Hallo,
Het is alweer ruim een anderhalf jaar geleden dat ze bij mij aangeboren LSS (Lumbale Spinale Stenose) ontdekte.
LSS komt vrij veel voor bij vooral oudere mensen 50+ , en er zijn niet veel gevallen bekend die op jongere leeftijd last hebben, maar ik span de kroon.
Ik ben dus 18 jaar en heb ook nog de aangeboren variant. Dit is dus vrij zeldzaam.
In het dagelijks leven heb ik best veel klachten, mijn hele rug zit vaak ik de kramp en ik kan niet echt langer dan drie kwartier op mijn benen staan. De laatste tijd straalt de pijn ook uit naar mijn knieen en mijn enkels, en om het dan maar zacht uit te drukken is de pijn dan niet te harden. Als ik dan ga zitten gaat het wel weer weg, maar zodra ik me weer inspan komt de pijn in mindere graad weer terug. De pijn in mijn linkerknie blijft eigenlijk aanhouden, als ik me niet inspan heb ik er niet echt last van maar na het sporten, en bij lopen, etc krijg ik een kramperig/trekkerig gevoel. Ook heb ik vaak last van een slaapgevoel in mijn benen, als ik langere tijd gespannen zit.
Is het slim om ook van mijn knieen foto`s te laten maken, of is dit normaal bij deze afwijking?
De dokter heeft gezegd dat ik bewegen moet, maar dingen als gym, krijg ik alleen maar meer klachten van. Paardrijden lijkt het ook erger te maken.
Ook ben ik erg benieuwd of er meerde bokkers zijn met dit probleem, en wat jullie eraan doen.
Alvast bedankt!