Kiespijn en ontsteking

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Kiespijn en ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 02:35

Nou heb ik dus sinds vrijdagmiddag flinke kiespijn. Aanvankelijk hielp een ibuprofen met een paracetamol goed, kon gewoon naar de paarden toe en had nergens last van, totdat dat uitwerkte. Nieuwe dosis van hetzelfde werkte dus niet meer, dus vrijdagavond ging ik door de grond van de pijn. (heb een hoge pijngrens). Vrijdagmiddag dacht ik dat ik het weekend wel door zou komen, dus zag niet echt noodzaak om op steil en sprong een tandarts te gaan zoeken (had daar ook geen tijd voor).

Nou heb ik wel vaker kiespijn, en dat is meestal met ibuprofen eventueel met paracetamol goed te verhelpen. Deze keer dus niet, dus s'avonds op zoek gegaan naar een noodtandarts. Nergens te vinden in de wijde omgeving. De dichtstbijzijnde was 40 kilometer verderop, en die nam alleen spoedpatienten aan die al een eigen tandarts hadden (had ik nog niet, woon hier nog niet zo lang) of ongelukken. Ongeluk was het niet (nou ja, niet in die zin in elk geval), maar kwam er op neer dat zowel mijn vriend als ik geen tandarts konden vinden binnen redelijke afstand die bereid waren voor een ontstoken kies uit te rukken. Dus tot maandag wachten. In de tussentijd naproxen gebruikt, werkt redelijk.

Maar vind het dus echt schandalig dat als je vergaat van de kiespijn (was zo erg dat ik toch weer gesneden heb, die pijn is beter te verdragen) er dus niemand is die je wil helpen. Terwijl ik gewoon een tandartsverzekering heb, alleen nog geen tijd/ noodzaak heb gehad me in te schrijven bij een tandarts.

Mischien zijn er hier mensen die daar meer vanaf weten? Mogen ze je wel een heel weekend met gruwelijke pijn laten rondlopen? Had ik mischien niet beter in de tuin van zo'n tandarts kunnen gaan zitten, net zolang tot ik de hulp kreeg die ik nodig had? Inmiddels is er een flink abces in mijn mond ontstaan en kan ik amper nog eten!

Moet zeggen dat de naproxen wel het ergste er vanaf haalde. Kon gewoon buiten zijn met de paardjes zonder dat die kies echt pijn deed, ondanks de kou, maar voel me aardig in de steek gelaten door de zogenaamde zorgverleners.

Zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen? Hoe hebben jullie dat dan opgelost? Is het iets regionaals? Of werkt het landelijk zo? Ben daar wel heel benieuwd naar!

dingetje

Re: Kiespijn en ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:53

Misschien had je beter de huisartsenpost kunnen bellen of zo.
Die zijn wel bereikbaar in het weekend...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 16:16

Heb het weekend overleefd en voor morgen een afspraak. Die ene avond red ik nog wel.

Huisartsenpost zei dat ze niets konden doen en tikten meteen even 25 Euro's af voor die mededeling...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:15

Ben je nu van je kiespijn af?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:22

Wat aso zeg die huisartsen post zeg! ik had ook erge kiespijn dacht ik, maar het bleek een voor en bijhoofd holte ontsteking te zijn!
Zat dus bij een vervangende tandarts en die kwam daarmee op de proppen en het bleek dat ook nog eens te zijn!
Hoop voor je dat het meevalt!