Spierpijn gaat maar niet over?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Spierpijn gaat maar niet over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:01

Ik heb een week of 4 elke zaterdag op een 'hangend' paard gereden, waarna ik de eerste keer al heel erge spierpijn had in mijn armen. 2e week was het nog niet over maar toch weer gereden, en zo elke week. Nu heb ik elke keer als ik net begin met rijden al amper kracht in mijn armen. Ook op een niet-hangend paard heb ik heel erge spierpijn, kramp, en geen kracht. Ik vraag me af of dit nog wel 'gewoon' spierpijn is, of iets anders. Meisje uit m'n les heeft een ontstoken spier, vandaar. Rijden gaat niet echt lekker meer, sta nu al 2 weken af en toe stil in de les met de galop omdat ik zelfs geen ophouding meer kan geven als 'ie gaat rennen. Maar een paar weken niet rijden zie ik toch ook echt niet zitten.. Iemand hier ook last van gehad, en wat moet je ermee? Is er een crèmetje of iets wat misschien iets helpt?

marleen_usar

Re: Spierpijn gaat maar niet over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:38

Tja zo begon bij mij de fibro, maar dat hoeft niet bij jou zo te zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:44

denk dat je beter naar je huisarts kunt gaan in plaats van hier te vragen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:47

1 tip: belast je arm nu niet te zwaar maar houd het ook zeker niet stil en ga na het weekend naar de huisarts toe!

Ik heb er te lang mee gewacht waardoor het zo erg onstoken was de ze mij een week onder de sedatie moesten stoppen om de boel weer te kunnen ontspannen Nagelbijten / Gniffelen

Fibromyalgie onstaat niet door overspanning van een armspier, maar door chronische stress wat uitwerking heeft in de manier waarop pijnsignalen worden doorgegeven in de hersenen.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:47

Klinkt alsof je het hebt over belast. Je hebt de beste oplossing al zelf aangekaart. Ik zou toch echt even je armen rust gunnen,dus sla iig een week over, want als je zelfs je handen niet meer dicht kan knijpen kan je sowieso niet lekker rijden (of een glas op pakken, typen achter je computer etc.).
Verder zo veel mogelijk op je zit rijden, en je armen om en om ontspannen kan ook werken.
Vaak helpt het om je spieren goed doorbloed te houden, denk aan massage, warmte evt. afwisselen met kou, tijgerbalsem of spiroflor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:49

om nou meteen te gaan gooien met fibro... dat is meer een verzameldiagnose voor als al het andere uitgesloten is.

Klinkt eerder als een goede overbelasting...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:50

Voelen die spieren op die plek trouwens ook hard aan?
Warm houden is zeker slim, lekker een warm bad of warm douchestralen erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:44

Ik heb daar ook een tijdje last van gehad, was bij mij gewoon wat overbelasting.
Voordat ik ging rijden, smeerde ik mijn armspieren in met Midalgan, zodat het lekker warm werd. Zwaaide dan even goed met m'n armen. Pakte de tralies vast van de box ging daar aan hangen en trok me dan weer rechtop (als je snapt wat ik bedoel). Daarna stapte ik dat paard op en ging het prima.
Goede warming up is belangrijk voor zowel mens als paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:13

Okee bedankt. Lachen
Spieren voelen iets harder aan, maar niet heel erg. Kan trouwens nog wel wat doen hoor met m'n armen, alleen paardrijden is heel pijnlijk en daarvoor heb ik dus amper kracht. Mag komende weken wel gewoon op een paardje die heel licht in dr mond is. Ja

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:19

Wat je ook kan innemen is Arnica dat voert de afvalstoffen af en werkt erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:21

Er bestaat ook Arnica zalf of niet, werkt dat ook zo goed?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:22

Idd, warme spiergel er op doen of arnica.
Daarna een warme handdoek er op om de warmte zo lang mogelijk vast te houden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:23

Die druppels werken beter want die werkt op iedere spier.Verzuur je ook snel,dus als je bv je armen boven je hoofd doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:03

Ja. Ja

Ik heb sowieso vaak last van m'n spieren, en volgens mij is m'n doorbloeding ook niet zo heel goed want heb heel vaak paarse handen.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:12

Juul schreef:
Ja. Ja

Ik heb sowieso vaak last van m'n spieren, en volgens mij is m'n doorbloeding ook niet zo heel goed want heb heel vaak paarse handen.

In dat geval kan je misschien beter eens naar de huisarts. Het heeft wel verband met elkaar. De huisarts zal je gerust moeten kunnen stellen of er wel of geen andere achter liggende oorzaak is.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:19

Heb dit al heel m'n leven die paarse handen etc. en nooit écht last van langere tijd. De HA stuurt je meestal weer vrolijk naar huis met: 'Kijk het maar even aan.' Dus daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin meer in. Lachen Als het met crèmetjes niet minder wordt ga ik wel even langs. Ja

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:19

Paarse handen is juist wel goed doorbloed Knipoog

Ik denk overbelasting, een uur lang het gewicht van een paardenhoofd en hals in je hand is niet niks Clown

Volgende keer gewoon je benen wat meer gebruiken, en niet terug gaan hangen, want ten eerste is dat niet de manier om zo'n paard te rijden, en ten tweede heb je alleen jezelf ermee.

Lekker warm bad of douche nemen, en evt laten masseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:24

Echt waar crossmonster? Bloos!

Ik heb ook niet teruggehangen de eerste paar lessen, maar ze hing wel behoorlijk, dan hoef je niet terug te hangen om daar last van te hebben. Alleen vorige week moest ik wel behoorlijk m'n armen gebruiken (niet hangen maar wel sterke knepen) omdat ik op m'n zit geen steun had omdat het paard vlak daarvoor op m'n voet had gestaan, en m'n knieën ook niet goed zijn waardoor ik daar ook geen steun had. Als 'ie dan gaat rennen heb je toch echt even je handen nodig.. Nagelbijten / Gniffelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:45

Heb ik ook wat geleerd! Dus paarse handen is juist wel goed?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:59

Ik kwam vroeger eens in paniek uit de douche, mijn benen en armen waren paars , ik zeg waaaaaah wat is dat ??

Spap heel droog "dan is je doorbloeding gewoon goed" Clown

Het bloed stroomt dan wat dichter bij de huid en daardoor worden je ledematen roder.
Witte ledematen en tintelingen , dat betekend juist een slechte bloedtoevoer. Donkere ledematen, die evt zachtjes kloppen, die zijn goed doorbloed Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:02

Maar wit ligt toch vaak in het verlengde van paars? Mijn zusje heeft altijd spierwitte handen en paarsblauwe lippen van de kou, maar dan zijn de lippen toch niet goed doorbloed? Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:09

Daar zeg je me wat .. hmmm * denkt na *

Lippen worden idd paars van de kou Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:51

Mijn handen worden altijd eerst heel bleek, en dan paars. Nagelbijten / Gniffelen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:01

Omdat als je handen koud zijn, het bloed ernaartoe stroomt, dus idd eerst bleek, en dan paars Knipoog