Ik lust bijna niks..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Ik lust bijna niks..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 18:12

De vraag luid al,

Ik ben vegatarier, Ik lust geen groente, Geen bruinbrood en sommige vruchten niet,
Ik hou wel van rijst maar daar kan je niet van leven,

Een dietiste vind me moeder overdreven,

Heeft iemand het zelfde probleem ?
en heeft er wat op gevonden

Goof

Re: Ik lust bijna niks..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:13

Jezelf een schop onder de kont geven en gewoon wat dingen gaan uitproberen!! Je mist een hoop lekkers zo Haha!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:14

Jeetje ik dacht dat ik erg was Nagelbijten / Gniffelen (niet banketstaaf bedoeld)

Het lijkt me erg vervelend, zo heel veel blijft er niet over dan.
Ik lust ook veel niet maar ook veel weer wel, dus heb nog ruime keus.
Hopelijk heeft iemand hier goede adviezen!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:15

Een lading kaas en kruiden over de groente? Lachen

M_EL_ISSA

Ben je vegatarier om een speciale reden of echt omdat je het zielig vind voor dieren?
Vind dat je toch wel erg weinig voedingsstoffen binnen krijgt eigenlijk..
En dingen niet lusten, tsja. Ik lus ook dingen niet, maar sommige dingen moet je gewoon eten omdat die goed voor je zijn Lachen
Als je het na ongeveer 3 keer gegeten heb, denk je dr vaak al heel anders overen ga je het best lekker vinden of waarderen. En ja er zijn uitzonderingen, want je kan nou eenmaal niet alles lusten Knipoog

Flew

Ik ben het helemaal eens met Goof. Haha! Ik lust ook niet bijzonder veel, maar door uit te proberen ontdek ik soms toch weer dingen die wel lekker blijken te zijn.

En als je bijvoorbeeld groente (zo'n zakje fijngehakte soepgroente) verwerkt in bijvoorbeeld, wraps, spaghetti, lasagna, pizza of wat dan ook? Zo proef je er niet veel van, maar krijg je toch je groente binnen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 18:16

Ik lust alleen jonge kaas Lachen..

En iedereen in huis van oude,
En eet van alles,

Ik begin te geloven dat ik van de postbode ben...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:17

Euh...je klinkt best verwend als ik het eerlijk mag zeggen.... Bloos

Sja, ik zou toch gaan uitkijken naar belangrijke zaken die je wel lust om genoeg binnen te krijgen. Vooral omdat je al geen vlees eet moet jij bijzonder uitkijken met het door jouw gekozen eten om de voedingswaarden die vlees bevat (en essentieeel zijn voor de mens) toch binnen te krijgen....
Laatst bijgewerkt door Adil op 24-11-08 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:18

Ik lust geen groente vind ik onzin, weet je hoeveel soorten groente er zijn?

Vind het een beetje een raar topic, de dingen die je aangeeft wel te lusten zijn alles behalve een fatsoenlijk voedingspatroon en van alleen witbrood en rijst raak je alleen maar verstopt Vork

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 18:18

Verwend ben ik wel Tong uitsteken

Maar als ik het dan eet begin misselijk ervan te worden,

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:20

BrittKitt schreef:
Vind het een beetje een raar topic, de dingen die je aangeeft wel te lusten zijn alles behalve een fatsoenlijk voedingspatroon en van alleen witbrood en rijst raak je alleen maar verstopt Vork

Misschien leert ze daarvan. *LOL*

Als je het echt vertikt om groente te eten moet je in ieder geval maar zorgen dat je genoeg fruit en vezels eet.

Die misselijkheid zit hoogstwaarschijnlijk in je hoofd, niet in je maag. Knipoog

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:21

gewoon doen. dat je niks lust zit tussen je oren. je kunt dingen lekkerder vinden dan andere dingen maar het niet lusten is onzin. bruin brood ook! wit vind je vast lekkerder maar je lust echt wel bruin hoor. kom op.... stel je niet zo aan...

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:25

Gewoon proberen, er zijn zoveel verschillende soorten groentes en vruchten.
Lust je geen gekookte bloemkool?.. Dan bak je de bloemkool toch? En boontjes, broccolie, wortels, bietjes, spruitjes.. je moet het gewoon proberen, je mist echt heel veel lekkers Vingers aflikken . Anders maak je er stampot van, proef je het minder, krijg je het toch binnen. Misschien word je er wel misselijk van omdat je het niet gewent bent. Ik denk dat je zo heel wat voedingsstoffen niet of nauwelijks binnenkrijgt. Eet je wel vleesvervangers? Gewoon uitproberen en dan komt het wel goed. Haha!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:26

Adil18 schreef:
Euh...je klinkt best verwend als ik het eerlijk mag zeggen.... Bloos

Sja, ik zou toch gaan uitkijken naar belangrijke zaken die je wel lust om genoeg binnen te krijgen. Vooral omdat je al geen vlees eet moet jij bijzonder uitkijken met het door jouw gekozen eten om de voedingswaarden die vlees bevat (en essentieeel zijn voor de mens) toch binnen te krijgen....

Zonder vlees kan je wel hoor Haha!
Ben bij een dieetiste geweest en ik eet ook geen vlees,
af en toe handje pinda's en een ei voegt dit weer toe dus geen probleem!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:26

Acer1 schreef:
Verwend ben ik wel Tong uitsteken

Maar als ik het dan eet begin misselijk ervan te worden,

Vind je het gek,je zit al met de gedachte dat je het niet lust en daar reageren jou hersenen op waardoor jij je onterecht misselijk voelt.

Verder kan het ook zijn dat je lichaam dan stoffen binnen krijgt die het niet eens gewend meer is (vorobeeld is anorexia patienten die gaan eten en dan het niet meer binnen kunnen houden.)

Je bent verwend,maar krijg je ook genoeg aandacht thuis? in postitieve zin?

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:27

ik lust ook geen brood :S ben het al wel weer aan het leren eten en gaat opzich wel goed. dus hoop dat ik straks alle broodsoorten weer lust (ben er toen ooit 2 weken ziek van geweest)

en der zijn zoveel groentes, en er zit altijd wel een groente bij wat je lekker vind..
Laatst bijgewerkt door kips op 24-11-08 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:28

Wat lust je dan wel?
Kan mij echt niet voorstellen dat je helemaal geen groente lust! Er zijn zoveel soorten!
En als je van alles wat je vies vind elke week een klein beetje eet, raak je er vanzelf aangewend.
Ik haat andijvie, maar ik heb mij nu wel aangeleerd stampot andijvie te eten Lachen
Andijvie zo gekookt lust ik nog steeds niet, maar als het op tafel staat neem ik altijd een kleine schep Lachen
Ben een grote meid, dus gedraag mij er ook naar Knipoog
Vind het zo kinderachtig als mensen het niet eens willen proberen... doet iemand veel moeite om te koken, krijg je te horen: lust ik niet....

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:28

Hoe ben je de afgelopen jaren gezond gebleven als je geen groente en geen vlees eet?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:31

Ik lust ook bijna niks. Als ontbijt neem ik altijd 1-2 witte boterhammen, met kaas, worst, vlokken of iets anders lekkers. 'S middags eet ik niet veel, soms een tussendoortje, een chocolaatje of iets.

'S avonds word mijn probleem al iets groter; ik eet geen groente, geen ander vlees als kip, worst of gehakt. Gekookte aardappeltjes met een beetje jus, gebakken aardappels (alhoewel ik dit niet erg lekker vind), shoarma eet ik ook nog wel, maar jij eet geen vlees, dus dat valt ook al af. Ik weet niet of je vis wel lust? Ik ben daar zelf ook erg kieskeurig in, maar ik vind een lekkerbekje of kibbelingen wél erg lekker. Vingers aflikken

Probeer anders eens goulash? Wij gooien in de saus zelf altijd stukjes kip, maar dat vind ik de smaak nogal verpesten, dus daar schep ik zelf altijd omheen, en echt, ik vind het héerlijk.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:34

Ik lust ook bepaalde groentes niet, maar eet het toch (de meeste dan). Zit waarschijnlijk tussen je oren. Gooi over je groente anders een kaassausje, of maak een wrap. Misschien een lading appelmoes erover? Haha!

En door het gewoon te eten, leer je het wel te eten Knipoog

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:37

en als je groente nu eens niet op de ouderwetse manier klaarmaakt
bedoel gebakken witlof is erg
en zo zijn er nog meer dingen

gestoofde bloemkool

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:38

Flew schreef:
Die misselijkheid zit hoogstwaarschijnlijk in je hoofd, niet in je maag. Knipoog

Dat dacht ik ook al gelijk ja Ja
Idd gewoon uitproberen zoals er al gezegd werd, groente door / op wraps, pizza enz

En ik dacht dat ik veel niet lustte .. (chocolade, caramel, satésaus en drop Nagelbijten / Gniffelen )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:39

Als je de witlof verwerkt in een zalige ovenschotel is dat best lekker!
En ja, ik haat witlof Knipoog

Wat als je zelf kookt? Misschien kun je dan de groentes meer waarderen als je het op je eigen manier klaarmaakt? Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:42

Ik vind dit ook een beetje verwend en kinderachtig overkomen... het klinkt ook alsof je niet eens probeert om groenten te eten en eens verschillende dingen uit te proberen. Ik vind het altijd een beetje irritant als mensen zeggen dat ze 'niks lusten', kom op denk ik dan, probeer het tenminste en wees dankbaar dat er hier zoveel eten te krijgen is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:43

Mijn zoon inmiddels 8 jaar lustte vroeger ook geen groente.
Hij moest elke avond verplicht 4 happen groente eten.
Na verloop van tijd vond hij het steeds minder vies.
Inmiddels behoren sommige groenten nu tot zijn favoriet.