rare dromen,...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wendjuh

rare dromen,...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 14:31

ik heb sinds een kleine paar weken, regelmatig last van rare dromen, enge dromen, die over bekende mensen van mij gaan, dromen zoals dat die persoon dood gaat, of dat mijn vriend het uitmaakt en vreemdgaat, en dat ik dan sochtends wakker word en zo in de droom zit en dan gewoon echt denk dat hij is vreemdgegaan. zo raar, ik droom helemaal geen leuke dingen allemaal van die nare dromen die ik als ik wakker ben zo goed onthoud dat ik er dan ooit bang van word. ik heb ook sinds kort als ik ergens loop ( savonds ) dat ik dan denk dat er iemand achter me aan loop, en als ik dan ga slapen komt dat ook weer in die droom terug, is dit normaal? ik vind het echt niet fijn meer om zo te gaan slapen met die gedachten dat ik steeds zo raar droom. ik slaap ook erg onrustig als ik dan wakker word dan zweet ik, of heb ik gezweet, doen me spieren zeer, ik denk van krampachtig liggen? heeft iemand dit ook?

Farouche

Re: rare dromen,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:34

Nou, ik heb de aatste tijd wel rare dromen, maar niet op jouw manier.
ik droom steeds dat ik in een veegmachine rijd, jeweetwel, zo 1 die in de herfst de blaadjes weg veegt.En dan rijd ik over een nieuwe turbo-rotonde bij ons in de buurt, en dan ga ik op de verkeerde manier erop en ga ik spookrijden. Maar ondertussen ben ik heel hard aan het lachen.

Raar he Vork

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 14:38

haha ja dat is ook apart ja! maar bij mij is het gewoon niet prettig ik denk als ik wakker ben nog een hele tijd over na over die droom

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:27

Ik heb ook al heel lang hele rare dromen en 60% zijn ook erg naar. Moet meestal ook altijd eerst ff bijkomen als ik dan wakker word Boos! Ben dan ook helemaal kapot, net het gevoel of ik nog maar 5 minuten heb geslapen of zo.
Ik denk dat het komt uit mijn verlatings angst. Ik heb maar weinig mensen om me heen die me "echt" heel heel heeeel dierbaar zijn en vind het dan ook vreselijk als ik die mensen zou moeten verliezen.
Ik bel dan altijd maar m'n vriend s'morgens op (die is dan al van huis voor werk) om me ff gerust te stellen Haha!

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 18:14

ja ik heb ook last van verlatingsangts, dat komt eigenlijk door mijn vorige relatie, daar heb ik 4 jaar wat mee gehad, en er was helemaal niks aan de hand alles ging goed, we hadden zelf een grote tent gekocht voor samen naar spanje tegaan, op de camping, en ineens uit het niets maakt hij het uit, ik ben daar zo kapot van geweest, ik heb nu inmiddels weer een nieuwe vriend, ben daar ontzettend bang voor dat dit weer gebeurd, dus dat zou inderdaad ook kunnen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:26

Dromen geven symbolisch weer wat je in werkelijkheid meemaakt. Concrete zaken, maar dus ook je angsten, ik denk dat dit dus ook bij jou aan de hand is. Als je wilt dat de dromen stoppen zul je dus de oorzaak (verlatingsangst) aan moeten pakken.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:28

@ Mas: hopelijk is dat niet altijd zo Tong uitsteken ik heb namelijk al vaker gedroomd dat mijn geboorteplaats gebombardeerd (ja, zelfs een atoombom aanval) wordt Nagelbijten / Gniffelen dát was pas akelig dromen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:30

Mas schreef:
Dromen geven symbolisch weer wat je in werkelijkheid meemaakt. Concrete zaken, maar dus ook je angsten, ik denk dat dit dus ook bij jou aan de hand is. Als je wilt dat de dromen stoppen zul je dus de oorzaak (verlatingsangst) aan moeten pakken.

Inderdaad, dromen zijn 9 van de 10 keer symbolisch.

En in dit geval lijkt me dat ook helemaal het geval.

Wil je van je dromen af, dan kun je proberen een droomdagboek bij te houden,en de dag erna nog eens goed doorlezen wat je sochtends opschreef, ga eens kijken wat de dingen betekenen en trek daar conclusies uit.

Wss zit je nu even niet zo lekker in je vel , en dan komen zulke dingen vaak naar boven in onze dromen.

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:33

De laatste tijd droom ik ook raar
Dan droom ik over vrienden die dood gaan en dan gaan ze weer leven.
En het zijn steeds andere vrienden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:35

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 23:23

het is niet zo dat ik helemaal niet lekker in me vel zit, maar er zijn wel bepaalde dingen waar ik me druk over maak! en die ook wel in mijn dromen voor komen,. maar er komen ook andere dingen in voor die ik me eigen niet kan herrinneren dat ik me daar druk over maak.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:34

ik heb dat ook.. dat ik droom dat mijn vriend vreemdgaat en dat hij het uitmaakt.. of helemaal niks meer van zich laat horen..
en die dromen zijn ook vaak zo echt dat ik er ook de hele dag aan denk..
en ik heb dit in het verledenook echt mee gemaakt..

ik denk dat dit gewoon angst dromen zijn....

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:31

ik heb dat ook een tijdje gehad, maar bij mij kwam het doordat me oma overleden was zeiden ze,
uiteindelijk is het vanzelf weer weg gegaan Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:02