voor nood heb ingewerkt zit ook thuis met mijn zieke nichtje van 2.

Dus zit niks anders op als door te werken.

Nu ben ik alleen maar zelden zo ziek en weet dus niet wat ik nu wel en niet kan/moet eten of drinken.

Ik ben een beetje bang dat alles wat ik binnen krijg er weer uit gaat, net kon het preccies tussen de klanten door dus niemand heeft het gehoort Bloos
Heb droge crackers met iets van flokken (verder heb ik hier geen beleg)
Heb van hak een bakje met perzik op vruchten sap met vitamine c
en heb nog wat droge sultana's

aangezien ik nog even moet werken en veel trap moet lopen zal ik wel iets moeten eten om niet alsnog van me stokkie te gaan.

wat is verstandig? en zou ik veel moeten drinken of zo min mogelijk?

Evelijn

Re: ziek/spugen maar moet door werken wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:59

Ik zou wel genoeg drinken, maar dan wel thee en water voornamelijk. En eventueel een droge cracker.
Misschien toch je schoonzus gaan bellen (iig voor overleg).. kan je broer niet 's avonds bij z'n dochter blijven? Dan kan je iig op tijd op bed.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:01

Dan zijn waarschijnlijk je medicijnen er ook weer uit.
Het kan ook een bijwerking zijn van de medicijnen. Vraag anders de HA om een medicijn die je misselijkheid onderdrukt.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:05

Het kan inderdaad een bijwerking zijn van je medicijnen.
Zelf had ik dit ook, en mij is aangeraden om dan veel water te drinken.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:12

Probeer vooral rustig te blijven en te blijven DRINKEN.
Je kunt zonder eten wel even volhouden, maak je geen zorgen, maar zonder drinken word het lastig om een dag werkend door te komen.

Thee en warme melk staan erom bekend de maag te kalmeren.
Mocht de maag wat kalmer worden, neem dan ook wat extra suiker in de thee, zodat je weer wat energie krijgt.

((Géén koffie, want dat is juist vrij pittig voor je maag....))

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:13

ja die pilletjes zullen er wel weer uit zijn. Dus ik bel maandag maar weer even voor andere pilletjes. Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen van pilletjes maar door ziekte heb een half jaar lang medicijnen gehad en kan best zijn dat mijn maag het niet meer verdraagt ofzo.
schoonzus gaat niet lukken helaas. Nu moet ik wel zeggen dat het beroerd zijn begint te zakken misschien omdat de medicijnen er uit zijn? maarja ben nu bang om wat te eten of te drinken, bang dat ik weer beroerd word.
Kan me de laatste keer dat ik ziek was en moest overgeven niet meer herineren dus weet ook niet wat ik toen gedaan heb Clown

edit ik ga maar even een bakkie thee zetten dan Lachen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:18

Beetje lauwe,slappe thee is niet zo belastend voor je maag. Dat hou je waarschijnlijk wel binnen. En als je helemaal niks in je maag hebt voel je je ook beroerd.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:23

In het ziekenhuis krijg je vaak yoghurt met droge beschuit als je misselijk bent. Werkt goed! Dus droge crackers moeten dan ook wel werken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:30

Welke medicijnen heb je gekregen? Bij sommige helpt het om goed te eten vooraf en niet alleen een bakje soep. Zowiezo contact opnemen met je huisarts nu omdat je de eerste dosis hebt uitgespuugd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:33

Meis, waarom ga je niet gewoon lekker naar huis toe?
Ziek is gewoon ziek en jouw gezondheid is het allerbelangrijkste hoor! Kun je de klanten die een afspraak hadden niet afzeggen en ze misschien een korting aanbieden bij een volgende behandeling of iets dergelijks?

Het lijkt me toch als klant fijner dat je geholpen wordt door iemand die zich goed voelt (en dus nauwkeuriger werkt) als door iemand die op haar tenen loopt en wellicht veel moeite heeft om mij goed te kunnen helpen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:36

En bij sommige kuurtjes heb je er geen last van als je ze oplost in water. Bijv doxycilcline geeft bijna geen maagklaschten als je ze oplost, maar als tabletjes......

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:44

nou en die heb ik dus gehad. En die heb ik als tabletje genomen want in de beschrijving stond dat dat ook kan namelijk:

eventueel kan de tablet ook heel doorgeslikt worden neem de tablet in met een heel glas water.
En dat heb ik dus ook gedaan.
Maarja waarschijnlijk reageer ik er dan toch op. Vroeger nooit last van gehad.

Ik ben nu niet meer zo ziek dat ik niet meer kan werken gelukkig. Sinds het er uit is gaat het in stijgende lijn! voel me steeds beter! Gaat sneller als verwacht, ik was binnen een half uur dood ziek maar nu ook weer heel snel een stuk beter Haha!
Ik heb klanten die los betalen waar ik geen tel nummer van heb en kan die niet voor een dichte deur laten staan tenzij het een noodgeval is maarja dat is het niet echt.
Ik heb de klanten verdeeld over de avond staan en neem geen nieuwe meer aan dus dan zou het moeten lukken.
Ik heb mijn nagelsalon dicht dus secuur werken is nu niet van toepassen gelukkig Knipoog
hoef alleen de trap op zonnebanken schoon te maken en af te reken meer niet dus dat moet lukken Haha!

het was meer dat ik in zit dat als ik wat zou eten ik weer ziek zou worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:47

Heb je doxy dispers of de gewone tablet? Zowiezo is dit er een waar je je echt flink bij moet eten in de vorm van boterhammen of warm eten anders liggen ze er inderdaad zo weer uit.

Let er wel op dat je uitkijkt met bepaald uv licht. je kunt er heel vervekende zonallergieplekken van krijgen (weet ik uit ervaring helaas). Ik weet niet of dat type licht nou juist bij een zonnenbank zit.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:52

geen idee wat een disper is maar het zijn in elk geval pilletjes.
Nooit geweten dat ik zo zou reageren op een pilletje.

Je mag er inderdaad niet mee onder een zonnen bank staat er op maar ik ga toch maar zelden zelf dus dat maakt niet uit Haha!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:00

Beiden zijn pilletjes. De ene wit en de andere zijn gelig die moet je altijd oplossen in water om er niet kotsmisselijk van te worden. UV is niet alleen zonnebank hoor ook van de zon buiten kun je goed goed gevlekt van worden. Koe Maar goed eten moet je met beiden wel doen. Nadeel is dat je nu een kuur onderbreekt omdat je de eerste dubbele dosis niet hebt binnengehouden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 18:12

dat weet ik maar ik zie geen zon buiten. Zoiezo schijnt er geen zon en ik werk van smorgens tot savonds dus ben de hele dag binnen. Ik neem de rest van de pilletjes ook niet in ik vraag maandag wel hoe ik nu verder moet, misschien moet ik er 2 bij halen en opnieuw beginnen en ze dan wel oplossen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 11:50

nou ik ben weer helemaal opgeknapt hoor! ben vanaf 10 u al weer aan het werk en heb gelukkig nergens last meer van dus het zijn toch de pilletjes geweest.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:01

Heb je ze dan nu wel ook opgelost in het water???
Ik heb het zelf ook wel eens gehad met doxy. Ik had een vroege dienst (ben verpleegkundige) en had ze niet opgelost. Dtond ik opeens voor het ziekebhuis te spugen. Daarna opgelost en geen klachten meer gehad.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 17:10

daar wacht ik even mee tot morgen want dan ben ik vrij voor het geval ik er weer ziek van word.
en dan neem ik er weer gewoon weer 2 en dan wel opgelost, dan bel ik maandag gewoon nog even voor 2 extra tabletten, dan begin ik gewoon overnieuw

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:55

Volgens de bijsluiter hoef je doxy disp niet perse op te lossen, maar wel een heel glas water er bij drinken.
Ik denk inderdaad dat je reageerd op je doxykuur, isschien een idee om ze na je maaltijd in te nemen? Zodat ze niet op een lege maag vallen, weet even niet uit m'n hoofd of dat kan bij doxy, succes er mee in ieder geval Lachen