ongeveer 3 uur geleden ben ik van m'n paard gevallen. Ik viel op mijn kont en rug. Ik heb een valium genomen (2 mg), een aspirine en ibu 400 mg. Ik weet niet waar ik het zoeken moet van de pijn! Ik heb al een warme douche genomen, en morgen ga ik ff voor de warmte lamp zitten. Ik loop zoveel mogelijk want staan doet nog het minste pijn. Iemand tips?
Langs de hapost gaan. Ik ben ook een keer zeer fout terecht gekomen en heb er spijt van gehad dat ik niet naar het zh ben gegaan. Bleek achteraf een verdraaide wervel gehad te hebben.
Mijn moeder denkt dat het morgen wel over is. Ik kan niet zelfstandig naar het zkh want fietsen doet pijn. Ik bel morgen sowieso even de HA voor een sterkere pijnstiller, ik verga nu van de pijn.
Geloof me, ik dacht ook dat het wel vanzelf over ging. Ik viel op mn nek, maar d epijn zat in mn onderrug. Ik moest voorovergebogen staan anders kon ik niet ademhalen. Mn ouders hebben me toen opgehaald en ik ben ondre de douche gesprongen en naar bed gegaan. Ik heb de hele nacht wakker gelegen van de pijn, kon niet draaien, niks. Stom genoeg ben ik 2 dagen daarna gewoon gaan werken, een maand later dacht ik laat ik eens naar de HA gaan. Kreeg pijnstilling waarmee het niet over ging. Weer een maand later fysio en die constateerde dus dat er een wervel verschoven was.
Echt geloof me, ga naar de HApost/SEH. Spierpijn komt vaak pas een dag later, dus het kunnen op dit moment niet alleen je spieren zijn.
Ik ben inderdaad ook flink gevallen, bleek dat 3 wervels verdraait waren. Heb er helaas té lang mee doorgelopen en nu dus nog steeds last. Wou dat ik toen eerder was gegaan...
Ik zou ook maar even naar de Ha gaan. Ik ben zelf ongeveer 6 weken geleden gevallen. Bij mij is ook de ambulance er bij geweest enz. Die me weer naar huis gestuurd. Uiteindelijk 2 dagen later terug gegaan naar de dokter. Toen ben ik meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik had dus een gebroken wervel. Ik zit nu nog steeds in het gips. En als ik dus een verkeerde beweging o.i.d. had gemaakt had ik dus verlamd kunnen raken. Dus ik zou er toch maar voor kiezen om toch even een foto te laten maken!
Ik ben ook een keer van een paard afgevallen plat op mijn rug belant en niet naar een huisarts geweest, ik heb nu 8 jaar later nog vaak erge last van mijn onderrug daardoor. Ik zou er zo snel mogelijk heen gaan!
ik ben in maart precies zo gevallen,ik kon niet meer lopen....ben dus verplicht er weer opgeklommen....het was tijdens een buitenrit....ik heb er nu nog last van. Ik ben in junie naar de chiropractor geweest,de boel was verschoven...ik vraag mij af of er ook niet iets gescheurd was. Als ik jou was zou ik het even aankijken,het zal ook wel gekneusd zijn....je kunt ook nu naar de eerste hulp,dan maken ze foto's ...dan weet je meteen of er iets gescheurd is of niet...als je dat nu niet doet moet je later weer verwijsbrieven hebben enzo...en lang wachten..sterkte verder!
ik ben net ook van mijn pony afgevallen op van die kleine steentjes ook op m ijn rug ik heb een schaafwond en voel mijn rug nu wel en heb een beetje hoofdpijn verwacht dat ik morgen spierpijn heb maar weet iemand iets hiertegen te doen?
HA gebeld, moet gwn rust houden en pijnstillers nemen. Nou sinds vanmiddag doet het pijn in de ischias zenuw. Pijn begint in m'n kont en eindigt in m'n voet. Kan nu de HA niet meer bellen en daar moet je eerst langs geweest zijn voordat je naar de HApost mag. Die gaat ook pas open vanaf 17.00. Ik hoop dat de pijn tijdelijk is.
Indien jij vanavond zo'n last krijgt, dan heb je denk ik geen andere keus als naar de HA post gaan. Ik ben zelf ook vaak zat van het paard gevallen, had toch echt gewenst dat ik een aantal keer liever was geweest voor mijn lijf want loop nu nog met de gebakken peren. Inmiddels al bijna 4 jaar.
Ik zou het wel na laten kijken,ik viel een keer op een stoeprand en plaste meteen in mijn broek.Ik heb het na een paar uur wel na laten kijken, ze dachten dat het mee viel en ik heb er 5 weken erge last van gehad.
Hoezo heb je eigenlijk valium genomen? dat is geen pijnstiller.. Sowieso vind ik het niet zo verstandig dat je asparine en ibrufen neemt.
Kan je sowieso verzekeren dat het morgen niet over is, als het zelfs alleen maar spierpijn is heb je zeker de komende 2 dagen er nog flink last van ( dag na het vallen is zelfs meestal erger ) Het kan alleen maar spierpijn zijn vooral met dit weer en dan het toch natte/vochtige zand daarmee koelen je spieren ineens erg af maar het is en blijft je rug en daar moet je de rest van je leven mee doen.
Ik zou toch even naar de huisarts gaan, ik had een aantal weken geleden precies hetzelfde! Toen zelfs snachts maar naar de dokterswacht geweest, die zij ook altijd verstandig om even te komen. Heb toen pijnstillers met codeine gekregen en daarna ilbuprofen 800 geloof ik?? Of andersom.
Ben vorig jaar ook op m'n kont gevallen: had dus wel een wervel gebroken -> zitten en liggen ging niet. Tussen 2 mensen hangen/staan wel. Afgevoerd door ambulance, op EHBO foto's gemaakt en bleek dat ik een compressie fractuur had. Door de klap op je kont worden de wervels met grote kracht in elkaar gedrukt. Zou maar wel zsm naar ZH gaan, als je wervel gebroken is moet je ook uitkijken voor zenuwbaan (loopt nl vlak langs elkaar!)