Afval-probleem

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Afval-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:23

Hoi,

Ik zit met een probleem en ik word er helemaal gek van!!

Nou ben ik zo niet tevreden met mijn gewicht (hoewel mijn gewicht eigenlijk wel goed is,, maar dat vind ik niet)
Ik let al ontzettend op wat ik eet..
Ik werk 5 dagen in de week, en op mijn werk ( ik werk in supermarkt) eet ik dit;
-kleine pauze; appel (pink lady, echt heerlijke appels!)
-grote pauze; 2 soms 3 croissantjes zónder beleg, taksi sinaasappel
-kleine pauze; taksi sinaasappel en héél soms nog een Bitween chocola sugarfree

Mijn ontbijt is vaak 2 boterhammen met hagelslag Bloos
Mijn avond eten is ook vaak brood..
S avonds eet ik vaak nog een mandarijn, kiwi oid..

Ik lééf onderhand op brood, en ik vind dat ook zo slecht.. Maar ik lust niks!
Ik ben zo slechte eter, ik lust geen rijst, pasta, aardappelen, groenten.. Dan blijft er maar weinig over..

Ik weeg mezelf ook echt elke dag,,
En als ik op die weegschaal sta wordt ik ook nerveus van; o jee! wat zal t deze keer zijn.. hoeveel ben ik nu weer aangekomen?

En als t dan te veel is; zeg ik tegen mezelf: ik honger mezelf gewoon uit! Dan val ik wel snel af..
Maar dat doe ik dus niet, gelukkig!

Ik móet gewoon naar de 60 (misschien ook lager..)! En met meer ben ik niet tevreden..

Mijn zus maakt ook van die lekkere opmerkingen van; oo wat ben je dik! of; Dikzak! of; Pas maar op dat je niet te dik word
En dan zeg ik; schei nou eens uit met die klote opmerkingen,, doe ik toch ook niet bij jouw.. Boos!

Ik ben misschien wel niet zo dik, maar ik voel me wel dik.. Verdrietig
En ik denk ook bij mezelf; honger hebben is goed!

En t word ook steeds erger, ik móet afvallen, ik móet ophouden met eten.. Of in ieder geval móet nog minder gaan eten..
Als ik een klein bakje chips opeet of 2 snoepjes pak, voel ik me daarna echt k*t..
Ik ben zo ongeveer 24/7 met mijn gewicht en 'dikte' bezig..

Ik word er helemaal gek van!! Boos! Verdrietig

Wie heeft dit ook (gehad)?
En wat doe/deed je er tegen..

ellepel

Re: Afval-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:26

wat weeg je nu en hoe groot ben je dan??
en hoe oud ben je?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:27

Ik ben 16 jaar
Ben 1.70 lang
En weeg.. 63 Boos!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:29

Verang je croissantjes liever door een ander soort brood. Die zitten bomvol roomboter!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:33

misschien eens naar een dieetiste?
je gewicht is keurig volgens de bmi-index trouwens.

taxi vervangen voor water en croissantjes vervangen voor volkorenbrood MET beleg.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:34

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:38

benangelique schreef:
misschien eens naar een dieetiste?
je gewicht is keurig volgens de bmi-index trouwens.

taxi vervangen voor water en croissantjes vervangen voor volkorenbrood MET beleg.

Ik heb eerst altijd water gedronken,, maar dat komt me een beetje de keel uit Boos!
Soms nog een bekertje water tussendoor zo..
En aangezien ik altijd mijn eten daar haal (en nooit zelf mee neem) wil ik dus eigenlijk vlug-vlug mijn eten bij elkaar hebben..
Zijn croissantjes dan zo slecht,, dat wist ik helemaal niet..

En ik weet dat ik goed zit, maar ja, op t moment denk ik daar anders over..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:40

En als ik op die site kijk van de bmi
zie ik wel dat ik naar t zware neig.. Verdrietig

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:45

oke ga ik je vragen wat er dan mis met jou is'?
wat vind je niet mooi aan jezelf dan?

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:47

_Nancy schreef:

Je bmi wil nog niet alles zeggen he, ik was een stuk gelukkiger met 63, toen ik niet zoveel vet had en wel meer spieren, dan 60 nu, maar dan vooral vet. Haha! Sport je veel?

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:10

Ik hoop dat je het niet verkeerd opneemt want ik wil het beste voor jou !

Maar je klinkt wel best 'hyper' obsessief bezig met je voeding en je gewicht...en dat kan naar gevaren leiden...

Je voeding is heel eenzijdig, spijtig genoeg, en je krijgt zo te lezen te weinig vitaminen en mineralen binnen.

Ik hoop dat je op tijd hulp zoekt bij een therapeut, opdat je gewicht en voedingsgewoonten in goede baan worden geleid.

Je gewicht is prima...maar je gewoonten niet.

Succes...laat dit niet uitlopen op één van die enge vreselijke ziektes zoals anorexia of boulemie.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:22

Annetje_ schreef:
_Nancy schreef:

Je bmi wil nog niet alles zeggen he, ik was een stuk gelukkiger met 63, toen ik niet zoveel vet had en wel meer spieren, dan 60 nu, maar dan vooral vet. Haha! Sport je veel?

Ik sport wel,, niet overdreven veel..
Ik tennis en ik rij veel paard, daarop die ik dan vooral doorzitten Huilen van het lachen
Zodat mijn buik en bil spieren worden aangespannen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:28

nou als ik in je profiel kijk zie ik een slanke meid hoor!

maar we kijken toch altijd anders naar onszelf als dat een ander dat doet.

maar jij bent 1m70 he?
nou dan doe je er nog 2 kilo af...

dan weeg je hetzelfde als mij....alleen ben ik maar 1,m62 en dus veeeel kleiner, en heb ik alsnog spekkies overal Huilen

volgens mij heb jij die helemaal niet,dus wees tevreden met jezelf alstjeblieft? Haha!

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:59

Waarom wil je uberhaupt afvallen?
Heb je last van vetrolletjes, een buikje of iets dergelijks?
Zo niet, als je je gewoon lekker voelt (niet qua denken maar qua lichaamsgezaondheid) zou ik ZEKER niet afvallen.
Kom op, je bent 16!
Je ben 1,70 en 63 kilo, prrrima gewicht! Je mag blij zijn dat je er zo uit ziet en dat gewicht hebt, echt waar.
Minder eten moet je echt echt echt niet doen, maar het kan wel gezonder.
Een warme maaltijd smiddags of savonds is juist goed, eenzijdige voeding als alleen brood niet. Blijf juist meer fruit en groenten eten, dan krijg je meer vitamines binnen en voel je je al snel veel lekkerder.
Sla ook zeker je ontbijt niet over Lachen
Verspreid eten over de dag is trouwens ook juist goed Lachen
Maar alsjeblieft, je moet niet minder gaan eten.
Als je nou overgewicht had, okee, dan zou je op een gezonde en verantwoorde manier kunnen gaan dieten, maar je hebt zeker geen overgewicht.
Ik denk dat je ten eerste goed naar jezelf moet kijken waarom je zou willen afvallen, en denk er dan maar eens heel goed over na of je dat ook echt wil.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 00:24

Ik wil afvallen omdat ik dus een buikje heb en beste stevige benen Boos!
En die komen ook steeds weer terug als je in de spiegel kijkt..
Dus daar kijk je dan t eerst naar, en dan denk je; dat móet eraf!

En ik weet dat ik echt gewoon slecht eet, fruit ik vrij veel, zéker in de winter..
Maar er is maar weinig warm eten dat ik lust..

Ik ben niet echt tevreden met mezelf, soms wel...

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:53

Voor alleen direct een buikje hebben hoef je niet perse af te vallen, leer jezelf aan meer fruit te eten, probeer verschillende gerechten uit waarbij je misschien wel groenten lust, en doe bijvoorbeeld elke avond sit-ups (zelf ook heel veel gedaan, en hielp erg veel!)
Succes Lachen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:15

Hoe je lijf eruit ziet heeft niet zoveel met kilo's te maken (mits het gewoon gezond is en je niet 100 kilo bent Knipoog ) maar meer met hoe gespierd je bent en wat voor bouw je hebt (waar dus weinig aan kan doen).
Daarnaast heeft hoe zwaar je weegt ook helemaal niks te maken met hoe gelukkig je je voelt. Dat heeft alles te maken met zelfvertrouwen en positief denken. Ik denk eigenlijk een beetje dat daar het probleem ligt (zo'n complimenteuze zus maakt het niet makkelijker Clown ). Werk aan je zelfvertrouwen Lachen
Want als je straalt dan ziet niemand (ook jij niet) die kilo's waar je nu mee worstelt.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 08:52

ik ben 17 ( bijna 18), ben 1.69m lang en weeg 72kg. Ik ben er niet blij mee, maar als ik er niks af kan krijgen is het goed voor mij.

Ik denk dat je je niet al te druk moet maken om wat je nu weegt. Er zijn tal van meiden die wensen dat ze jou gewicht hadden! Je bent een mooie meid, je moet alleen niet zo op je gewicht zitten. Zoals al eerder gezegd is: denk eens aan je eetpatroon en aan wat je eet. Het is verstandig om daar iets aan te doen en als je dat volhoud zul je ook weer een paar kilo's kwijtraken. Dat ene croissantje en de rotzooi in je taxi verruilen voor een volkoren boterham met beleg en een kopje thee bijvoorbeeld kan zelfs op de korte termijn al schelen.
Trek dan iets meer tijd uit voor het maken van het eten voor op je werk enzo. Afvallen gaat niet vanzelf, afvallen werkt niet door gewoon niet te eten, zodra je weer voorzichtig iets gaat eten komen de kilo's er weer bij.

Werk ook eens aan je zelfvertrouwen zou ik zeggen en suc6 ermee.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:00

Croisantjes zijn echt mega slecht, eet in vervolg liever volkoren brood.
Je moet niet minder gaan eten, je moet beter gaan eten. Veel vezels en weinig vet en suikers. Zorg voor een goed vezelrijk ontbijt (daarmee zet je je stofwisseling weer aan het werk), eet 's avonds niet teveel en eet na 8 uur 's avonds niets meer. 's Nachts verteert je lichaam minder makkelijk eten, dus voorkom dat je met een volle maag gaat slapen.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:04

hagelsslag = 80 cal per boterdam
croissantje is 300 calorieen
een boterham 70 calorieen
Ik zou zeggen ga fruit, yoghurt, cornflakes etc eten.

En je kan wel zeggen ik lust neits, maar zo krijg je nooit neit genoeg vezels en voedingsstoffen binnen waardoor je blijft eten. Ik zou zeggen ga van alles uit proberen, alle soorte groentes desnoods met appelmoes.

En als laatste waarom in godsnaam 3 croissantjes achter elkaar :|

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:11

Charlenexx schreef:

En voor de rest alleen maar lucht en vet, je lichaam heeft helemaal niets aan een croissant.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:24

Lenneke_ schreef:
Charlenexx schreef:

En voor de rest alleen maar lucht en vet, je lichaam heeft helemaal niets aan een croissant.

Ja daarom, is gewoon dom om dat te eten, zeker als je jezelf te dik vind.

Maar ik vind als ik de openingspost zo lees wel veel tegenstrijdigheden. Ze wil afvallen maar ze "weet" dat ze niet te dik is... Ze wil afvallen maar ze doet er niets aan. Als je er niet alles voor over hebt om af te vallen moet je er ook niet over zeuren.

Ik ben ook 1.70 en weeg 57. Ik moest aankomen omdat ik het anders niet volhou om 6 dagen in de week 10 paarden te rijden, maar ik ben ook al weer aan het lijnen. Ik woog een paar maanden terug nog 52. Ik wil nu naar de 54/55 dat vind ik wel een mooi gewicht.

Trouwens, ik zou die Taksi ook maar vervangen door een calorie arm drankje..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:29

Ik zie ook al wat dingen die je makkelijk kan schrappen in je voeding.

Zowiezo moet je wel eens gaan leren om groentes te eten, door die eenzijdige voeding zul je idd minder afvallen en op den duur ook minder gezond zijn .

Geef jezelf een schop onder je kont en leer jezelf aan om groentes te eten. Al dan niet gemengd met wat appelmoes.

Verder zou ik idd ook de croissants schrappen, en smorgens geen hagelsag op je brood doen.
Ik denk dat je met die kleine aanpassingen, plus wat extra beweging, makkelijk die 2 kilo kwijt moet kunnen raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:30

Ach jij te dik?
Jou BMI is rond de 21. Het ideale gewicht wat wij vaak berekenen voor een client die moet aankomen of erg overgewicht heeft nemen wij vaak de BMI van 21,5/22. Oftewel op dit moment heb jij een prima gewicht ga asjeblieft niet afvallen maar gezonder eten.

Lees bijv. eens de op het voedingscentrum.nl wat gezond en gevarieert eten is. Bij jou lees ik vooral niet erg veel maar wel erg calorierijk eten.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:32

Mijn handen beginnen te jeuken wil je er uit gaan zien als een skelet. Kijk dat je je voeding wil veranderen ok maar afvallen met jou lengte en gewicht is niet nodig plus doordat vele paardrijden heb je veel spieren en let wel botten en spieren wegen meer als vet.