Rugproblemen (aangeboren) LSS

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Rugproblemen (aangeboren) LSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 11:00

Hallo,

Het is alweer ruim een anderhalf jaar geleden dat ze bij mij aangeboren LSS (Lumbale Spinale Stenose) ontdekte.
LSS komt vrij veel voor bij vooral oudere mensen 50+ , en er zijn niet veel gevallen bekend die op jongere leeftijd last hebben, maar ik span de kroon.
Ik ben dus 18 jaar en heb ook nog de aangeboren variant. Dit is dus vrij zeldzaam.

In het dagelijks leven heb ik best veel klachten, mijn hele rug zit vaak ik de kramp en ik kan niet echt langer dan drie kwartier op mijn benen staan. De laatste tijd straalt de pijn ook uit naar mijn knieen en mijn enkels, en om het dan maar zacht uit te drukken is de pijn dan niet te harden. Als ik dan ga zitten gaat het wel weer weg, maar zodra ik me weer inspan komt de pijn in mindere graad weer terug. De pijn in mijn linkerknie blijft eigenlijk aanhouden, als ik me niet inspan heb ik er niet echt last van maar na het sporten, en bij lopen, etc krijg ik een kramperig/trekkerig gevoel. Ook heb ik vaak last van een slaapgevoel in mijn benen, als ik langere tijd gespannen zit.

Is het slim om ook van mijn knieen foto`s te laten maken, of is dit normaal bij deze afwijking?

De dokter heeft gezegd dat ik bewegen moet, maar dingen als gym, krijg ik alleen maar meer klachten van. Paardrijden lijkt het ook erger te maken.

Ook ben ik erg benieuwd of er meerde bokkers zijn met dit probleem, en wat jullie eraan doen.

Alvast bedankt!

PaardenBit

Re: Rugproblemen (aangeboren) LSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:39

ik meld mij Lachen

ik heb dus alleen last van mijn knieën als ik te hard gesport heb of te lang beweeg .. bij dokter geweesd foto's late make op de poli niks te bekennen volgens hem dus hij verder zoeken naar oorzaak en nu heb ik dus jonge meisjes knieën dat komt voor bij mensen vooral meisjes vandaar die naam Lachen tussen 12/20 jaar
bij mij op mijn 14e gekomen Tong uitsteken maar komt ook voor bij meiden van 18 bij jonge meisjes knieën stroomt bloed te snel of te langzaam door je knie Gaaaap
daardoor zeurende pijn hierdoor ga je kramp achtend lopen zelf heb je het niet door waardoor je ontzettend last van je enkels krijg....
maar door dat kramp achtige gedoe van binnen wat je van buiten totaal niet ziet of merkt krijg ik dus echt last van mijn rug hier en daar.. mijn schouderblade daar die spieren enzo..
hopelijk kan je hier wat mee ? Tong uitsteken

gaat overigens nu wel goed met mij pijn in knie is wel beetje weg aleen als ik veel paardrijd voel ik het wel weer hoor Gaaaap

maar over lss weet ik helaas niks dat heb ik dan niet Knipoog