Neuro feedback training? Ervaringen? Uitleg?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daaf4ever

Neuro feedback training? Ervaringen? Uitleg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 07:50

Ik hoorde gisteren op de manege iemand praten over neuro feedback training. Dit zou goed zijn voor ADD' ers of ADHD' ers. Dit zou de 'hersenband' (??) niet zo breed maken? Ik ben op zoek naar mensen die hier iets meer over zouden kunnen vertellen en over hun ervaringen. Dus, wie kan me hier wat meer over vertellen?

lique

Re: Neuro feedback training? Ervaringen? Uitleg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:03

ben ook benieuwt heb er nog nooit van gehoord..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:39

Ik wilde het doen maar het is erg prijzig,je moer rekenen op 1000 euro of nog meer,en vergoed wordt het niet helemaal.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:54

Zou je misschien uit kunnen leggen hoe het allemaal in zijn werk gaat? Wat gebeurd er precies bij neurofeedback training? Als je een aanvullende verzekering hebt wordt het toch vergoed?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:35

Ik he een heel stuk erover gelezen, het idee is dat ze een profiel maken van de elektrische activiteit van de hersenen (door elektrokden op je hoofd plakken, is verder helemaal niet pijnlijk of schadelijk) en dan een ideaal profiel vasstellen en jou gaan trainen met de apparatuur op je hoofd hoe je dat kan bereiken en vast kan houden. Het idee is op zich leuk maar er zijn erg veel kanttekeningen bij mn omdat het nog niet goed is getest (zo is de vraag wat dat het ideale profiel is en hoe je dat kan vaststellen nooit echt goed beantwoord) en de effecten ook nog nooit goed zijn bekeken. Aardig wat wetenschappers schuiven het vooralsnog in het hoekje van kwakzalverij.. Maar goed je weet nooit wat er over 5 jaar wordt ontdekt..