Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
chickey schreef:Ja maar wordt het dan wel vergoed als die zijn diploma in de VS heeft gehaald? Er staat me iets bij dat er bij bepaalde diploma's niet vergoed wordt door de zorgverzekeraar.
cheyentic schreef:maar als je niks aan de oorzaak van het vast gaan zitten doet blijft de klacht toch wel weer terug komen..
dat vind ik trouwens ook een heel grote tekortkoming bij een chiropractor, ben ik al helemaal geen voorstander van
Haagsemeid schreef:Dan hoop ik toch dat het een manueel therapeut is en geen fysio?
Een fysio mag namelijk helemaal niet kraken!
Mijn vriend is fysio en moet nog een jaar en dan is hij manueel.
Kraken mag je niet te vaak doen. Het fijne weet ik er niet van maar volgens mij is 2x niet goed (zal het eens vragen)
rianneke schreef:cheyentic schreef:maar als je niks aan de oorzaak van het vast gaan zitten doet blijft de klacht toch wel weer terug komen..
dat vind ik trouwens ook een heel grote tekortkoming bij een chiropractor, ben ik al helemaal geen voorstander van
een chiroprator pakt juist het probleem van het begin aan vind ik. als mijn rug vast zit weet ik dat er een wervel verkeerd staat. zij kraakt mij en masseert mij los en daarna heb ik echt nergens meer last van
verootjoo schreef:Verder ben ik zelf ook (bijna) fysio, en ook niet echt een voorstander van een chiropractor
Pakt idd de oorzaak van het vastzitten van de wervels niet aan, en dat doet een manueel/fysio wel
Verder zou je eens kunnen vragen aan je fysio om huiswerkoefeningen zodat je zelf een beetje je rug kan bijhouden in de beweeglijkheid. Op deze manier wordt je wel erg afhankelijk van je therapeut!
Shyla25 schreef:Nou dan weet ik niet waar jullie dan heen gaan maar ik krijg toch echt oefeningen mee naar huis en er wordt altijd goed gekeken naar hoe je loopt, zit en beweegt.
Bij mij werd er dus wel degelijk naar de oorzaak gekeken en niet alleen maar "gekraakt" anders zou ik toch weer elke keer terug moeten komen.
Mijn probleem is ontstaan door een ongeluk, daardoor is er kraakbeen beschadigd en ben ik scheef geworden.
Daarbij heb ik bekken instabiliteit.
Deze dingen gaan nooit meer weg en blijven dus steeds behandeld worden, de andere niet permanente dingen kunnen met oefeningen en kraken opgelost worden in 1 of eventueel 2 keer.
Dus 2x in de week is echt te veel, dan is er echt iets aan de hand.
Mijn tip ga idd eens naar iemand anders en laat die eens kijken.
cheyentic schreef:Shyla25 schreef:Nou dan weet ik niet waar jullie dan heen gaan maar ik krijg toch echt oefeningen mee naar huis en er wordt altijd goed gekeken naar hoe je loopt, zit en beweegt.
Bij mij werd er dus wel degelijk naar de oorzaak gekeken en niet alleen maar "gekraakt" anders zou ik toch weer elke keer terug moeten komen.
Mijn probleem is ontstaan door een ongeluk, daardoor is er kraakbeen beschadigd en ben ik scheef geworden.
Daarbij heb ik bekken instabiliteit.
Deze dingen gaan nooit meer weg en blijven dus steeds behandeld worden, de andere niet permanente dingen kunnen met oefeningen en kraken opgelost worden in 1 of eventueel 2 keer.
Dus 2x in de week is echt te veel, dan is er echt iets aan de hand.
Mijn tip ga idd eens naar iemand anders en laat die eens kijken.
je hoeft niet zo aangevallen te reageren hoor!! Dat jij iets blijvends heb wil nog niet zeggen dat de TS dat ook heeft.. Jou oorzaak is dus ook heel duidelijk en daar kunnen oef weinig meer aan doen, maar bij veel mensen is er wel degelijk meer te bereiken met specifieke krachttraining dan met kraken..