Erg veel dode en gespleten haarpunten.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

Erg veel dode en gespleten haarpunten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 13:27

Hoi hoi!!
Het word nu toch wel vervelend hoor, mijn haar.
Het stikt van de dode en gespleten haarpunten. En als ik naar de kapper ga is het binnen 2 weken weer zo ver.
Laatste keer bij de kapper had ik er een flink stuk vanaf gehaalt en toen bleef het een maandje netjes.
Ik heb best wel lang haar, en als je dat van achteren bekijkt dan krullen die punten hellemaal omhoog. Niet echt uit te leggen.
Het ziet er van de onderkant gewoon droog gespleten en kapot uit.
Ik heb alles geprobeert... Duurste merken shampoo... Maskers... Shampoo's die beloven beschadigd en gespleten haar weer mooi te maken.
Mijn moeder zegt dta het er misschien aan ligt dat ik zoveel troep in mijn haar gooi. Ik was elke dag mijn haar en gebruik veel maskers enzo... Kan dat kloppen?
Ik doe het trouwens nooit in een staart... Altijd los.
Niets werkt meer.
Heeft iemand de tip??
Laatst bijgewerkt door mireya op 28-11-08 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

DiantaM

Re: Erg veel dode en gespleten haarpunten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:31

Ik denk dat jouw haar gewoon niet geschikt is om lang te laten. Ik zou er een flink stuk van af knippen. Niets is lelijker dan lang haar wat niet gezond is.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:36

Tulandro schreef:
Ik denk dat jouw haar gewoon niet geschikt is om lang te laten. Ik zou er een flink stuk van af knippen. Niets is lelijker dan lang haar wat niet gezond is.

Aan de foto's van de TS te zien heeft ze hetzelfde type haar als ik: onmogelijk!
Afknippen heeft dan geen nut, althans bij mij niet. Kort zit het net zo lelijk en afgebroken als lang.
Enige wat bij mij iets helpt is slapen met los haar (had eerst altijd een vlecht in maar dan breekt het dus teveel af), babyshampoo en gliss kuhr anti-klit spray. Verder accepteren dat ik stro op mn kop heb Boos! Ben dus erg benieuwd of andere mensen nog geweldige tips hebben!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:37

Ik zou weleens foto's van jullie haar willen zien.. Dan kan ik me er wat bij voorstellen. Ooit gedacht om wat vitamine extra's in te nemen?

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:41

Vraag de kapper eens om advies. Ik heb zelf ook van dat superirritante droge haar wat altijd alle kanten op wil springen. Ik gebruik nu spullen van de CHI-lijn (Ceramic Ionic Far Infraded jaja) en dat helpt bij mij heel goed. Wel erg duur en alleen te koop bij de kapper, maar ik vind het echt een uitkomst.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 13:42

Er word ook gezegt dat je om de 6 week een centimetertje eraf moet knippen.
Goed. Oke. Maar 18 euro voor 1 centimetertje is niet gezond voor mijn portomonniks Clown

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:45

Ik zou sowieso al stoppen met elke dag je haar wassen, zo slecht voor je haar! Misschien dat het dan beter wordt. Wat zegt je kapper?

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 13:46

Ik ga nooit naar de kapper...
Eens in het half jaar ofzo... Omdat ik het anders zelf moet betalen en ik totaal niet rijk ben met 8 euro zakgeld per maand Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:46

Gewoon even advies vragen aan je kapper, en ook evt. dáár je verzorgingslijn kopen. Is duurder in aanschaf, maar vaak ook veel zuiniger in gebruik.
Ze kunnen eventueel ook even een haaranalyse voor je doen om te zien wat er aan de hand is.
Gebruik je verder wel een borstel van een goede kwaliteit, en borstel je het niet stuk? Of misschien föhn je het te heet, droog je het te hard met je handdoek of ga je met nat haar slapen?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:55

Paar dingen waar je op moet letten

- wassen om de dag, niet elke dag
- niet droog wrijven maar droog masseren met de doek, daarna je haar in de doek wikkelen en die even laten zitten.
- Borstellen met een metalen borstel met plastic nopjes aan het einde. Dit blijven de beste borstels die er zijn.
- zachte borstels? gebruik ECHT varkenshaar, niet nep. Deze zijn kwalitatief beter en zullen je haar niet beschadigen

Wou ik alleen nog even weten, welke producten gebruik je? en hoevaak doe je een masker in je haar?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:07

mireya schreef:
Ik ga nooit naar de kapper...
Eens in het half jaar ofzo... Omdat ik het anders zelf moet betalen en ik totaal niet rijk ben met 8 euro zakgeld per maand Tong uitsteken

Ken je niet iemand die netjes kan knippen. Gewoon een centimeter recht afknippen is niet zo moeilijk. Ik laat het ook vaak door een vriendin doen. Of anders zou je je misschien kunnen opgeven als kappersmodel?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:15