Flauwvallen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Flauwvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 10:28

Jahoor, ben net een maand of langer ziek geweest, heb ik ineens weer iets terug waar ik al jaren geen last van heb gehad... Namelijk dat ik zomaar vanuit het niets flauwval(als het koud buiten is). Iemand enig idee waardoor het komt en hoe je ervanaf komt? Ik heb het jaren geleden gehad toen ik op de basisschool zat en dan meerdere keren in de winter.

Zonnebloem

Re: Flauwvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:54

Ik denk dat doordat je ziek bent geweest je hele lichaam verzwakt is waardoor je makkelijker flauwvalt.
Goed eten en misschien ff bloed laten prikken op bloedarmoede ofzo.
Succes ermee.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 12:06

Zonnebloem schreef:
Ik denk dat doordat je ziek bent geweest je hele lichaam verzwakt is waardoor je makkelijker flauwvalt.
Goed eten en misschien ff bloed laten prikken op bloedarmoede ofzo.
Succes ermee.

Bloed heb ik al laten prikken, en daar kwam niks uit... Ik hoop dat het meevalt, maar voel me nog steeds niet echt geweldig, beetje duizelig enz. En ik heb het idee dat ik toch redelijk normaal eet(ontbijt, lunch, avondeten en af en toe een koekje tussendoor).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:12

Het kan inderdaad zijn dat je lichaam nog wat bij moet komen van je ziekte, een maand ziek zijn is lang hoor!!

Daarnaast schrijf je dat het vooral in de winter gebeurt. Kleed je je wel warm genoeg aan? Als je lichaam het te koud heeft, word al je bloed naar je vitale organen gestuurd. Dat betekend dat overige delen te weinig bloed kunnen krijgen, en ondanks dat er wel bloed naar de hersenen gestuurd word, kan het toch flauwvallen tot gevolg hebben. Zorg dus voor voldoende kleren en geen tochgaatjes.

Op het moment dat je het aan voelt komen kan je op je hurken gaan zitten en gaan 'persen'. Hierdoor word bloed naar je hoofd gestuwd. Daarna rustig loslaten en voorzichtig (!) overeind komen.
Zorgen dat je voldoende eet een drinkt is uiteraard ook belangrijk.

Ik neem aan dat je bloeddruk ook al eens is gecontroleerd?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 12:14

Bloeddruk nog niet... Misschien maar eens laten doen morgen ofzo bij de dokter! Ik kleed me zeker warm genoeg aan, maar heb het nog koud. Toen ik daarstraks niet goed heb heb ik juist expres mijn handschoenen uitgedaan en mijn jas een stukje open, want juist toen het bloed naar mijn handen begon te stromen voelde ik me niet goed worden, eerst was die kou niet prettig, maar daarna ging het langzaamaan toch iets beter daardoor leek het.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:36

Zou gewoon HA ff bellen, dat kan in elk geval nooit kwaad.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:37

Ik heb het andersom. Als het warm is val ik heel erg snel flauw. Zo ben ik ook eens in een kroeg flauwgevallen.. Iedereen die dacht dat ik een alcoholvergiftiging had Tong uitsteken

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 14:44

Dat doe ik morgenochtend gelijk even Lachen Nou ik heb het ook bij warmte nou ik het me bedenk en bijv als het een combi is van warmte en blacklight(die knippert), dan word ik helemaal niet goed en moet ik echt naar buiten of ik wel of geen alcohol op heb, ik ga standaard over mijn nek, heel vaag. En vroeger had ik het vooral als ik van buiten naar binnen liep(dus ineens de warmte in).

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:13

wow dat is ook best heftig ! Ik heb het ook in bad en zo. Was een keer flauwgevallen bij mn vriendje onder de douche, schijnt dat ik ehlemaal ging gorchelen enzo haha vet eng!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:19

Te warm is wel vrij logisch, daar zou ik me niet te druk over maken. Van buiten naar binnen gaan is ook niet vreemd. Je bloedvaten zetten dan uit, wat maakt dat je bloeddrukt zakt. Te weinig bloed in je hoofd en voila, daar lig je (als je er gevoelig voor bent, tenminste).
Overigens, naar worden van een flikkerende stroboscoop vind ik wel iets anders, maar het kan inderdaad ook voornamelijk aan de warmte liggen.
Maar even je bloeddruk laten meten kan geen kwaad.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 15:41

Onder de douche enz heb ik ook af en toe, vooral als ik nog niks heb gegeten, maar dat hoor je wel vaker Lachen Maar Lalidan, dat is ook de reden dat ik nu schrok, ik was gewoon buiten en fietste al 10 minuten, voelde me al niet zo lekker, maar ineens voelde ik me niet goed worden en ben dus als een gek van die fiets afgestapt en op de grond gaan zitten, anders was ik volgens mij met fiets en al onderuit gegaan...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:23

Dat klinkt inderdaad niet goed, daarmee zou ik echt even naar de huisarts gaan. Van zoiets zou ik ook heel erg schrikken!! Het zou best kunnen dat de inspanning gewoon nog een beetje teveel is geweest na de tijd dat je ziek geweest bent, maar je bloeddruk laten controleren kan sowieso geen kwaad en even een algemene check-up ook niet lijkt mij.
Heb je het vaker dat het zo onverwacht komt (behalve dan toen je nog op de basisschool zat) of was dit eigenlijk de enige keer? En was je alleen?
Kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. Hoe voel je je nu dan verder? Wel weer wat beter dan vanochtend?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:29

ik was ook een keer heel erg ziek
en me moeder lag ook in het ziekenhuis
die was geopereerd, toen begon ze over morfine enzo nou toen had ik het niet meer, ik zei ik wil naar huis, ik had niks gegeten en begon ook misselijk te worden ik voelde me echt niet goed
toen liep ik al weg en stond ik de deur opening te wachten maar hield me wel vast aan een stang die langs de muur liep
het laatste wat ik zag dat mijn moeder nog wenkte dat ik moest komen en zo'n kus gebaar. ik zag pas weer wat toen mijn broertje langs mij liep.... dat was niet fijn om mee te maken bahbahbah dan is het helemaal zwart eerst dan voel je niks meer, niet eens dat je staat alsof je nergens bent of niet eens bestaat 't was net alsof ik dood was heel vreemd gevoel, ik was pas weer op de wereld toen mijn broertje langs liep, ik liep gewoon dronken door de gang en wou zo snel mogelijk naar huis, naar de bank een week later was ik pas weer beter

ik zou bloed gaan prikken of naar de dokter gaan

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 17:32

Lalidan schreef:
Dat klinkt inderdaad niet goed, daarmee zou ik echt even naar de huisarts gaan. Van zoiets zou ik ook heel erg schrikken!! Het zou best kunnen dat de inspanning gewoon nog een beetje teveel is geweest na de tijd dat je ziek geweest bent, maar je bloeddruk laten controleren kan sowieso geen kwaad en even een algemene check-up ook niet lijkt mij.
Heb je het vaker dat het zo onverwacht komt (behalve dan toen je nog op de basisschool zat) of was dit eigenlijk de enige keer? En was je alleen?
Kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. Hoe voel je je nu dan verder? Wel weer wat beter dan vanochtend?

Ik voel me nu gewoon redelijk normaal, zit ook gewoon op mijn werk. Er kwamen wat mensen op mij aflopen en een aardige mevrouw is samen met der man met mij meegegaan naar mijn werk totdat ik binnen was. Dit was ineens de enige keer, maar gister had ik ookal ineens vanuit het niets barstende koppijn en voelde ik me niet goed. Ik ga zoiezo morgenochtend even bellen!

Corientje, bloedprikken heb ik al gedaan 2 weken geleden, kwam niks uit Lachen

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:43

lage bloeddruk lijkt me.. ik heb er ook altijd meer last van als ik fysiek minder lekker ben, dus niet zo gek dat het nu terugkomt lijkt me..

wat doe je eraan? op tijd je kop naar beneden doen Clown
verder niets voor zover ik weet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:45

Njen schreef:
Dat doe ik morgenochtend gelijk even Lachen Nou ik heb het ook bij warmte nou ik het me bedenk en bijv als het een combi is van warmte en blacklight(die knippert), dan word ik helemaal niet goed en moet ik echt naar buiten of ik wel of geen alcohol op heb, ik ga standaard over mijn nek, heel vaag. En vroeger had ik het vooral als ik van buiten naar binnen liep(dus ineens de warmte in).

heb je geen epilepsie? dat heb ik en ik kan er dus echt niet tegen als er allemaal flikkerde lichtjes ( dus ook de tv bijv.) zijn! dan heb ik gelijk een aanval! ( die lijken bij mij sterk op flauwvallen)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 17:51

Ok Lachen Ik weet niet of ik epilepsie heb, lijkt mij niet, want bij tv kijken heb ik nergens last van... Ik weet niet waaraan je dat nog meer kan herkennen?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 12:43

Dokter net gesproken, zodra ik het weer krijg moet ik nogmaals bellen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:46

Je zegt met dat black light enz..Dat heb ik dus ook is ook een speciale naam voor.. Scheen de zon niet toen je op de fiets zat?
Als de zon laag staat, en zo snel flikkerd door de bomen enz.. Dan moet ik in elk geval oppassen ook in bus, auto enz..voordat ik flauw val, werkt me lijf nog wel gewoon, maar me hoofd is dan even van de wereld.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 12:48

Joto schreef:
Je zegt met dat black light enz..Dat heb ik dus ook is ook een speciale naam voor.. Scheen de zon niet toen je op de fiets zat?
Als de zon laag staat, en zo snel flikkerd door de bomen enz.. Dan moet ik in elk geval oppassen ook in bus, auto enz..voordat ik flauw val, werkt me lijf nog wel gewoon, maar me hoofd is dan even van de wereld.

Dat heb ik heel af en toe, maar was nu ook niet het geval Lachen De laatste keer met blacklight heb ik het wel volgehouden, maar ik voelde me toen ook niet echt geweldig. Maar in een discotheek heb ik er bijv. weer geen last van en in een smal cafe met veel mensen zo goed als altijd. Of dat het nu een combinatie met drukte en warmte is weet ik niet... Discotheek hier staat nml meestal niet helemaal vol en de cafes wel.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:35

Ik zit met hetzelfde probleem, zit nu ziek thuis door de duizeligheid..
Als ik het voel opkomen ga ik zitten en me hoofd naar beneden of op de grond liggen en je benen in de lucht.
Zoute dingen en suiker eten helpt ook wel een beetje.
Maar als je zo'n aanval krijgt, voel je het meteen opkomen.
Ik heb nog geen bloedgeprikt, maar daar ga ik denk maar even een afspraak nog voor maken, want heb het best vaak..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:36

Nou ik voel me ook nog niet geweldig, maar kan het niet maken me weer ziek te melden... Hopen dat er iets uit het bloedprikken komt, bij mij dus niet...

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:39

Heb je veel stress op dit moment?
Ik had namelijk dat ik (bijna) elke dag flauw viel, van trap af, fiets af.. Op de gekste momenten!
Kwam ook door de stress, naar psycholoog geweest, veel gepraat, en ik was er van af Haha!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:41

Njen schreef:
Nou ik voel me ook nog niet geweldig, maar kan het niet maken me weer ziek te melden... Hopen dat er iets uit het bloedprikken komt, bij mij dus niet...

Zorgen voor frisse lucht en dat je genoeg drinkt en eet. Ja

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:41

NatassJa schreef:
Heb je veel stress op dit moment?
Ik had namelijk dat ik (bijna) elke dag flauw viel, van trap af, fiets af.. Op de gekste momenten!
Kwam ook door de stress, naar psycholoog geweest, veel gepraat, en ik was er van af Haha!

Heel veel Rolleyes Ik ben vandaag voor het eerst toevallig weer bij een psycholoog geweest, een andere en aan deze heb ik tenminste wat Lachen Maar ze zei dat ik wrs naar een psychotherapeut moet omdat ik nogal wat dingetjes heb gemist in mijn opvoeding(zoals liefde enz).