Even in het kort mijn situatie:
Op mijn werk kom ik dagelijks (eigenlijk constant

Soms maak ik me weleens zorgen om mijn gezondheid.
Vanochtend werd ik weer even met mijn neus op de feiten gedrukt: er kwam een man binnen en ik heb werkelijk nog nooit iemand zo verschrikkelijk horen hoesten, het was gewoon eng, ik dacht dat ie er in zou stikken.
Dit is maar 1 voorbeeldje, maar ik kom eigenlijk dagelijks in contact met mensen die (in elk geval voor mijn gevoel) niet gezond zijn.
Je schud handen, je gebruikt dezelfde kranen/deurklinken, ze lenen m'n telefoon weleens (hoewel ik dat eigenlijk liever niet heb, maar je kunt het niet voorkomen), ze lenen je pen, en zo zijn er nog talloze manieren van 'contact'.
Mijn collega zit eigenlijk in precies hetzelfde schuitje, maar omdat hij vaak naar Afrika reist heeft hij al een enorme waslijst vaccinaties en onderzoeken gehad.
Mijn vraag aan de 'ervaringsdeskundigen': zou ik er goed aan doen om me bijv. te laten onderzoeken op TBC en is het verstandig (en mogelijk?) om me preventief te laten vaccineren (en zo ja: waarvoor wel en waarvoor niet)? En wat zijn de evt. nadelen?
Ik ben van plan om binnenkort eens naar de GGD te bellen, maar ik zou het wel fijn vinden als anderen hier ook iets over vertellen

Bedankt alvast