morgen beugel *schaamt zich*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

morgen beugel *schaamt zich*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:18

Ja oh god ik schaamde me al met zo'n beugel waarmee er alleen een draadje over je tanden zit.
Ik deed 'm dus ook never nooit in, want ik ging ermee stotteren enzo.
Maar morgen krijg ik een plaatjes beugel, maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet.
Ten 1e: Ik word standaard uitgelachen door vrienden enzo.
Ten 2e: Ik flow met een jongen, en dalijk knapt die af op mijn beugel.

Ik doe het voor me eigen, dat weet ik.
Maar ben echt bang dat die jongen me gelijk laat zitten enzo.

Meer bokkers die hier last van hadden, toen ze een beugel kregen?
En weet iemand een leuke kleurtje voor een beugel?
Ik zat zelf gewoon te denken aan zilver.

liefs.

Njen

Re: morgen beugel *schaamt zich*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:24

Tsjah ik zou me er niet zo druk over maken, dan weet je gelijk wat voor jongen het is als ie daarop afknapt Knipoog Persoonlijk ben ik er nooit aan begonnen en heb een scheve bek, maar so be it, ik heb een tijdje zo'n ding gehad met zo'n plateau bovenin je mond en een draadje over je tanden en ik heb er alleen maar last van mijn gebit doorgekregen. De meeste vinden stom dat ik er niet mee door ben gegaan, maar ik vind dat mensen me maar zo moeten accepteren als ik ben Lachen

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:27

inderdaad zoals Njen zegt als die jongen je niet accepteerd met beugel issie je niet waard, ik heb nu ook een beugel met een gehemelte en een draadje over mijn tanden, moet zeggen dat ik er s'morgens last van heb maar het is voor mijn eigen bestwil, als ik kon kiezen had ik het graag op mijn 12e al gedaan maar mijn tandarts kwam ermee op mijn 16e en toen had ik er geen zin in.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:29

Ja, die heb ik ook gehad.
Die deed erg pijn en ging vaak snel kapot bij mij.

En idd, mensen moeten je accepteren hoe je ben. Lachen
Maar ik ben daar dus echt bang voor, ook al zou het raar zijn als die me daarvoor laat zitten...

Weet iemand een leuk kleurtje?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:30

Wat is "flowen" met een jongen ? Of ben ik nu weer oud ? Huilen van het lachen

Beugel is niet erg hoor! Ik loop er nu ook alweer bijna een jaar mee en ben er echt ongelooflijk blij mee! (Ik had dan ook echt een heel lelijk gebit). Als jij al van te voren ga zeggen dat je je ervoor gaat schamen is dat natuurlijk niet de goede instelling hé! Dan zijn er juist mensen die dát als een zwakke plek gaan zien en je er wel even mee willen plagen. Draag dat ding met opgeheven hoofd en mocht iemand er dan nog een opmerking over willen maken, kun je altijd zeggen. "Zeker jaloers omdat er aan die scheve bek van jou niets meer te doen was ??" Ze moeten je maar nemen zoals je bent, met of zonder beugel. Lachen

Ik heb altijd gewoon grijs, maar een vriendin van me heeft wel eens roze. Dat staat best chique, maar valt niet te veel op ! Lachen

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:36

Uhm flowen, zeg maar: elkaar leuk vinden, dus meer dan vrienden maar nog geen relatie. (zeg ik het goed? Clown)

Bedankt! Lachen
Mijn gebit staat ook niet echt recht nee.
En die opmerking zal ik onthouden hahaha wel een leuke.
Ik denk dat ik ook grijs neem.
Tenminste iets dat niet zo erg opvalt.

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:39

Ik snap wat je bedoelt. Ik heb sinds eergisteren een blokbeugel, en ik moet 'm ook naar school in. Ik kwam de eerste dag echt op school met mijn sjaaltje over mijn mond geknoopt (zo'n beetje dan) en telkens mijn hand voor mijn mond als ik praatte. Maar ik ben er na twee dagen al wat aan gewend zelfs!

Trek je er niet al te veel van aan, gewoon doen alsof het je niets kan schelen, dan zeggen ze er vaak ook niets van. En het gaat om je persoonlijkheid, niet om of je een beugel draagt of niet. (Ik kan niet eens normaal praten met dat ding in en kwijl mijn vriendinnen bijna onder als ik een poging doe om te praten, en toch rennen ze niet weg. Clown)

Ik zou gewoon zilver nemen als kleur. Ja Succes ermee!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:42

Nou nou, zo erg is een plaatjesbeugel niet hoor. Bijna de helft van de kinderen heeft er tegenwoordig een. Je hoeft je echt niet druk te maken hoor.

Als je echte vrienden hebt, lachen die je echt niet uit hoor, en bovendien hebben ze nog nooit iemand met een beugel gezien ofzo? Huilen van het lachen

En jongens knappen er ook niet op af hoor. Ik heb de mijne al 4 jaar maar nog nooit problemen mee gehad van uitlachen ofzo hoor Tong uitsteken

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:50

@Maripossa ; Dat heb ik ook meegemaakt, daarom droeg ik 't nooit naar school. Nerd

@lonniejj ; Nee natuurlijk zal het vast niet zo erg zijn, maar jongens waarmee ik goed omga gaan vast een opmerking maken over mijn beugel dan. Weet precies hoe ze zijn, maar dat is idd wel zo voorbij. Lachen

Is het op het begin moeilijk praten met een plaatjes beugel ?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:51

Nee totaal niet. Plaatjes beugel belemmert je spraak niet hoor. Alleen je tanden zullen eventjes gevoelig zijn, kun je niet echt iets afbijten ofzo. Maar praten belemmert ie niet!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:53

1: pech voor je vrienden die hebben ook vast wel wat Tong uitsteken
2: er zijn nog zat andere jongens en als jullie echt van elkaar houden knapt hij daar echt iet op af Knipoog

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:57

Een plaatjesbeugel is zo erg niet, heb er zelf ook eentje gehad en was er zo aan gewend.
Als hij eruit gaat ben je blij dat je het hebt gedaan!! Lachen

Ik zou gewoon zilver doen, ik had wel eens kleur stiekjes maar dat vond ik nooit zo'n succes om eerlijk te zijn.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:59

Ik wel hoor *LOL*
Iedere maand een ander kleurtje. Tja, dat ik er eentje heb dat kon ik toch niet vermijden. Maar dan kun je het net zo goed lekker gezellig maken toch? Clown

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:01

Volgens mij heeft bijna iedereen een beugel gehad. Ik in ieder geval wel en ik heb er nog nooit commentaar op gehad!

En trouwens, als de jongen waarmee je 'flowt' daarop afknapt weet je meteen wat voor zak het is Haha!

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:11

ik heb een jaar een beugel gehad,, toen een jaar niet, omdat mijn kiezen getrokken waren en de nieuwe door moesten komen, daarna weer 3 jaar gehad, toen heb ik zo'n gehemelteding gekregen.. Ik had een hekel aan dat ding.. ik kreeg er een droge bek van en sliste heel erg.. dus die deed ik vaak niet in.. heel dom want toen zijn mijn voortanden weer uit elkaar gaan staan.. toen kreeg ik toen ik 16 was weer voor een maandje een beugel en toen hebben ze het weer opnieuw gespalkt. Nu staan mijn voortanden weer uit elkaar en weetje.. ze dondere maar op met die beugels.. ik vind het prima zo.
maar ik werd liever gepest met een beugel als met mijn scheve tanden. Ik werd uiteindelijk uitgescholden door spleetbek als ik door de gang heen liep ofzo.. dat was wel balen..maar toen kreeg ik die week erna toch de beugel. Je vrienden accepteren het heus wel hoor.. en dan nog.. het is maar voor even.. je gaat er niet dood aan.. en gewoon denken.. straks loop ik met een stralende big smile rond en durven die anderen hun bek niet meer los te trekken omdat het daarbinnen schots en scheef staat.
Komt allemaal goed.
en als die jongen je daar voor laat vallen.. sla hem dan eens flink op zn bek zodat hij ook een beugel moet:P

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:21

ik ben nu 16 en heb sinds een dik half jaar een beugel, en echt er is niks veranderd hoor Tong uitsteken in het begin durfde ik echt neit te lachen, maar ag wat maakt dat ook uit, jongens vinden je ook wel leuk ook al heb je een beugel, tenminste dat is mijn ervaring. En als die er uit is, dan is je gebit mooier he, zo moet je het maar zien Lachen

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:42

nou je hoeft je echt niet te schamen voor je beugel hoor!
krijg je alleen maar mooie tanden van..Lachen

ik zou geen geel nemen als elastiekjes, je tanden gaan er dan dus van veraf voor mensen geel uit zien... bah! oranje ook niet want ziet er ook zo uit... ik deed vaak doorzichtige elastiekjes, viel de beugel al een stuk minder op..Lachen

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 11:45

Ik ben net terug van de ortho.
Ik dacht dat ik me beugel vandaag al kreeg, maar het blijkt pas volgende week donderdag.
Vandaag was alleen controle ofzo.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:01

Je hoeft je echt niet te schamen hoor voor een beugel, en als ie eruit is heb je wél mooie tanden, als het goed is voor de rest van je leven. Nu is het even vervelend, maar je hebt er straks wel wat aan als hij er weer uit mag.
En als die jongen je met beugel niet meer leuk vind dan is het een eikel.

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:07

Je hoeft je niet te schamen hoor voor een beugel. Ik heb m al bijna 4 jaar, maar ben er nooit mee gepest hoor, in het begin denk je eraan, maar later vergeet je zowat dat ie erin zit, het word vanzelf normaal.
En als die jongen je niet leuk meer vind, is hij je niet waard.

mexx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:50

Als iemand je laat zitten omdat je een beugel hebt, is die jongen je echt niet waard!
Verder zou ik me niet zoveel van andere mensen aantrekken, je wordt er uiteindelijk alleen maar mooier van.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:27

Ik was ook blij toen ik blokjes kreeg. Gewoon omdat mijn tanden vreselijk stonden en ik er nu mooier zou gaan uitzien. Het is heus zo erg nog niet.. Ben blij dat ik het heb gehad want m'n gebit ziet er veel beter uit. En als die jongen daarop afknapt is het gewoon een vreselijke kloot. Dan moet jij ook gewoon niet naar hem omkijken, aan zo'n jongens heb je niets. Meteen een mooie test of ie jou niet alleen leuk vindt om jouw leuke snoetje. Haha!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:29

Meid, ik heb al 3 jaar een beugel maandag mag ie der eindelijk uit, en No way dat mensen er opaf geknappen,, (A)
Want je bent zoals je bent en als iemand je daarom laat zitten, is ie je niet waard, Kusje

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:34

Ik kreeg pas heel laat een beugel op me 16de heb hem bijna 2 jaar gehad. Mensen laten je daar om echt niet zitten en anders weet je meteen wat je er aan hebt. Ik zou zilverkleurige elastiekjes pakken vallen het minst op want als je doorzichtige pakt heb je met spagehtti of iets roods meteen gekleurde stiekjes.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:45

Ik heb een plaatjesbeugel gehad, en was echt blij met dat ding!
Af en toe deed het pijn, maar kreeg echt superveel reacties hoe leuk het stond Bloos