Ik ben toch zo zat van bijwerkingen van medicijnen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lutjehorsy

Ik ben toch zo zat van bijwerkingen van medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 21:01

Ik slik nu een half jaar prednisolon, op dit moment 7,5 mg. Dit was eerst meer. Ik word er alleen zo opgeblazen van. Voel me soms zo ballonnetje. Ik ben in 2 maand tijd ongeveer 8 kilo aangekomen. Eerst schommelde het erg. Kwam er 2 kilo op, weer een kilo eraf etc. Maar nu word ik steeds zwaarder Bloos Ik vraag me af, in hoeverre dit nog zo door gaat...
Ik kan het wel hebben qua gewicht, maar vind het niet echt fijn. Veel broeken passen niet meer en zitten niet lekker. Daarnaast krijgen mijn gewrichten nu ook extra kilo's te dragen en dat lijkt me ook niet echt goed. Heb namelijk reumatoide artritus. Vorm van reuma.
Daarnaast heb ik erg veel last van mijn darmen. Dan zit ik weer verstopt en dan weer diarree. Winderij vind ik ook niet zo fijn. Gelukkig heb ik er het meeste last van als ik thuis ben, of ga ik toch maar niet weg. Schaam me alleen soms zo erg, tegenover mijn vriend Bloos

Iemand hier ook ervaringen mee?

Ben wel blij dat de medicijnen werken(, nog niet goed genoeg. maar ach). Maar de bijwerkingen zijn geen pretje!

ellepel

Re: Ik ben toch zo zat van bijwerkingen van medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 07:06

heb je ak es gedacht aan probotica om je darmen te ondersteunen?

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 11:57

ellepel schreef:
heb je ak es gedacht aan probotica om je darmen te ondersteunen?

Nog nooit van gehoord, maar ik zal es overleggen met mijn reumatoloog. Dank je voor de tip OK dan!

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:28

Ik ben sinds kort (even) gestopt met de prednison, heb het jaren geslikt (vanaf 1998 tot paar dagen terug) en ook verschillende dosissen van 5mg pd tot 60 mg pd.
Ik was het middel zo zat en toen het even wat beter met me ging ben ik gaan afbouwen, daar heb ik wel heel lang over gedaan en sinds een dag of 3 slik ik geen prednison meer (maar nog wel heel veel andere medicijnen)
Het is een rot middel door de bijwerkingen, vollemaans gezicht..ik weet nog wel dat mijn wangen toen zo ontzettend pijn deden.
Mijn dochtertje moest ook prednison gebruiken voor haar kanker en had daar ook heel veel last van.

Ik ben in een half jaar tijd ongeveer 25 kilo aangekomen, niet echt goed nee voor je gewrichten (ik heb reactieve artritis). En het is er nooit echt helemaal meer vanaf gegaan omdat ik moeite heb met bewegen en dus ook niet kan sporten, baal er ontzettend van.
Last van mijn darmen heb ik geloof ik nooit gehad van de prednison.

Lees in je profiel dat je binnenkort ook aan de Humira gaat? Ik gebruik dat ook sinds een tijd en het is een fijn middel (ik heb het deels voor mijn uveitis (oogaandoening) en de reuma)

Sterkte!

Lutjehorsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 17:56

Meys schreef:
Lees in je profiel dat je binnenkort ook aan de Humira gaat? Ik gebruik dat ook sinds een tijd en het is een fijn middel (ik heb het deels voor mijn uveitis (oogaandoening) en de reuma)

Sterkte!

Dankje!
Ik denk dat ik veel last van mijn darmen heb door de mtx, maar zeker weten doe ik dat niet. Humira gebruik ik nu bijna 3 maand. Heb wel meer energie en minder pijn. Maar het is niet jut van het. Dinsdag weer naar de reumatoloog, maar zien wat zij zegt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:03

Pff heel herkenbaar!
Heb zelf ook een langere tijd aan prednisolon gezeten en helaas: bij mij was het middel erger dan de kwaal. Ik werd alleen maar zieker door die rommel en de luchtwegontsteking alleen maar erger.
Nu hoest ik al een lange tijd vreselijk, maar ik wil niet naar de dokter toe omdat ik dan weer antibiotica oid krijg en ik word gek van die bijwerkingen!
Heb al genoeg last van mijn normale medicatie Nagelbijten / Gniffelen
Probiotica lijkt mij ook wel wat... valt te proberen! Lachen Misschien zijn de bijwerkingen dan minder Lachen

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:07

Soms is het middel net zo erg als de kwaal. Ik ben ook bekend met pretnisolon en de bijwerkingen. Ik werd er heel onrustig van en hyper, alsof ik steeds in spanning op het puntje van mijn stoel zat zeg maar. Stiekem vond ik die extra energie wel fijn! Succes ermee.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:11

Even een vraagje, ik zie hier prednison voorbij komen....
Zijn jullie bekend met het middel solupred? en dan de 20mg variant? Ook bekend als prednisolone?
Kom je daar ook van aan?

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:23

Geen idee maar weet je, niet iedereen komt aan van de prednison.
Zo ken ik een paar mensen die het ook al lang gebruiken en helemaal niks zijn aangekomen.

In het begin gebruikte ik de prednison s'morgens maar na een tijd ben ik het s'avonds gaan gebruiken...dan ga je toch naar bed en kan niet meer gaan eten (tenminste als ik boven ben dan ga ik niet meer zo snel naar beneden als ik honger heb)
Sindsdien ben ik niet meer aangekomen (maar gaat t er ook niet meer af.......zucht maar dat komt door het amper bewegen, hoop dat dit veranderd als ik begin volgend jaar een knie prothese krijg)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:26

Ik kom niet echt aan van prednison, maar ik houd wel veel vocht vast: krijg lekker een bol koppie dan Tong uitsteken

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:28

Liezel1 schreef:
Even een vraagje, ik zie hier prednison voorbij komen....
Zijn jullie bekend met het middel solupred? en dan de 20mg variant? Ook bekend als prednisolone?
Kom je daar ook van aan?

moet je dat niet gewoon in water oplossen,een bruistablet?
Je word er dik van...vocht vast houden...als je het langdurig slikt....niet van een kort kuurtje