Blaasontsteking

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:28

Ik open dit topic naar aanleiding van mijn 2 weekelijkse pijnlijke probleem.

Het begon begin stage (op de bouw). Dat was in september.
Pijn bij naar de wc gaan en heel vaak moeten gaan. Naar de dokter geweest en medicijnen gekregen. Probleem opgelost. Tot 2 weken daarna. Weer hetzelfde verhaal. Weer medicijnen en probleem opgelost. (Had ik gehoopt).

Nu weer. Ik heb onderzoek gehad, 3 weken geleden, in het ziekenhuis. Ego. Men kon niets vinden. Urine op kweek gezet. En wat kwam eruit: "Jaa er zitten bacterien in". Nee? Echt Nors opkijken You're sure? Hoedanook. Weer medicijnen. (Kuur 8 in nu 2 maanden.)

Vanochtend. Weer last van me buik. Heb wel 3 uur op de wc gezeten. Maar er kwam niets. En pijn dat ik heb. Weer kuur en nu door naar het ziekenhuis. Afspraak bij de Urinoloog. 8 Januari pas Hamer ?!

Ik wordt er gek van. Elke keer hetzelfde liedje. Ik veeg mijn kont goed af. Draag geen inlegkruisjes. Ben momenteel sexueel actief. Mijn moeder zegt dat het door de sex komt. Maar ik ga altijd meteen naar de wc en plas alles goed uit. Mijn oma zegt dat het door de frisdrank komt. Maar ik heb nu al in geen 5 dagen een pak leeggedronken. Ibrofen helpt niet en ik kan er niet meer tegen.

Iemand anders met dezelfde ervaring Verdrietig

Cath

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:30

Ik had er ook vaak last van. Maar ik slik nu elke dag cranberry pillen en ik moet zeggen dat ik het niet meer heb gehad.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:32

Mijn vriendin heeft het om de haverklap...
Die krijgt het ook als ze even te weinig drinkt, dus zorg echt dat je dagelijks wel genoeg water binnenkrijgt.
Cranberries zijn toch ook gunstig voor de blaaswerking?
Sja en de wachttijden bij het ziekenhuis zijn lang, ik kan pas 8 maart terecht bij de allergoloog Nagelbijten / Gniffelen Terwijl ik zelfs een noodgeval ben zeg maar Clown

Ik wil je veel succes wensen, heb het nooit gehad maar lijkt mij echt vreselijk!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:36

Cath_16 schreef:
Ik had er ook vaak last van. Maar ik slik nu elke dag cranberry pillen en ik moet zeggen dat ik het niet meer heb gehad.

Ik heb ze ook. Zit ook die rode peper in. Merk er nog niets van.

rozebril

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:37

ik heb ook vaak blaastonstekingen
ik krijg dan meestal diclofenac van de huisarts tegen de pijn
en veel drinken

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:55

Beste ts.. ik ken je probleem..
Ik heb ook chronisch een blaasontsteking gehad. ook op de echo's was niks te zien, maar wel bacterien in de urine..
Ik drink nu dagelijks een glas cranberrysap (wel puur) en ik neem 2x 500 mg vitamine c.
Dit op aanraden van een collega, en sindsdien (nu al meer dan 3 jaar) geen problemen meer gehad.
Door de vit.c en het cranberrysap wordt je urine een heel stuk zuurder, dat vinden bacterien maar niks..

heel veel succes er mee..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:13

Ook hetzelfde probleem gehad.
Door vitamine c en cranberry (en citrusvruchten) kan de bacterie zich niet aan de blaaswand hechten en daardoor vermindert de pijn.
Ik heb op lange termijn cranberry pillen, pure ongezoete cranberry sap en vitamine c pillen geslikt, maar die hielpen niks (alleen bij de ergste pijn tijdens blaasontsteking).

Zes/zeven blaasontstekingen in zes maanden tijd gehad, mijn bloed was in orde, op de echo niets te zien, voor/na seks plassen, antibioticapillen na seks. Door urine op kweek te zetten kwamen ze er wel achter welke bacterie het was en konden ze me gerichte antibiotica geven, maar het bleef terug komen. Daarna heb ik besloten met mijn huisarts om het even aan te kijken (ik was daar onderhand wekelijks door mijn blaasontstekingen Clown ) en sinds juni is het niet meer teruggekomen. Gekke is dat ik na juni juist gestopt ben met die vitamine c pillen en cranberry sap. Ik had allemaal geen zin meer om die dingen preventief in te nemen.

Suikers zijn slecht tijdens blaasontsteking, suiker voedt namelijk de bacterie, zodat die zich kan hechten aan de blaaswand. Minder suiker innemen is dus ook een tip.

Zijn er geen ziekenhuizen in de buurt met minder lange wachttijd?
Het is hier wel normaal dat je lang moet wachten voor ziekenhuisafspraak.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:03

eenitraM schreef:
Cath_16 schreef:

Ik heb ze ook. Zit ook die rode peper in. Merk er nog niets van.

Hoelang slik je ze al?
Want bij mij duurde het wel even voordat het echt ging werken.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:05

ik heb het gronisch ( Hoe je dat ook schrijft Lachen ) heb het dus meerdere keren per jaar.
Wat ik altijd doe is hééél veel water drinken echt minstens 1,5 liter (just water)
crandberry(?) sap werkt ook goed Ja
voorderest idd geen frisdrank Knipoog

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:33

naja kan je iig zeggen dat het niet door de sex zal komen als je niet onder de douch of in bad mee aan de gang bent!

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:37

heb er ook veel last van en volg dit topic eventjes

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:25

siskeh schreef:
naja kan je iig zeggen dat het niet door de sex zal komen als je niet onder de douch of in bad mee aan de gang bent!

Hoe bedoel je?

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:30

Het is inderdaad vaak het geval dat als je onveilige oftewel onhyginische seks hebt dat je dan blaasontsteking kunt krijgen. tip: ga na de seks naar de wc en plas je hele blaas leeg. hierdoor is de kans op een blaasontsteking kleiner. Weet niet of het door de seks komt, maar er is een kans die je op deze manier verkleind.
waarschijnlijk ben je omdat je 1 keer blaasontsteking hebt gekregen gevoeliger voor weer een blaasontsteking te krijgen, je blaas is momenteel gevoelig, dus let erop. Draag schoon ondergoed, vaak inlegkruisjes of maandverband verwisselen etc..
veel sterkte ermee!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:33

door seks krijg je wel degelijk blaasontsteking. Idd meteen naar de wc erna, maar daarna douchen is eig het beste, mja dat gaat niet altijd. Het is iniedergeval heel vervelend..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:48

pinuts schreef:
door seks krijg je wel degelijk blaasontsteking. Idd meteen naar de wc erna, maar daarna douchen is eig het beste, mja dat gaat niet altijd. Het is iniedergeval heel vervelend..

Jaa idd. Ik ga ook altijd naar de wc na sex. Maar blijft terug komen. Erg vervelend.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 19:07

Nou, mijn moeder heeft een afspraak gemaakt in eht ziekenhuis bij de urinoloog?! Zou eerst 8 jan. pas in Doetinchem te recht kunnen. Maar kan al 4 dec. terecht in Winterswijk.

Buurvrouw kwam vanmiddag langs. Hadden we het erover. Zij had hetzelfde probleem. Ook egal blaasontsteking. Zij was ook behandelt. Bij haar hadden ze onder narcose de urineweg opgerekt. Nagelbijten / Gniffelen Begin m nu toch echt te knijpen.

rozebril

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:54

dat hebben ze bij mij ook gedaan dat heeft toen een tijd heel erg geholpen
je heb er weinig na pijn van dus dat scheelt

s_uzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:49

nog iemand met vaak blaasontstekingen meld zich hier Knipoog

even in het kort:
vanaf dat ik een baby/klein kind ben heb ik hier al last van. Toen ik 3 jaar was ongeveer heb ik 3 kwart jaar aan de antibiotica gezeten voor nierbekkenonsteking enzo. Uiteindelijk heeft me moeder dit toendertijd stop gezet omdat het niet werkte. Naar de alternatieve geneeskunde gegaan en toen was het over op 3 jarige leeftijd. (ook het nodige onderzoek gehad toen) Sindsdien komt het vaak terug. Dan weer een paar jaar niet, dan gelijk weer meerdere keren in het jaar, dan gaat het weer een tijdje goed. Maar nu sinds de middelbare school (ben inmiddels 19 en studeer) komt het elk jaar wel terug. Vaak ook 2 kuren na elkaar gehad omdat de ene kuur niet werkt. Heb toen ook weer een echo gehad van mijn blaas, niks op aan te merken was er toen. Later bleek zelfs dat ik resistent was voor een bepaalde antibiotica (amoxiline en nog een stofje dacht ik) Omdat de klachten het afgelopen jaar weer erg vaak terug komen (met de nodige kuren gehad) ga ik eindelijk weer naar een uroloog. Eerst kon ik pas in januari terecht, en nu gelukkig halverwege december.

(cranberry pillen/sap etc slik ik soms, hou er nie zo heel erg van om preventief al die dingen te slikken. de andere 'maatregelen' om het te voorkomen die hierboven genoemd zijn probeer ik me ook zoveel mogelijk aan te houden)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:23

Ik nam 3x 1000 mg vitamine c per dag. Kan geen kwaad omdat je lijf de extra hoeveelheid via je urine uitscheid en dat is precies de bedoeling omdat dat de urine dus zuur maakt. Moet je wel echt goed veel doen. 2x 500 mg per dag is echt te weinig!
wel even volhouden (net als met die cranberry pillen, minstens een maand en dan pas kun je beoordelen of het wel of niet zinvol is)

CaWa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:42

Zeer herkenbaar probleem en ik claim DE oplossing te hebben!

Colloïdaal Zilver

Reeds rond 1900 was bekend dat colloidaal zilver een sterk antisepticum was. Zilverwater bleek zeer doeltreffend tegen de infecterende organismen, zonder de negatieve bijwerkingen die medicatie voor de gebruiker met zich kan meebrengen.

Alleen was colloidaal zilver toen te duur en bovendien niet te patenteren. De farmaceutische bedrijven kozen ervoor hun eigen antibiotica te ontwikkelen en deze krachtig te promoten. Zilverwater raakte in de vergetelheid. Daar tegenover staat dat Zilverwater snel en doeltreffend afrekent met zowat 650 verschillende bacteriën, virussen, schimmels, parasieten én gisten.

Ik ben een aantal jaar geleden opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege de 10993e blaasontsteking die toen door was geslagen naar mn nieren (nierbekkenontsteking dus). Ik werd helemaal gestoord van alle antibiotica en andere (niet-, of zeer kortwerkende) middeltjes en was dus ook behoorlijk sceptisch over dit middeltje.

Maar halleluja, wat een wonderspul! Geen bijwerkingen, onbeperkte inname, niet steeds naar de dokter hoeven te racen en niet heel onbelangrijk: binnen een dag van die vervelende blaasontsteking af!!! Sinds dat ik dit spulletje gebruikt heb ben ik al minimaal 2 jaar helemaal ontstekingvrij!

Heb t al veel vriendinnen aangeraden en ook zij zijn nu helemaal van de blaasontsteking verlost Lachen Hoop dat dit ook voor jou wat kan betekenen!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:44

En waar kun je dat krijgen dan CaWa?

CaWa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:58

Wij halen het altijd in een alternatief zaakje in Breda, k zal eens ff googelen voor je Lachen

Gevonden: Brocks Homeopathie, Ginnekenweg 28, 4818 JE, Breda, 076-5219313
Laatst bijgewerkt door CaWa op 23-11-08 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:08

CaWa schreef:
Wij halen het altijd in een alternatief zaakje in Breda, k zal eens ff googelen voor je Lachen

Tip@TS: ga zelf ook even googlen, dan kom je erachter dat dit middel niet bepaald onomstreden is. Nagelbijten / Gniffelen Waarmee ik absoluut niks lelijks bedoel te zeggen! Fijn dat CaWa iets heeft gevonden dat bij haar helpt en lief dat ze het met anderen wil delen, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat het voor iedereen de beste oplossing is. Lachen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 08:58

Ik heb er alleen last van als er sneeuw ligt en ik dan te lang in de sneeuw loop, of ik vaak mijn voeten koud laat worden, wel vervelend is het! Beterschap! Knipoog

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 09:16

Ik had ook een tijdje last van blaasontsteking. Maar ik kwam erachter dat dat door mijn spiraal kwam. Nadat die eruit was gehaald heb ik nooit meer blaasontseking gehad. Maar echt verrot is dat he blaasontsteking. Je krijgt echt overal pijn en je word er echt moe van!! Succes allemaal die het heeft!!