Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Riemke schreef:ik zou allereerst je kaas vervangen op je brood door een light variant of door iets anders minder calorierijks... Kaas zit boordevol calorien en ook nogeens vol met Verzadige Vetten..
Wat is je avond eten (groente, vlees aardappelen of vooral pasta;s rijst e.d.) en wat versta je onder het sporten? (krachttrainingen, conditietrainingen e.d.)
quera schreef:Riemke schreef:ik zou allereerst je kaas vervangen op je brood door een light variant of door iets anders minder calorierijks... Kaas zit boordevol calorien en ook nogeens vol met Verzadige Vetten..
Wat is je avond eten (groente, vlees aardappelen of vooral pasta;s rijst e.d.) en wat versta je onder het sporten? (krachttrainingen, conditietrainingen e.d.)
mn avond eten varieert heel erg
maar vooral groenten ook als we pasta eten. maar ook als we aardappelen eten .
qua sporten versta ik op school
2 uur looptraining+ met materialen
4 uur krachttraining ( fitness)
4 uur gewoon in de gymzaal
dan doe ik buiten school nog 3 uur per week aan handbal.
en dan minimaal 1 uur rijden met paard
Riemke schreef:[/quote]ik zou allereerst je kaas vervangen op je brood door een light variant of door iets anders minder calorierijks... Kaas zit boordevol calorien en ook nogeens vol met Verzadige Vetten..
mn avond eten varieert heel erg
maar vooral groenten ook als we pasta eten. maar ook als we aardappelen eten .
qua sporten versta ik op school
2 uur looptraining+ met materialen
4 uur krachttraining ( fitness)
4 uur gewoon in de gymzaal
dan doe ik buiten school nog 3 uur per week aan handbal.
en dan minimaal 1 uur rijden met paard
Nou volgens mij beweeg je genoegecht waar! Dan moet je eens vragen of je fysio je vetpercentage wil meten (als hij daarvoor goede apparatuur heeft). Dan zou het goed kunnen dat je spiermassa je gewicht bepaald.. Maarre dan kun je zelf ook wel zien aan je lichaam, vetjes en spiertjes verschil is meestal wel duidelijk
Qua eten doe je goed voor een normaal persoon die gemiddeld beweegd. Dus als je eerlijk bent in wat je nu opgeschreven hebt (dus niet vaak snacks tussendoor of andere vetrijke dingetjes) dan ligt het iig niet aan je eetpatroon
quera schreef:mn school zegt dat ik meer moet gaan sporten want ik moet afvallen ( sport nu met school 10 uur pw en buiten school minimaal 5 uur) ik ben 165 en 70 kg
maar mn fysio zegt juist dat ik moet minderen met sporten ivm dat ik op dit moment met mn rug zit.
help wat te doen ?
Liek_ schreef:Weet je wat jij moet doen! Het dubbele gaan eten van wat je nu doet! Jij eet zo bizar weinig voor wat je beweegt, geen wonder dat je niks afvalt! Je lichaam probeert alles wanhopig op te slaan...
MaiMai schreef:Ik zou ten eerste luisteren naar wat de fysio zegt. Daarnaast eet je inderdaad eerder te weinig dan te veel met jouw bewegingspatroon en gezien je opleiding. Misschien is het handig eens met een diëtiste te overleggen? Je zou kunnen proberen meer te variëren met lunsch en ontbijt, want dat is nu best eenzijdig. Dus soms ander broodbeleg, eens een bakje yoghurt erbij etc. Je stofwisseling kan daar wat sneller van gaan werken.
Jeaulijn schreef:Ah ik had al zo'n idee van het leger.
Maar inderdaad, dan eet je veel te weinig, als ik zag wat die lui daar allemaal aten.
Hoe het kan dat je naar jouw idee niet afvalt weet ik niet, ben geen voedingsdeskundige. Maar ik denk dat je alsnog het beste je fysio kan vragen. (als die daar verstand van heeft??)
quera schreef:MaiMai schreef:Ik zou ten eerste luisteren naar wat de fysio zegt. Daarnaast eet je inderdaad eerder te weinig dan te veel met jouw bewegingspatroon en gezien je opleiding. Misschien is het handig eens met een diëtiste te overleggen? Je zou kunnen proberen meer te variëren met lunsch en ontbijt, want dat is nu best eenzijdig. Dus soms ander broodbeleg, eens een bakje yoghurt erbij etc. Je stofwisseling kan daar wat sneller van gaan werken.
ik varieer wel qua beleg hoor de ene keer kaas dan worst.
qua zoetigheid varieer ik ook . de ene keer pindakaas dan hagelslag oid