eet te weing volgens...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suus_toes

eet te weing volgens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 21:04

Hallo,
als 1e sorry als het hier niet goed staat, maar dit komt wel redelijk in de buurt volgens mij! Knipoog

Ik rij nou inmiddels 4 jaar op een boerderij (ook voor les), daar naast loop ik er ook één keer in de week stage, nou ben ik daar eigenlijks de hele dag voor stage dus houd ook in dat ik er 's middags eet.

Ik kan erg goed met m'n instructrice op schieten (eigenlijks inmiddels wel een 2e moeder voor me), maar ze maakt zich steeds zorgen om mij, waar ik best wel mee zit. (Ik noem haar even Ann.)
De reden dat zij zich zorgen om mij maakt is dat ik volgens haar te weinig eet.

mijn eet patroon in is mijn ogen wel (redelijk) goed;

's ochtens : 1 broodje
's middags : vaak 2 broodjes
's avonds : aardappelen+ groenten
en tussen doortjes heb ik niet altijd zin in, maar als ik wel wat neem is het vaak fruit of soms eens een plakje koek, of ander snoepje.

Maar als ik gewoon lekker bezig ben dan denk ik ook niet zo snel aan eten of dat ik een hongerig gevoel krijg. En als ik dan op stage ben dan heb ik meestal nog niet eens echt zin in wat als we gaan eten, dus eet ik vaak gewoon 2 broodjes en dan later op de middag als er even koffie pauze is dan hebben ze ook vak wel een plakje koek er bij.

Nou heb ik al een paar keer met Ann. gepraat en heb dr ook al vaak genoeg duidelijk gemaakt dat ik wel goenoeg binnen krijg.
Maar dan begint Ann. weer van :
-Je eet echt te weinig, ik wil jou straks niet onder uit zien gaan! daar ben je me een te mooie meid voor!!'
of
-Er komen steeds meer meisjes van joun leeftijd in de knoei met hun lichaam en ik wil jou niet 'kwijt' op den duur.

..iig van dat soort dingen zegt ze dan, en dat raakt me echt wel dat zij zich zo'n zorgen om mij maakt, maar hoe vaak en op wat voor mannier ik het ook probeer uit te leggen ze wil me niet geloven! Huilen
en ik weet zelf ook donders goed dat het snel fout kan gaan, maar ik 'moet' van me zelf gewoon 3 keer daags eten, die tussen doortjes maken volgens mij niet zo veel uit..

Ann is echt zo'n schat van een mens, en nou loopt zij met een K*t gevoel over mij, en ik loop met een K*t gevoel om haar want ik wil niet dat zij zich zo'n zorgen om mij maakt. Lovers

Hebben jullie misschien tips om het dr duidelijk te maken dat ik echt wel om me zelf denk?

iig bedankt voor het lezen.
[ps ben trouwens 16 jaar!]

Qimm

Re: eet te weing volgens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:06

tja heel veel is het niet inderdaad, onderschat het belang van tussendoortjes niet(!)
Maar de een heeft meer brandstof nodig dan de ander. Als jij met dit patroon op een gezond gewicht blijft en je hebt genoeg energie dan zie ik niet in waarom je geforceerd meer zou moeten gaan eten.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:55

tussendoortjes mag wel wat vaker en eetje echt broodjes bij de lunch of boterhammen in het laatste geval is het echt niet zo heel erg om er een bij te eten en savonds misschien iets van vlees of vis of vleesvervanger bij de groente en de aardappelen. Verder als jij je hier goed bijvoelt hoeft ze zich geen zorgen te maken.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:36

Meid neem een wijze raad van mij aan,want ik heb mijn gehele stofwisseling in de war gebracht.
Met ja idd té weinig eten,al is het netjes dat jij drie keer per dag eet....maar blijf dan ook doen hoor!!
Ik ging steeds minder eten,en nu zit ik op één maaltijd per dag. Bloos
Mijn lichaam is hier zo gewend aan geraakt,dat ik er niet eens meer van afval. Boos!
Nu MOET ik leren om met kleine beetjes weer regelmatiger te gaan eten.
Pas goed op jezelf hoor!!! Groetjes, Doei!

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 13:58

Iedereen bedankt voor de reacties!

@ukje; ik had het misschien niet zo duidelijk eer neer gezet, maar ik eet ook vlees bij het eten hoor Knipoog
@Bandos; Ja ik ben best streng voor me zelf, en blijf ook gewoon 3x op een dag eten.
alleen soms in de weekenden is het dan 2x, want dan slaap ik toch uit en dan wacht ik meestal gewoon tot we tussen de middag een broodje gaan eten. Vingers aflikken

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:03

Ik eet hetzelfde als jij ongeveer. Heb vandaag toevallig de calorieteller.nl gedaan en daar kwam uit, dat ik de helft eet van de benodigde hoeveelheid calorien!! Op een begeven moment gaat je lichaam alles opslaan wat je eet. Als je uitgegroeit ben, dan ga je in de breedte door, ondanks dat je weinig eet. Daar ontstaat dan een gevaar, dat je moet gaan dieeten en verkeerde dingen weglaat. Wist je bijv. dat 1 boterham evenveel calorien bevat als een glas dubbelfriss?

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 19:08

Barvrouwke schreef:
Ik eet hetzelfde als jij ongeveer. Heb vandaag toevallig de calorieteller.nl gedaan en daar kwam uit, dat ik de helft eet van de benodigde hoeveelheid calorien!! Op een begeven moment gaat je lichaam alles opslaan wat je eet. Als je uitgegroeit ben, dan ga je in de breedte door, ondanks dat je weinig eet. Daar ontstaat dan een gevaar, dat je moet gaan dieeten en verkeerde dingen weglaat. Wist je bijv. dat 1 boterham evenveel calorien bevat als een glas dubbelfriss?

Oh oke, dat wist ik niet nee...
bedankt voor de tip!..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:20

Ik zou ook denk ik wel proberen iets meer te eten... Wel gezonde dingen dan Tong uitsteken Vooral je ontbijt lijkt vrij weinig... Ik weet wel hoe 't is, je bent druk bezig en eten schiet er dan even bij in. Maar dan krijg je dus inderdaad wel wat Barvrouwke zegt, je lichaam gaat alles opslaan.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 19:38

@ Tara, Maar ik eet 's ochtens altijd tegen 7 uur (als ik naar school moet) even een broodje, en dan om kwart over 10 heb ik pauze en dan eet ik ook nog altijd weer iets van (meestal) fruit Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:43

Het is niet veel, maar als je gewoon goed gezond en mooi op gewicht ben zie ik het probleem niet.

Ik ben nu 23 en heb altijd als maximum 1 broodje (of bord vla/brinta oid) 's ochtends, 1 of soms 2 broodjes 's middags en 's avonds goed warm eten. Daarbij soms nog wat tussendoortjes (koekje, appel of zo).
Ik ben niet groot en verre van dik. Maar zit verder prima in m'n vel Lachen

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 19:46

Dennis schreef:
Het is niet veel, maar als je gewoon goed gezond en mooi op gewicht ben zie ik het probleem niet.

Ik ben nu 23 en heb altijd als maximum 1 broodje (of bord vla/brinta oid) 's ochtends, 1 of soms 2 broodjes 's middags en 's avonds goed warm eten. Daarbij soms nog wat tussendoortjes (koekje, appel of zo).
Ik ben niet groot en verre van dik. Maar zit verder prima in m'n vel Lachen

Ja bij mij is het eigenlijks precies het zelfde.
Volgens mij heb ik wel redelijk het zelfde eet patroon al jij, en voel me er ook lekker bij. Lachen

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 19:50

maar even in het algemeen erbij, hebben jullie misschien tips om m'n instructrise duidelijk te maken dat ik voor mijn doen niet te weinig eet, en dat ik me hier gewoon goed bij voel?
Ik heb morgen weer stage dus ben daar dan weer de heledag, en ik weet al wel weer zeker dat ze weer over m'n eten begint... en voor me zelf vind het het niet erg dat ze er over begint, maar ik vind het juist zo sh*t voor haar, dat zij er zo erg mee zit, ze maakt zich echt zorgen om mij ..(dat heeft ze ook tegen me gezegt),daar in tegen ben ik wel weer blij dat ze zo eerlijk tegen me is!
Ach gut

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:52

Maak je geen zorgen je eet genoeg!
Ik eet minder en ben niet heel slank ofzo Knipoog
Maar je moet natuurlijk dan niet minder gaan eten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:54

Tja je instructrice zal toch ook wel aan je zien of jij je goed voelt of niet lijkt me? Veel meer dan tegen haar zeggen dat je je er goed bij voelt en dat je altijd zo weinig eet kun je niet doen denk ik.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 16:02

'k heb gister weer stage gehad, dus was er weer een heledag.
'k heb gister er soep en een stokbroodje gehad. M'n intructice was helemaal blij toen ik 't op had (zat wel vol trouwens, hihi) Eigenlijks had ze nog een bolletje voor me liggen maar die heb ik niet op gegeten, ze zij : 'k ben al lang blij dat je nou iets binnen krijgt!'' Haha!

Naja 'k hoop dat ze zich nou weer wat beter dr bij voelt.. Pling

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:06

Bandos schreef:
Meid neem een wijze raad van mij aan,want ik heb mijn gehele stofwisseling in de war gebracht.
Met ja idd té weinig eten,al is het netjes dat jij drie keer per dag eet....maar blijf dan ook doen hoor!!
Ik ging steeds minder eten,en nu zit ik op één maaltijd per dag. Bloos
Mijn lichaam is hier zo gewend aan geraakt,dat ik er niet eens meer van afval. Boos!
Nu MOET ik leren om met kleine beetjes weer regelmatiger te gaan eten.
Pas goed op jezelf hoor!!! Groetjes, Doei!

Ik heb dus precies hetzelfde. Bij kwam het door stress en ik heb maagzweren. Ik moet me ook dwingen om te eten. Heb geen honger gevoel meer. Val gelukkig niet meer af. Want dat was helemaal beroerd. Woog nog maar 52 kilo. Maar aankomen lukt ook niet meer. Althans niet verder dan 55 kilo.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:09

nou je eet genoeg hoor. Ik eet pas weinig (de laatste paar weken ivm stress). Krijg brood niet weg, dus eet altijd maar zo'n hele emmer fruitsalade van de supermarkt en dan 1 broodje erbij, soep doe ik ook nog om wat binnen te krijgen. En ik drink van die herbalife shakes om toch voedingsstoffen binnen te krijgen. Avondeten gaat nauwelijks, probeer het wel maar is meestal maar een paar hapjes. Dus ja ik eet echt te weinig en heb dus ook geen energie, ben heel erg moe en val veel af.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:29

Wat heeft de TS nu aan tegen elkaar opbieden wie er het minst eet?
TS: Je eet wel degelijk te weinig. Als dit daadwerkelijk alles is wat je eet (dus niet nog veel frisdrank ofzo) kom je op rond de 1000 kCal en dat is echt TE weinig. Een gezonde vrouw moet gemiddeld zo'n 2000kCal binnenkrijgen. Als je de hele dag op kantoor zit natuurlijk minder, maar als je zoals jij de hele dag in beweging bent heb je dit gewoon nodig.
Pas op dat je je lichaam niet op non-actief stelt. (heb er ervaring mee) Als je altijd zo weinig eet gaat je lichaam op spaarstand en slaat het dus alles op. Eet gewoon 3 goede maaltijden (s morgens en smiddags 2-3 boterhammen en goed avondeten + minimaal 2 tussendoortjes (fruit, ontbijtkoek etc) Dan eet je zeker niet te veel en zorg je goed voor je lichaam dat het toch best zwaar heeft, zo fulltime in de paardenwereld.
succes ermee!
Enne over tips mbt je instructrice: jij bent de enige die haar kan overtuigen door simpelweg meer te gaan eten en tevreden te zijn met jezelf. Doe het maar voor haar.