ik heb een jaar een beugel gehad,, toen een jaar niet, omdat mijn kiezen getrokken waren en de nieuwe door moesten komen, daarna weer 3 jaar gehad, toen heb ik zo'n gehemelteding gekregen.. Ik had een hekel aan dat ding.. ik kreeg er een droge bek van en sliste heel erg.. dus die deed ik vaak niet in.. heel dom want toen zijn mijn voortanden weer uit elkaar gaan staan.. toen kreeg ik toen ik 16 was weer voor een maandje een beugel en toen hebben ze het weer opnieuw gespalkt. Nu staan mijn voortanden weer uit elkaar en weetje.. ze dondere maar op met die beugels.. ik vind het prima zo.
maar ik werd liever gepest met een beugel als met mijn scheve tanden. Ik werd uiteindelijk uitgescholden door spleetbek als ik door de gang heen liep ofzo.. dat was wel balen..maar toen kreeg ik die week erna toch de beugel. Je vrienden accepteren het heus wel hoor.. en dan nog.. het is maar voor even.. je gaat er niet dood aan.. en gewoon denken.. straks loop ik met een stralende big smile rond en durven die anderen hun bek niet meer los te trekken omdat het daarbinnen schots en scheef staat.
Komt allemaal goed.
en als die jongen je daar voor laat vallen.. sla hem dan eens flink op zn bek zodat hij ook een beugel moet:P