Neustussenschot operatie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Knoesje

Neustussenschot operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 11:38

Eindelijk na jaren tobben met mijn neus heb ik ingestemd met een neustussenschot-correctie.
Mijn tussenschot staat heel erg scheef, waardoor één neusgat altijd verstopt is.
Heel vervelend! 12 januari wordt ik geholpen.

Mijn vraag is nu, wie heeft er ervaring met zo'n operatie en helpt het? Lips are sealed

Piera

Re: Neustussenschot operatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:45

Hmmm, ik heb er geen ervaring met een operatie, maar ik kwam er wel laatst achter dat mijn neusschotje ook scheef is. Ik kan mijn neus namelijk helemaal naar rechts duwen (plat) en helemaal niet naar links. Heel vreemd.. Bij mij is 1 neusgat volgens mij ook kleiner maar gelukkig is die niet vaak/vaker verstopt.
Ik weet wel van een vriendin dat neusoperaties niet de allerprettigste zijn, ik neem aan dat ze je neus breken en dan weer rechtzetten? Je mag rekenen op een paar prachtig mooi blauwe ogen Tong uitsteken Het is even vervelend volgens mij, maar wel overkombaar Lachen
Veel succes!

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 11:56

De operatie schijnt mee te vallen. Er wordt een sneetje in je slijmvlies gemaakt,
dan zetten ze het schotje recht, wat ze met tampons tijdelijk stutten,
zodat het goed kan dichtgroeien, dus hopelijk geen blauwe ogen. Blauw oog Haha!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:02

Ik wil je niet bang maken, maar heb een collega die het heeft laten doen rond juni.
Hij moest 3 keer terugkomen vanwege bloedingen. Heeft veel pijn gehad.
En hij kan alsnog niet beter ademenen door het neusgat dat altijd al 'verstopt' zat.
Hij zei dat wanneer hij het van te voren had geweten het nooit had laten doen.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:04

Oh, als ze je neus niet breken denk ik ook dat het meevalt. Jammer, ik verheugde me al op de foto's Tong uitsteken (nee, grapje) Alhoewel tampons in je neus vast ook wel leuk zullen staan, hihi. Wordt je dan ook alleen plaatselijk verdoofd?

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:05

Ik word hieraan vandaag geopeerd. Ik heb maar 3 weken hoeven wachten, dus veel korter dan de 6-8 weken die ze me hadden verteld Lachen

Ik ben nu helemaal op van de zenuwen. Over een uurtje moet ik me in het ziekenhuis melden en als alles volgens plan verloopt word ik tussen 2 en 3 uur geholpen.
Als zich geen problemen voordoen mag ik vanavond weer naar huis en moet ik vrijdag terug voor controle. Dan gaan ook de tampons eruit.

Ik heb gekozen voor een operatie waarbij het tussenschot dmv kunststof plaatjes op zijn plek wordt gehouden. Voordeel is dat de tampons er dan eerder uit mogen dan normaal gesproken het geval is. Nadeel is wel dat na een week of 2 weken het plaatje verwijderd moet worden... Maar mij leek dat minder heftig dan die watten Lachen

Ik zal hier even updaten hoe het gegaan is als ik thuis ben en me ertoe in staat voel Haha!

Edit: Ik ga onder narcose, volgens mij is dat altijd zo bij deze operaties.

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:16

Wat toevallig, dat jij nu geopereerd wordt! Ik ben benieuwd hoe het je vergaat!
Wat waren jouw klachten precies?
En hoef je niet een nachtje in het ziekenhuis te blijven, ik wel nl.

Ik wens je heel veel sterkte voor vandaag!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:32

Ik ben altijd verkouden, en adem heel moeilijk door mijn neus. Ik zit gewoon altijd verstopt...
Straks hopelijk niet meer...

Als alles goed verloopt en de pijn vanavond onder controle is, mag ik in principe gewoon naar huis. (mits ik kan eten, drinken en plassen)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:37

Ik heb een neuscorrectie gehad. Maar dat is niet helemaal het zelfde al jullie...
Bij mij was het puur omdat ik niet mooi vond hoe mijn neus eruit zag.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:45

ik ga dit even volgen.. want ik moet er ook aan geopereerd worden.. toen ik 16 was werden m'n keelamandelen geknipt wat ook niet prettig was. en toen zei de KNO arts dat als ik 18 was terug moest komen want m'n neusschot staat scheef...
ik ben nu 21 en zit er echt over te denken, want ik adem soms zo hard door me neus dat het een beetje een snuivend geluid maakt.. ahaha Clown

yorghos: succes er mee en beterschap..!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:55

ik ga me waarschijnlijk ook laten opereren, ik ben 13 jaar oud en heb een jaar of 3/4 geleden mijn tussenschot gescheurd sindsdien heb ik echt een enorme bult aan die kant zitten en het ziet er niet uit. maar dat is niet echt hetzelfde.
@Yorghos veel beterschap.
p.s. ging je geheel onder narcose of plaatselijke verdoving

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:08

Hier iemand met ervaring.

Ook ik kon jarenlang niet door me neus ademen.
Had opgezette slijmvliezen en het tussenschot scheef staan.
Nou ik dus maar ingestemd met een operatie.

Nou, voor mij nooit weer.
Wat een ramp, echt waar.

Ik mocht met een week weer aan het werk, maar zat 2 weken thuis.
Ik bleef een hele week lang aan 1 stuk door bloeden.
Het bloed kwam zelfs door mijn traanbuizen naar buiten, echt horror.
De tampons eruit halen was veel minder erg dan me verteld werd.

Daarna moesten de plastic plaatjes eruit, die zitten erin om de boel ook mooi recht te houden.
En de hechtingen Huilen me hele neus zat er vol mee.
De littekens zijn bij mij van buitenaf gewoon te zien van de sneetjes die ze maken.

De operatie is inmiddels al aantal maanden geleden, maar kan nog steeds niets aan me neus hebben.
Paard of mens hoeft er maar iets aan te zitten, en het doet zeer.

Nou is bij mij veel meer gedaan dan ze verwacht hadden, had namelijk een hele ravage in me neus aan obstakels e.d.
Ik weet zelf niet hoe het gaat bij alleen een tussenschot recht zetten.

Ik vertel je de gruwelijkheden wel, omdat ik vind dat je er niet te licht over moet denken. Het kan namelijk ook anders uitpakken.
Zoals bij mij dus het geval was.

Bij mij moesten de tampons een week blijven zitten en ik had alles dubbelop dus ook de plaatjes e.d.
Ik heb me overal aan gehouden en ja, kwa ademen, ik heb er echt baat bij gehad.
Je moet je alleen heel strak houden aan de regels van de arts, wil je dat het nuttig is geweest en alles goed geneest.

Als je nog meer wilt weten, wil ik het je uiteraard vertellen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:17

Ik heb een onwijs scheve neus en neus tussen schot. komt omdat ik ooit mijn neus heb gebroken en heb daar niets aan laten doen. nu staat hij schreef en heb ik aan de linkerkant een bobbel zitten zeg maar. Ook ben ik vaak onwijs benauwd en kan niet doormijn neus ademen. ik zit er al een tijdje aan te denken er iets aan te laten doen maar heb nog niet de lef gehad om ook werkelijk de stap te zetten. mijn neef heeft zich ook laten opereren aan zijn neus tussen schot en had er flink last van.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:42

ik durf het eigenlijk ook niet.. Bloos

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:47

Ik heb dat ook laten doen. Helaas door een val van een paard staat het weer net zo scheef...
De operatie viel mij wat tegen. Je hebt behoorlijk last daarna. Ook het uithalen van de tampons is niet prettig, maar gaat wel snel voorbij.

Succes

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 22:22

Ik ben benieuwd hoe het met Yorgos is gegaan, zij heeft zich vandaag laten opereren.
En ondanks de spookverhalen ga ik het toch doen. Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:54

Even een kort verslagje, want ik ben doodmoe. Ik quote mezelf even uit een ander topic

Yorghos schreef:
Nou, ik ben weer thuis, hoor!

Het is me heel erg meegevallen. Ik werd al tegen 2en geholpen en had vooraf een Valium tabletje gehad, dus het kon me allemaal niet meer zoveel schelen. Ik vond alles wel gezellig Bloos
Ik weet nog dat het in de operatiekamer ontzettend koud was en dat het infuus in mijn elleboog moest omdat mijn handen zou koud waren. Maar daarna? Ik werd `wakker` in de uitslaapkamer en heb daar nog heerlijk liggen doezelen. Ik lag nog aan de zuurstof, maar voelde me verder wel goed.

Tegen half 6 mocht ik terug naar de afdeling en in de lift werd ik erg misselijk. Gelukkig bleef alles binnen en kreeg ik medicijnen via het infuus. Ik bleef maar suf en slaperig, bleek mijn bloedsuiker wat laag. Snel een boterham en kop thee gekregen en toen ging het snel beter. Een kwartiertje later mocht het infuus eruit en toen ik naar de wc was geweest mocht ik gaan.

Vannacht bij mijn zus geslapen en wel goed geslapen. Ben wel vaak even wakker geweest om wat te drinken, want ik heb een ontzettend droge mond doordat mijn neus helemaal is afgeplakt. Alleen door mijn mond ademen, dus.
Mijn neus is 2x zijn normale grootte, maar het doet geen pijn. Enkel ongemakkelijk, bovendien zijn mijn bovenlip en gehemelte gevoelloos door de zwelling, maar dat gaat weer over met een paar dagen. Verder lekt er vanallerlei viezigheid door het verband, dus heb schone meegekregen om te verwisselen.

Alles bij elkaar valt het me tot nu toe 100% mee. Morgen gaat het verband eraf en mogen de tampons uit mijn neusgaten en dan zal ik me een heel stuk beter voelen, denk ik.
Nu ben ik vooral nog erg moe en futloos, dus ik kruip zometeen lekker op de bank met een dvd´tje. Mijn zus komt straks nog even kijken hoe het gaat en verder wil ik vandaag helemaal niks Knipoog

Mij is het tot nu toe heel erg meegevallen, heb ook helemaal geen pijn gehad na de ingreep. Ben nu alleen heel erg moe en suf, dus ga lekker weer even slapen.
Wie nog iets wil weten, vraag maar raak! Als ik me vanavond wat fitter voel, vertel ik jullie graag alles wat je wil weten.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:57

Ik heb het 2x moeten laten doen.
1ste keer moest ik 5!!! dagen in het ziekehuis verblijven, wat echt nergens op sloeg. Je krijgt inderdaad tampons in je neus (heerlijk om er uit te halen ... ) en kans op blauwe ogen. De eerste keer kreeg ik een kapje over me neus, zodat die ook zou helpen het recht te zetten.
Helaas was dat niet gelukt, werd in april geopereerd en in augustus stond ie al weer scheef.

In maart '07 weer geopereerd, nu maar 2 dagen verbleven, 1ste dag erin, 2e dag eruit, ook gelijk te tampons eruit, geen kapje op (bij de 1ste gingen de tampons er op dag 5 uit en het kapje er een week later af). Maar ondanks ik dus 2x ben geopereerd staat ie nog steeds scheef ...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:42

De tampons moeten minimal 5 dagen blijven zitten, voor enig resultaat.
Dit is mij toen verteld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:44

Mijn moeder en broer hebben deze operatie gehad, en zijn meteen een stuk opgeknapt. Niet meer 24/7 verkouden enzo

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:54

Ik heb de operatie ook gehad. Moest ook 5 dagen in het ziekenhuis blijven met tampons erin (is al weer een tijdje terug hoor), en dat was erg saai. Ik voelde me ook prima na de operatie.

Wel heeft het gehele herstel wel een half jaar geduurd. Pas na meer dan een half jaar merkte ik echt effect (de slijmvliezen ed waren toen pas echt hersteld blijkbaar). Nu ben ik heel blij dat ik het gedaan heb.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:12

Mijn oudste zus heeft het laten doen nadat ze haar neus 2x gebroken heeft gehad.

Het kunststof schotje dat ze kreeg heeft ze eruit geniesd (stond ik bij, dat ding hing uit haar neus te bungelen aan hechtingen, was ik een jaar of 10, brrr), tegenwoordig heeft ze een heel flexibel (en heel mooi) neusje zonder tussenschot.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:19

Quellian schreef:
Mijn oudste zus heeft het laten doen nadat ze haar neus 2x gebroken heeft gehad.

Het kunststof schotje dat ze kreeg heeft ze eruit geniesd (stond ik bij, dat ding hing uit haar neus te bungelen aan hechtingen, was ik een jaar of 10, brrr), tegenwoordig heeft ze een heel flexibel (en heel mooi) neusje zonder tussenschot.

zonder tussenschot?
Ze hebben dus alles weggehaald?

Dat plastic ding kan je er inderdaad uitniezen.
Mijn arts had hem heel goed vastgemaakt, gelukkig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:20

Ja ze heeft meerdere operaties gehad, dus nu loopt ze rond zonder neusschot (ze zegt soms dat het komt van het snuiven Knipoog ).

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:21

Mijn vriend heeft deze operatie ook gehad..
Het heeft dus niet geholpen, en zn neus zit nog steeds vaak verstopt.

Kijk bij jou kan het misschien wel helpen, is bij iedereen weer anders Lachen