Body Combat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rafaela

Body Combat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 13:05

Hoi,
Ik heb me vandaag ingeschreven voor Body Combat, en heb woensdag mijn eerste les.
Wie van jullie doet dit ook, en wat voor ervaringen hebben jullie erbij, en wat vinden jullie ervan?
Ben namelijk heel benieuwd hoe zo'n les in zijn werk gaat.
Kan ik spierpijn verwachten na de eerste dag Tong uitsteken?
Groetjes.

Eleionomae

Re: Body Combat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:49

ik heb het bijna 2 jaar gedaan, tot mijn sportschool ophield met de lessen te geven. Vond het echt enorm leuk om te doen Lachen het was best zwaar en zeker de eerste weken, kwam ik dood thuis Tong uitsteken
Maar hoelanger je het doet, hoe beter je conditie en hoe leuker het wordt omdat je dan ook de stapjes leert Lachen
Deed er ook nog Pilates naast om mn spieren daarna nog even lekker op te rekken Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:17

erg leuke sport zoals frouk hierboven al zegt. spierpijn komt echt!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:32

Ik vind het ook erg leuk om te doen. Ben alleen echt niet aangelegd voor zulke sporten, het lukt me maar niet om volgordes te onthouden. Maar ik doe het wel af en toe.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:37

gabyfedde schreef:
Ik vind het ook erg leuk om te doen. Ben alleen echt niet aangelegd voor zulke sporten, het lukt me maar niet om volgordes te onthouden. Maar ik doe het wel af en toe.

hoe vaker je het doet, hoe beter je er in wordt, ik ben ook echt niet best met volgordes en ritmes, maar uiteindelijk kon ik het wel Cool

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:14

Rafaela schreef:
Hoi,
Ik heb me vandaag ingeschreven voor Body Combat, en heb woensdag mijn eerste les.
Wie van jullie doet dit ook, en wat voor ervaringen hebben jullie erbij, en wat vinden jullie ervan?
Ben namelijk heel benieuwd hoe zo'n les in zijn werk gaat.
Kan ik spierpijn verwachten na de eerste dag Tong uitsteken?
Groetjes.

Hoi!

Ik doe nu zo'n drie maanden Body Combat en JA je krijgt er spierpijn van!!! Vooral de eerste weken... Ik had m.n. spierpijn in m'n benen, maar je armen gebruik je ook flink. En ik vind het best pittig, moet ik zeggen. 't Gaat (ook na 3 mnd) nog écht niet vanzelf! Elke keer nog weer letterlijk drijfnat van het zweet. Ik zou dan ook flink wat water meenemen, bij mij gaat er in één les zowat een liter water doorheen (in totaal dan: ook vantevoren en vlak erna natuurlijk, en tussendoor steeds wat slokjes).

Het bevalt mij prima trouwens. Zoals ik al zei, wel pittig, ik ga echt vaak 'tegen de grens' aan (ben ook al een keertje - tussendoor - gestopt omdat ik 'sterretjes' zag). Maar ik ben ook wel fanatiek, d'r zijn er ook bij die zo 'half' meedoen, daar hou ik dus niet van: ik ga echt voluit en ben dan ook helemaal 'op' aan het eind. Maar na 5 minuten ben ik weer topfit, echt kicken! Ik kan wel merken dat m'n conditie sterk verbetert, dus dat is echt fijn! Je staat tijdens de les amper stil, je staat de hele tijd te springen, trappen en boksen.

Ik weet niet op welk tijdstip je gaat, maar ik zou wel rekening houden met eten! Ik ga om 19.00 uur, maar ik eet dan vantevoren écht geen warme maaltijd! (Ik denk dat dat eruit komt als ik dat zou doen!) Ik hou het bij een paar boterhammen met hagelslag (zoetigheid voor de energie! Op aanraden van m'n instructor) Ook neem ik (sinds die keer dat 't me zwart voor m'n ogen werd) één of twee dextro's vantevoren.

Groetjes!

(edit: ik doe één keer per week combat, daarnaast ook nog één keer Body Balance en één of twee keer Body Pump. Ik vind dit echt een ideale combi! Maar dat zal voor iedereen verschillen natuurlijk, is ook maar net waar je van houdt..) (ow ja, en ik rij nog 4 of 5 keer per week)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:36

Frouk schreef:
gabyfedde schreef:

hoe vaker je het doet, hoe beter je er in wordt, ik ben ook echt niet best met volgordes en ritmes, maar uiteindelijk kon ik het wel Cool

Dat geloof ik meteen.
Doe nu elke week XCO, komt me qua dag en tijd beter uit. En kan ik beter volgen dan BC.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:15

Mijn vriendin geeft er lessen in...volgens haar is t wel heel zwaar!
en je krijgt er ook spierpijn van!

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:23

Dankjewel voor de reacties.
Mijn moeder en zus zeiden ook al dat het pittig is, maar daar ben ik wel voor in. Wil iig ook nog Bodyjam en Pilates ernaast gaan doen.

@margreet; Dankjewel voor de tip, mijn les begint ook om 7 uur, dus onthoud ik dat in ieder geval met het eten Lachen

Ik heb er ook al echt zin in Lachen

Mariettuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:18

Ik vond het altijd superleuk om te doen!
Lekker mn agressie en frustraties eruit schoppen en slaan Haha!

Echter moest ik vanwege een polsblessure stoppen. Toendertijd deden we op een gegeven moment veel met stokken zwaaien e.d. En aangezien mn blessure toen nog niet volledig was genezen moest ik een tijdje stoppen.
Daarna eigenlijk niet verder gegaan ermee. En nu ben ik zo opgeslokt door de paarden dat ik er helemaal geen tijd meer voor heb helaas!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:23

SUPER!!! combat is echt leuk!!! maar heel fanatiek. je moet wel een redelijk conditie hebben en anders krijg je het wel.. Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:25

spierpijn spierpijn sterker nog als je je volledig geeft, kun je niet eens meer lopen

conditie is niet echt vereiste vind ik je staat ook vaak stil beetje te stompen en de kicks doe je wat lager.
Voor touwtje springen mag je ook rustig aan doen vaak hebben ze wat andere combinaties in een sport voor mensen met mindere condities

Ik doe al jaren combat op zeer ver gevoderd niveau helaas moest ik een half jaartje stoppen maar ik ga er weer tegen aan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:29

Bodyjam is ook leuk maar dan moet je wel goed kunnen onthouden en ff wachten tot de nieuwe lessen beginnen.

Elke 3 maanden worden de programma's weer helemaal vernieuwd als je sport via lesprogramma van les milles.

Bodyjam kun je beter in januari meedoen de huidige lessen zijn zo ver dat je dat bijna niet kun bijbenen

Ik train 1x in de week jam
2-3x in de week combat
veel hardlopen ong 10 km

verder nog een eigen pony en huishouden en nee is niet makkelijk te combineren

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:21

Oke Lachen Dankjewel!
Is dat vernieuwen van de lesprogramma's ook in elk fitnesscentrum op dezelfde tijd?
En een redelijke conditie heb ik gelukkig wel Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:27

Als het les milles lessen zijn wel dan heb je 1x in de 3 maanden crazy sunday op die dag gaan de nieuwe lessen in.

Halverweg de maand ong 1.5 maand worden de lessen iets zwaarder omdat je dan het 1e deel goed beheerst en sneller kan..worden er dingen toegevoegd

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 11:05

OKe, dankjewel Lachen !