Grrr, dat verdomde buikje!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annn

Grrr, dat verdomde buikje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 19:01

Ik ben opzoek naar dé tip om dat irritante buikje weg te halen.

Diëten helpt niet, dan wordt ik eerst overal dunner en dat buikje wordt misschien een mm kleiner Vork
Buikspieroefeningen heb ik geprobeerd, maar dat verveelt na een tijdje, en ik krijg er last van mijn rug van.

Weet iemand de perfecte tip om buikvet weg te krijgen? Desnoods een goede buikspieroefening die leuk is, en je rug niet te veel belast Lachen
Hoef niet zo zeer af te vallen, de rest van mn lichaam ben ik tevreden mee, alleen dat buikje wil maar niet weg Tong uitsteken

Jane_

Re: Grrr, dat verdomde buikje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:02

Pff ik ben hier ook naar opzoek dus lees ff mee Knipoog

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:03

goede vraag!! Knipoog
zou het ook graag willen weten!!
alles is goed behalve me buik!! Tong uitsteken

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:04

Veel sporten, fietsen, zwemmen Knipoog

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:05

Precies alles is goed behalve me buikje haha, ik ergerde me eraan maar nu wel minder ik heb zoiets ik let er ook minder op maar ach als het weg kan zonder teveel moeite waarom niet Schijnheilig

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:06

paardrijden en veeeeeel doorzitten (goed doorzitten! desnoods zonder beugels) als je t goed doet voel je je buikspieren wel werken hoor! Pling

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:06

veel doorzitten met rijden! haha
Rijden is leuk, en van het doorzitten krijg je goeie buik been en bil spieren!

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:08

ik begin mijn buikje kwijt te raken, +, 3 kilo kwijt in 1 week,
hoe? pm maar (alleen ts, heb geen zin in 100 pb's )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:11

als je rugpijn krijgt van sit ups doe je het goed fout. Je mag in tegenstelling tot wat vele zeggen niet helemaal boven komen, korte zijn even goed en minder belastend voor je rug (dwz: je romp tot een twintigtal cm boven de grond heffen, een tel houden en weer zakken) want vrees dat sit ups toch een van de weinige dingen is waarmee je echt een strak buikje krijgt. Knipoog Wie mooi wil zijn.....

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:14

ben wel erg benieuwd november.. ik heb t nu wel heel erg, ben best dun.. alleen soms lijk ik wel zwanger:S daar gaat al mijn vet heen.. verder dus gewoon heel slank..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:14

Ja je kunt beter veel kleine/korte situps doen dan grote als je last van je rug krijgt... de hele moet je eigelijk eerst leren onder begeleiding als je rugpijn krijgt nu... dan leggen ze je namelijk precies uit hoe het moet en leren ze je ook hoe je rugspieren te trainen.
Verder kun je gewoon weg niet alleen vet bij je buik wegkrijgen door sporten, dat gaat over je hele lijf heen. Je kunt dus wel extreem veel buikspier oefeningen gaan doen, maar daar gaat je vet niet mee weg. Gezond eten en veel bewegen Lachen Krachtraining is voor je hele lijf goed dus train het in segmenten dan krijg je een mooi strak lijf Lachen

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:19

Annn schreef:
Ik ben opzoek naar dé tip om dat irritante buikje weg te halen.

Diëten helpt niet, dan wordt ik eerst overal dunner en dat buikje wordt misschien een mm kleiner Vork
Buikspieroefeningen heb ik geprobeerd, maar dat verveelt na een tijdje, en ik krijg er last van mijn rug van.

Weet iemand de perfecte tip om buikvet weg te krijgen? Desnoods een goede buikspieroefening die leuk is, en je rug niet te veel belast Lachen
Hoef niet zo zeer af te vallen, de rest van mn lichaam ben ik tevreden mee, alleen dat buikje wil maar niet weg Tong uitsteken

Uhhhhhhh de tip om je buikje weg te krijgen heb ik niet, neem aan dat je dit al geprobeert hebt dmv buikspieroefeningen? Als dit allemaal echt niet helpt heb ik misschien wel de gouden tip voor je : Accepteer dat het buikje gewoon bij je bouw hoort en dat je evengoed mooi bent !!!!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:20

Hhaha, bij mij is alles juist wat molliger maar mijn buikje is wel een buikJE Huilen van het lachen

Je moet veel zonder zadel rijden, goed voor je zit/evenwicht een buik en billen! Pling.
Of je gaat gewoon sit-ups doen natuurlijk!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 19:27

Thanks voor de snelle reacties!
Paardrijden staat helaas op een heel laag pitje, ben weer opzoek. Maar is wel een goede tip!

Frouk: Het probleem is dat het met gezond eten/sporten niet weg gaat. Ik heb 47 gewogen toen ik heel ziek was, en zelfs toen zat dat rotding er nog, wel minder natuurlijk, maar het stak altijd uit.
Maar dankje voor de tip Lachen

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 19:29

Essie73 schreef:
Uhhhhhhh de tip om je buikje weg te krijgen heb ik niet, neem aan dat je dit al geprobeert hebt dmv buikspieroefeningen? Als dit allemaal echt niet helpt heb ik misschien wel de gouden tip voor je : Accepteer dat het buikje gewoon bij je bouw hoort en dat je evengoed mooi bent !!!!

Hij wordt er wel minder door, maar ik heb er niet genoeg discipline om het ook echt elke keer weer te doen + dat ik het niet lang volhoud door rugpijn. en hij gaat nooit helemaal weg.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:30

Ow ik ken dit. Ik val overal af, maar niet bij mijn buik.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:43

Annn schreef:
Essie73 schreef:

Hij wordt er wel minder door, maar ik heb er niet genoeg discipline om het ook echt elke keer weer te doen + dat ik het niet lang volhoud door rugpijn. en hij gaat nooit helemaal weg.

Op het moment dat jij rugpijn krijgt van situps doe je het fout. Ik kan 200 situps achter elkaar doen zonder pijn in mn rug te krijgen Knipoog Je moet dus iemand vinden die er verstand van heeft en jou leert hoe je het goed moet doen. Dus je handen los van je hoofd (grote fout, want dan ga je aan je nek trekken en krijg je rugpijn) en kin goed richting je borst scheelt vaak al heel wat Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:50

Zelfde probleem hiero. Ben echt niet dik, maar heb wel een buikje (evenals iets te veel vet aan de achterkant van mijn rug, heb hele holle rug en dan zie je naast mijn ruggengraat twee drijvertjes zitte Tong uitsteken ) vind het maar niks.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 00:37

'k Zie vaak bij mensen die willen afvallen, dat hun buik idd wel een beetje weggaat, maar dan nog altijd die 'bobbels aan de zijkant'. Dus denk dat je dieten moet combineren met buikspieroefeningen (pompen, sit ups, ...) en toch wel in gemiddelde hoeveelheden, vb 50 pompen en 50 sit-ups. Kun je ook opbouwen natuurlijk, maar denk dat sporten het beste is voor een stevigere buik Lachen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:30

Pilates is trouwens ook een hele goede om slanker te lijken! je spieren worden langer en daardoor lijk je slanker en je buik ook (weet ik uit ervaring Lachen )

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:45

wtf is pilates Blond Huilen van het lachen

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:47

een crosstrainer aanschaffen en ondertussen iets leuks doen, film kijken ofzo Clown

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:49

Ik heb onwijs goede oefeningen Lachen

1. Nee, je hoeft voor een strakke buik niet per se in de sportschool aan de apparaten te hangen. Je kunt prima thuis aan de slag, want je lijf is het enige dat je nodig hebt. Ga op je rug liggen, met je knieën gebogen en je voeten plat op de grond. Zet je handen achter je hoofd en kom langzaam omhoog. Zorg dat je hierbij niet aan je hoofd of nek trekt, maar je buikspieren spant. Kom een beetje omhoog, hou die houding even vast en ga dan langzaam weer liggen. Voel je het al? Herhaal dit per set ongeveer 12 keer.

2. Om ook je onderste buikspieren te trainen, is het slim om omgekeerde crunches te doen. Hoe? Ga op je rug liggen met gebogen knieën en hou je benen iets in de lucht zodat ze boven je heupen zweven. Kruis je enkels en zorg dat je hielen naar je billen wijzen. Leg je armen naast je op de grond. Til nu je billen van de grond zodat je benen de lucht ingaan. Hou de buikspanning even vast en laat je billen weer op de grond zakken. Ook deze oefening moet je per set ongeveer 12 keer herhalen.

3. Je buik bestaat uit meerdere spiergroepen. De bovenste en onderste buikspieren hebben we al behandeld, maar ook de ‘schuine’ moeten getraind worden voor een lekker strak resultaat. Je doet eigenlijk hetzelfde als bij de gewone crunch of sit-up. Je komt alleen niet recht omhoog, maar als je je hoofd, nek en schouders van de vloer tilt, beweeg je je bovenlichaam naar rechts zodat je linkerschouder richting je rechterknie beweegt. Hierna wissel je steeds van kant. Ook weer 12 oefeningen per set.

4. Bij het trainen van je buikspieren is de techniek meer van belang dan hoeveel crunches je per dag doet. Ga niet voor de 100 sit-ups achter elkaar, maar hou je netjes aan sets van ongeveer 12 oefeningen. Naarmate je meer getraind bent, kun je meerdere sets in één trainingssessie doen. Let op je techniek. Zorg dat het daadwerkelijk je buikspieren zijn die je spant en niet je rug- of nekspieren. Doe de oefeningen niet elke dag, maar om de dag. Op die manier kan je lijf ook rusten en train je op een gezonde manier. Go for it!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:50

Pilates!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:52

verography schreef:
Zelfde probleem hiero. Ben echt niet dik, maar heb wel een buikje (evenals iets te veel vet aan de achterkant van mijn rug, heb hele holle rug en dan zie je naast mijn ruggengraat twee drijvertjes zitte Tong uitsteken ) vind het maar niks.

Hier een met precies datzelfde probleem bahhh, zal blij zijn als de heup broeken weer wat hoger mogen Knipoog