diarree en misselijk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

diarree en misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:51

ik heb al 4 dagen last van behoorlijke diarree en misselijkheid. heerst het of is het iets anders? mijn billen zijn gewoon helemaal kapot omdat de ontlasting ws ook erg zuur is. het doet gewoon pijn als ik mijn kont afveeg. nog meer mensen hier last van??

Zonnebloem

Re: diarree en misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:22

Klinkt als buikgriep, zit niks anders op dan uitzieken.
Ik heb ook me gat kapot omdat ik diaree heb van antibiotica en van die zachte natte doekjes zijn wel fijn, prikt beetje maar gaat niet verder kapot.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:31

Gewoon uitzieken, zorg dat je heel veel drinkt, want met diarree kun je snel uitdrogen. Elke keer als je diarree gehad hebt twee glazen water drinken.
Maar als het nog lang duurt even naar de HA gaan, zo lang diarree hebben is niet helemaal goed.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:43

Billen na elke keer toiletbeurt insmeren met een vettecreme zoals Lanette of vaselinelanette, als het kapot is met dun zinkzalf. Scheelt enorm.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:59

buikgriep misschien?
geraspte appel met kaneel en thee met droge biskwietjes helpen tegen diarree....Sterkte verder!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 14:22

dank jullie wel voor de antwoorden. het is nog steeds niet over. ik kan bijna niet eten, drinken doe ik wel alleen geen water, dat vind ik echt zo vies. ik zat te denken, als mijn kinderen kapotte billetjes hadden toen ze baby waren gebruikte ik sudocreme, daar zit zink in. Zou dat voor grote mensen ook helpen? anders ga ik morgen even een potje halen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:25

Sudocreme, of babypoeder.. helpt allemaal. Maar 4 dagen vind ik toch echt wel te lang, je hele darmflora is dan ontregelt.. Misschien dat je lichaam toch een beetje hulp van de huisarts nodig heeft met weer goed op gang komen?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:59

Ik heb dat vorige week gehad. Ben er 6 dagen goed ziek van geweest. Zelfde klachten als jij..

Veel drinken inderdaad! En kleine/lichte beetjes eten per keer..

Beterschap!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 21:27

Lotte1990 schreef:
Sudocreme, of babypoeder.. helpt allemaal. Maar 4 dagen vind ik toch echt wel te lang, je hele darmflora is dan ontregelt.. Misschien dat je lichaam toch een beetje hulp van de huisarts nodig heeft met weer goed op gang komen?

ik ga morgen inderdaad maar even naar de huisarts. of ik bel eerst even wat ze ervan zeggen. dan hoor ik van hem wel of ik langs moet komen of dat ik t moet aankijken.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:07

Ben net een week ziek geweest, ook al die tijd diarree gehad en van tijd tot tijd overgegeven. Het is denk ik gewoon een griepvirus, dus lekker uitzieken en inderdaad proberen steeds wat te drinken.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 00:24

ohhh nou dan heb ik nog even te gaan dus. is goed dat ik t weet. hoef ik ook de ha niet te bellen want die zal wss het zelfde zeggen

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 00:29

Jeetje, heb het ooit weleens gehad wat jij beschrijft. Is inderdaad een virus.

Wat wel lekker is, komkommer en meloen! Dat heb ik toen echt veel gegeten. Verder is thee (rooibos, groene thee enz) ook heel erg goed. En misschien kun je wat yoghurt eten. Dat is ook goed voor je darmen.

Veel beterschap!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:12

HA zal inderdaad waarschijnlijk gewoon zeggen dat je uit moet zieken. Het virus moet er toch uit dus medicijnen tegen diarree e.d zijn niet aan te raden. Knipoog