voorste kruisband reconstructie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fenja

voorste kruisband reconstructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 10:10

Hallo mede bokkers

Ik ben op zoek naar mensen die ook een voorste kruisband reconstructie hebben gehad,
Ik ben namelijk op Koninginnedag 2008 gevallen op wintersport in Oostenrijk. Hierbij ben ik lelijk terecht gekomen en had daarbij mijn knieschijf geluxeerd helemaal naar de buitenkant van mijn knie. Die is toen in het dal onder de nodige pijnmedicatie weer teug gezet. En ik ben van mijn bovenbeen tot mijn onderbeen volledig in het gips gezet.
Na een week ben ik hier in Nederland op controle geweest in het ziekenhuis. Gips er af en wat was die knie blauw en dik. Arts wilde me toch twee weken langer in het gips hebben omdat het allemaal nog zo gezwollen was.
Na twee weken is het gips er af gehaald en mocht ik gaan revalideren onder begeleiding van een fisio. Bij de fisio is er na een week een scho gemaakt van mijn knie had veel last aan de binnenkant precies op de plek waar je mediale ban langs loopt. Op de echo was te zien dat daar een flinke scheur in zat. Knie was nog steeds dik en ook nog steeds met vocht gevuld.
Rustig aan gedaan en hel leek steeds beter te gaan. Tot eind juli, ik kreeg steeds meer last van mijn knie. Vlak voor mijn vakantie besloot de fisio opnieuw een echo te maken. Pees die van mijn knieschijf naar beneden liep was twee keer zo dik als normaal en ook de mediale band daar zat nog steeds vocht in.
Ik een brief van de fisio meegekregen en moest het op vakantie rustig aandoen. Als ik na de vakantie nog last had dan moest ik weer naar de huisarts.
Na mijn vakantie weer naar de huisarts en die stuurde mij door naar een orthopeed. Daar aangekomen meteen knie onderzocht en bleek ik ook hypermobiel te zijn. (te los in de banden van bijna al je gewrichten). Hij wilde mij wel onder een mri-scan door hebben. Twee keer onder de scan door geweest en op 20 oktober kreeg ik de uitslag.
Voorste kruisband gescheurd en wat aan je meniscus aan de buitenkant. Dit heeft als gevolg toch een kijkoperatie.
Op maandag 24 november die gehad onder volledige narcose en inderdaad is voorste kruisband gescheurd. Op 10 december moet ik weer heen en dan gaan we bespreken wat er aan gedaan kan worden.
Zijn er nou hier ook mensen aanwezig die misschien al een reconstructie hebben gehad. Ik zou graag verhalen willen horen en ervaringen hier mee.
Het is een heel verhaal geworden en enkele details missen mochten er nog vragen zijn dan beantwoord ik die graag
Ik ben zeer benieuwd naar verhalen van anderen

Groetjes yvette

fenja

Re: voorste kruisband reconstructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 21:24

is er helemaal niemand die zoiets heeft gehad?

_Question

Re: voorste kruisband reconstructie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:30

Ik heb er helaas geen ervaring mee maar wat een verhaal zeg, vanallerlei onderzoeken etc.. Het enige wat ik kan zeggen is beterschap!