Pilates, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Pilates, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:34

Vanmiddag heb ik een abonnement afgesloten bij de sportschool hier in de buurt. Met dit abonnement kan ik alles doen: onbeperkt sporten, deelnemen aan de lessen die gegeven worden, sauna, zonnebank... van dat laatste ga ik zeker ook gebruik maken. Ik ben zo wit dat het akelig is Haha! Clown

Gezien mijn huidige blessure wil ik de kracht in mijn onderbenen versterken, dit wil ik in de fitnessruimte gaan doen, onder begeleiding van een instructeur.

Daarnaast sprak ik de pilates-instructeur tijdens het aanmelden. Hij vroeg wat ik wilde gaan doen, waarop ik zei dat iets als body balance me wel leuk leek. Zijn antwoord: woensdagavond, 7 tot 8, pilates. Nou dat lijkt me erg leuk om in ieder geval eens te proberen. Hij waarschuwde me wel vast voor erg veel spierpijn Haha! maar uiteindelijk heb je er veel profijt van, volgens hem.
Mijn abonnement gaat per 1 december in, maar ik mag a.s. woensdag vast komen zei hij.

Wie doet er nog meer pilates? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik loop donderdag vast als een oude oma, maar ik heb er toch best wel zin in Haha! Clown

vuurneon

Re: Pilates, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:36

Mijn zus doet het nu al ruim een jaar vanwege te weinig spierkracht in de rug (en daardoor zwakke rug). Ze is er helemaal weg van! Haha!
Ja wel spierpijn natuurlijk Tong uitsteken

Dus ik ben ook wat aan het rondkijken voor mijzelf, lijkt mij erg leuk namelijk! Lachen

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:38

Ik heb het ook een tijdje gedaan. Ik vond het erg fijn, je bent bezig zonder dat je je enorm in het zweet werkt. En inderdaad, de volgende dag kan je spierpijn verwachten! Ik weet niet hoe oud je bent? Ik ben 29 en ik haalde de gemiddelde leeftijd aardig omlaag Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:40

Ik ben 21 Haha! Clown
Instructeur is iig een heel enthousiast iemand met humor dat mij ook wel past. Zijn er veel oudere mensen ja? Het zal mij benieuwen. Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:43

Mijn zus is 37 Tong uitsteken en die heeft praktisch allemaal leeftijdsgenootjes hahaha Haha!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:27

Ja, bij mij lag de leeftijd ook voor het grootste gedeelte ruim boven de 30.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 18:46

Nou, dan weet ik gelijk waarom de instructeur me er zo graag bij wilde hebben *LOL* Clown

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:32

Ik doe het ook al een tijdje en vind het erg lekker ! Je wordt er heel relaxed van maar werkt tegelijkertijd erg goed aan je spieren. Lachen

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:10

Ik volg dit even, lijkt me ook leuk om te doen...

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:43

Ik heb het afgelopen week voor het eerst gedaan.. Ik moet zeggen: Het viel me flink tegen Huilen van het lachen

Ik loop stage op een grote sportschool (op kantoor, niet in de fitness) en zij vonden dat ik maar eens een ochtendje mee moest doen met de groepslessen. Heb 3 lessen meegedaan, en de pilatus viel me het hardst tegen Huilen van het lachen

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:45

Mijn moeder heeft maar een aantal lesjes gevolgd maar was er erg enthousiast over!! haha je hoort haar er nog steeds over, en het is al weer een tijdje geleden Tong uitsteken
Maar ze heeft helaas geen tijd..

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:28

Ik heb ook een tijdje fanatiek gepilatust Clown Ben begonnen vanwege m'n zwakke rugspieren, maar ik merkte dat ook m'n heupen er minder pijn van gingen doen. Moet eigenlijk weer gaan beginnen, maar studenten en geld he? Haha! Ik haalde de gemiddelde leeftijd ook een heel eind naar beneden, dames waren allemaal dik in de 40, kom ik aan met m'n 18 jaar..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:30

ik heb het ook gedaan, ben gestopt vanwege mijn knieen. ik haal zelf meer voldoening aan het fitnes zelf, ondanks dat mijn lichaam niet zo heel sterk is had pilates geen enkele impact. had niet eens spierpijn maar merkte wel dat ik redelijk stijf was Bloos Clown

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:33

Ik doe het Tong uitsteken ben leniger geworden, sterker en mentaal een heel stuk sterker en heb innerlijke rust gevonden Haha!
Niemand komt aan mijn pilatesavond op de sportschool Nagelbijten / Gniffelen
Zelf ben ik 29 jaar en mijn groep bestaat voornamelijk uit gemiddeld genoemen 50 + ers

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:34

dat innerlijke heb ik dus niet ondervonden.
de gemiddelde leeftijd is bij ons idd ook redelijk wat ouder om het netjes te formuleren Nagelbijten / Gniffelen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:42

@Pashon nou ik dus echt duidelijk wel en ik doe het nog niet zo heel lang, ik weet niet of jullie ook de laatste 10 minuten relaxen, bewust spannen, ontspannen dat iedereen ligt te geeuwen??? Nou dat is al een hele prestsatie voor mij

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:44

miep1979 schreef:
@Pashon nou ik dus echt duidelijk wel en ik doe het nog niet zo heel lang, ik weet niet of jullie ook de laatste 10 minuten relaxen, bewust spannen, ontspannen dat iedereen ligt te geeuwen??? Nou dat is al een hele prestsatie voor mij

dit klopt wel, maar op de een of andere manier sloeg dat innerlijke niet bij mij aan Clown
nu ben ik sowieso nogal een raar mens wat bij de meeste mensen aanslaat slaat bij mij niet aan enzo.
ben nogal een raar buitengewoon geval

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:45

Annash schreef:
Hij waarschuwde me wel vast voor erg veel spierpijn Haha!

Ik loop donderdag vast als een oude oma, maar ik heb er toch best wel zin in Haha! Clown

Ik heb slechts 2 keer spierpijn gehad en dat was na trainingen met de ring Verdrietig

@Pashon Clown dan is dat alvast duidelijk Tong uitsteken

Zomenilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:48

Ik doe op de sportschool Pilates in combinatie met Tai Chi, en ik moet zeggen dat het ook goed is voor ruiters: je bent namelijk jezelf aan het "rechtrichten" en uitbalanceren. Zoals iedereen weet zijn zowel ruiter als paard nooit helemaal recht. Als je op deze manier kunt zorgen dat je zelf zo recht mogelijk bent, is dat alleen maar een voordeel om je paard zo recht mogelijk te krijgen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 18:19

Dat klinkt goed Zomenilu!

Ik heb vanmiddag even wat sportspullen aangeschaft. Leek me wel verstandig ROFL

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:50

Wat heb je gekocht Annash? Ik moet ook nog het een en ander halen, maar wat ben je echt nodig bij pilates?

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:54

Ik doe zelf ook aan pilates, samen met mijn moeder Haha!
Vind het heel erg fijn! vooral om mijn spieren sterker te maken.
Ik doe ook nog aan bodybalance, daarmee strek je al je spieren.
Ik merk dat ik van paardrijden korte spieren bij mijn knieholtes heb.
Dankzij bodybalance rek ik dat helemaal uit (wel pijnlijk trouwens Haha!)
Maar ik vind het iig heerlijk!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 18:58

Nou ik heb zo'n huispak en dat zit heerlijk, dus die broek doe ik gewoon aan en dat vestje ook eventueel. Heb een zwart shirtje gekocht voor daaronder (aansluitend, ik haat slobbershirts Clown )

En dan nog een broek van Adidas (zwart) met 2 Adidas shirtjes, een oranje en een blauwe Vork beetje kleur in het geheel, haha.
Oh, en (running) schoenen, maar pilates kon eventueel ook op sokken werd me verteld.

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:23

Pilates is echt fijn (als je het een tijdje doet) en ook veel leuker dan die saaie toestellen in de fitnes ruimte!
Ik deed het al op mn 13de, ben nu een tijdje gestopt omdat mijn moeder de dvd met de pilates les mee heeft genomen in de verhuizing. Hoop dat ik die binnekort weer hier kan hebben aangezien ik dr toch echt weer mee wil beginnen!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:00

Als het goed is, begin ik eind december. Op aanraden van de fysio i.v.m. bekken- en rugklachten. Het lijkt me wel leuk, want fitness enzo trekt me totaal niet, ben niet een echte sporter, wil echter wel graag lang fit blijven, dit lijkt me daarom wel een goede keuze.
Volgende week ga ik een keer kijken bij een les + om even kennis te maken.