kramp rond om hartstreek (ervaringen?)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

kramp rond om hartstreek (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:32

beetje rare titel maar weet niet hoe ik het anders kan omschrijven. Ik heb al vanaf jongs af aan kramp in de spieren rondom mijn hartstreek. Vaak genoeg bij de HA geweest maar er was niks aan te doen, behalve als het komt dan heel mijn lichaam uitstrekken, nu gaat dit dus bijna niet omdat ik letterlijk op de grond lig van de pijn, het laatste jaar heb ik er weinig last van gehad, maar nu komt het weer steeds meer. Laatste keer viel ik zo van mijn pony af er door. Nu ben ik dus weer bij de HA geweest en die zegt dat hij niks voor me kan doen, het voelt aan als kram in je kuit en voet maar dan rond om mijn hart. Nu vroeg ik me af of nog meer mensen dit hebben? en hun ervaringen?

Brainless

Re: kramp rond om hartstreek (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:35

Het kunnen ook je spieren van je ribben zijn. Doet echt vreselijk pijn dat je bijna niet kan ademhalen.. Dan gaan ze in een soort kramp. Ik heb dat vroeger meerdere keren gehad.

Als het echt je hart is zou ik snel naar het ziekenhuis gaan.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:36

ja maar ik heb het nagevraagt aan de dokter en die zegt dat het die spieren zijn, maar het geen kwaad kan?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:37

denk idd dat 't de spieren rondom je ribben zijn..
denk niet dat, daar veel aan te doen is...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:38

daar baal ik van want het kan soms 5 min aanhouden

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:40

Nee het kan geen kwaad, ik heb ademhalingstherapie gehad (voor als het zou gebeuren) en dat heeft goed gewerkt. "Gewoon" rustig blijven en goed door je buik ademhalen.
Evt je handen op je buik houden en daar goed op concentreren.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:41

Ik heb het ook regelmatig..
Het is idd een kramp rond de ribspieren, waar je weinig tot niets aan kan doen..
Blijven ademen.. *LOL* Het doet idd erg pijn, maar even ergens rustig gaan zitten, jezelf lang maken en proberen zo diep mogelijk in en uit te ademen.. Dan trekt het vanzelf weer weg.

Helaas ook mijn ervaring, de HA kan er niets aan doen.. Erg vervelend als je dit op je paard hebt, ik heb dit ook een aantal keer gehad, de beste remedie is om te gaan stappen, rechtop te gaan zitten en rustig blijven ademen. Concentreer je gewoon netjes op de ademhaling en ga niet sneller ademen waar hyperventilatie uit voort kan komen.

Succes..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:44

bedankt! ik zal het proberen maar het is zo verrekte lastig Lachen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:45

Ik heb mensendiecktherapie gehad, ik ademde en praatte verkeerd en daardoor kreeg ik heel veel last! Die therapie heeft me er goed mee geholpen, bij mij ging het door tot achter in mijn rug.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:46

pff dat lijkt me ook erg pijnlijk, bij mij beperkt het zich tot mijn ribben dan idd

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:46

Dat zijn (tenminste bij mij) je tussenribspieren. Ik dacht dat ik het aan mijn hart had, maar even langs de HA en die zei toen dit. Kan je niks aan doen. Bij mijn helpt het als ik heel langzaam inadem en mezelf dan zo lang mogelijk maak. En zo een paar keer herhalen.

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:47

Dit komt me bekend voor! Blij dat ik nu lees, dat het waarschijnlijk geen kwaad kan omdat het de spieren rondom zijn!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:47

Slik je magnesium? Dit helpt bij veel mensen erg goed tegen kramp in de kuit (nachtelijke kuitkrampen) en ik zou me zomaar voor kunnen stellen dat het bij jou dus ook helpt Ja Je kan het gewoon bij de apotheek halen, is totaal niet duur en je kunt rustig elke dag een tablet nemen Ja Ik zou het proberen, niet geschoten is altijd mis toch Haha!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:47

ik heb idd ook de tip gehad om me lang te maken, dat werkt wel maar duurt altijd even

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:48

Alwiene schreef:
Slik je magnesium? Dit helpt bij veel mensen erg goed tegen kramp in de kuit (nachtelijke kuitkrampen) en ik zou me zomaar voor kunnen stellen dat het bij jou dus ook helpt Ja Je kan het gewoon bij de apotheek halen, is totaal niet duur en je kunt rustig elke dag een tablet nemen Ja Ik zou het proberen, niet geschoten is altijd mis toch Haha!

Dat zal ik ook even proberen ja, bedankt voor de tip!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:51

en als je ademhaalt net doen alsof je je onderbuik 3 x zo groot wilt hebben. Niet boven in de borst ademhalen, daar is dan geen ruimte voor door die verkramping.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:54

Das ook goeie Cheveyo. Zal ik volgende keer eens proberen. Ik schiet dan altijd met mijn hand/arm naar mijn hart van de paniek/stress/onverwachtheid. En dan begin ik langzaamaan te denken oja en nu en dan weer verder ademhalen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:59

ok bedankt!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:32

als dat niet helpt kan je evt tijdens die pijnaanval proberen om in je rechterarm het bloed proberen te volgen, dus van oksel/bovenarm langzaam door tot je ellebooghoogte en dan naar je pols en vervolgens je vingertoppen stuk voor stuk.
Dan weer terug naar je oksel en dan begin je met hetzelfde maar dan met je rechterbeen. Van heup/bovenbeen naar je knie en dan naar je enkel en dan je tenen stuk voor stuk tot in het puntje. Dan weer terug naar je middel. Daarna probeer je dat ook te visualiseren voor je linkerbeen en je linkerarm. Alles heel rustig en langzaam, probeer al soort van tintelend een doperwtgrootte balletje door je ledematen te laten gaan. Tegen de tijd dat je rond bent geweest is je pijn mischien zelfs al over.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:35

Ik heb het ook, zelfde conclusie gekregen van de huisarts. Spier tussen de ribben
Hebben jullie dat ook als je bijv. niet op tijd eet dat het dan nog erger wordt?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 21:08

ja, en als ik teveel rare bewegingen maak of te lang hardloop of te lang bezig ben met wat 18+

ik zal zeker de tips proberen te gebruiken uit het topic, want het beinvloed mijn leven weer zo veel leuk is het niet Ach gut

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:10

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 08:49

Heb je al eens aan Yoga gedacht?

Yoga kent vele vormen, ook voor jonge mensen .

Het helpt je hele lichaam te ontspannen en je spieren te stretchen.
Jij maakt je nu druk omdat je denkt dat het je hart is, probeer die gedachten los te laten, of schakel evt therapie in.
Maar ik zou zeker Yoga overwegen. Ademhalingstherapie is vaak teveel gericht op alleen de ademhaling, en erg frustrerend voor mensen met chronische hyperventilatie.
Yoga combineerd ademhaling met oefeningen, waardoor de nadruk niet zo op de ademhaling ligt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 11:59

ik za er overnadenken het is wel een idee Lachen zal eens kijken of ze die lessen in de buurt geven