reuma?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

reuma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:05

hallo, ik vroeg me wat af.
Ik merk de laatste tijd dat ik erg stijf ben in mijn knieën en dan vooral tijdens koud weer en als ik lang gezeten heb. Ik ben nog maar 15 dus daarom vroeg ik me natuurlijk ook af wat het was,is het gewoon stijfheid of leid ik al echt aan slijtage? Als ik sport heb ik nergens last, alleen als ik lang zit, of als het koud is dan ben ik stijf in mijn knieën. Nu zei mijn moeder daarstraks dat het wel eens reuma of zoiets zou kunnen zijn.
wat denk jullie?

groetjes niek1993

mara1

Re: reuma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:06

dit heb ik ook jaren lang gehad.
ookal vanaf jongs af aan.
Tevens had ik vaak stijve vingers, ook dit verergerde zich met koud weer.
Door een val voor 3 jaar terug kreeg ik meerdere klachten, bij mij is nu eind juni dit jaar fibromyalgie geconstateerd.
De knie klachten uit mn jeugd zijn dus al een vorm van reuma geweest.
Het zou dus best kunnen.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:48

ik denk dat je als je echt zeker wilt zijn je best eens naar de dokter kan gaan.
Ik heb ook wel last van mijn gewrichten als het koud of vochtig is. Maar zou niet weten of dit reuma is. Ik ken wel een meisje die jeugdreuma heeft. Weet alleen dat dit geen pretje is

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:17

Als je vooral stijf bent als je lang hebt stilgezeten denk ik het eerste aan dat je spieren, die worden dan slecht doorbloed. Even de doorbloeding op gang helpen door te bewegen.
Maar bij twijfel moet je naar de huisarts gaan. Succes!

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:18

Als je het wil weten, kun je naar de huisarts gaan. Als hij het nodig vindt stuurt hij je door naar de reumatoloog.
Deze kan testen via je bloed/urine of je reuma hebt.
Zelf heb ik sinds kort ook de diagnose gekregen, en ga ik binnenkort naar een revalidatiecentrum om er mee om te leren gaan, en beter om te gaan met de dagelijkse pijn. (Ik ben wel iets ouder 38, maar heb ook al jaren klachten) 15 vind ik wel een beetje te jong om al dit soort klachten te hebben die jij beschrijft, dus ga zeker even langs de huisarts..