Afvallen ging goed...maar nu sta ik stil?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Afvallen ging goed...maar nu sta ik stil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 10:00

Hoi allemaal,

sinds ruim 4 weken ben ik bezig met afvallen, dat houd in;

niet snoepen
geen frisdrank of anders
2 koppen koffie per dag met zoetjes en halfvolle melk
4 geroosterde bruine boterhammen met beleg/geregeld slankie
alleen water ernaast drinke'/minstens 2 liter per dag
geen pasta, maar andere dingen en meer groenten
extra beweging zoals wandelen en fietsen en daarnaast 2x per week paardrijden Haha!

Nu ben ik in die tijd al 8 kilo afgevallen, kei goed maar, de laatste 3 dagen ben ik 400 gram aangekomen, hoe kan dat nou?
Mijn omvang van de taille is inmiddels wel smaller geworden en gebleven maar hoe kan het dat het zo stilstaat of zelfs meer word?
Wat doe ik niet goed, of is dut gewoon een proces van het lichaam waar ik doorheen moet?
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat dit normaal is, dat ik nu moet volhouden en dat het dan straks vanzelf weer minder word en weer gan afvallen?

Wie heeft hier ervaring mee, want ik wil nog zo graag ongeveer 9 kilo afvallen, want dat zou voor mij gewoon veel gezonder en beter zijn en ook voor mijn pony Knipoog

Alle tips welkom!

Groetjes Loes

farmershill

Re: Afvallen ging goed...maar nu sta ik stil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:05

Jou probleem ken ik, je moet proberen om meer af te wisselen.
Je lichaam went heel snel aan een bepaald patroon, probeer dat te onderbreken door meer variatie aan te brengen.
Ik ben zelf een jojo persoon en inmiddels ben ik weer bezig, nu ook 8 kg en nog een aantal te gaan.
Verander je geroosterd brood eens in beschuit of een bakje joghurt en zo kun je meer veranderen.

Succes.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:41

Vandaag ben ik weer (voor de 3e keer) begonnen met Sonja Bakker en wat me vooral opvalt is de afwisseling.

Dat kan ook wel kloppen, want een tijdje terug ging ik ook gezond eten. Wat ook inhield alleen water en thee, af en toe light fris, geen snoep tussendoor en verantwoord eten (crackers op mijn werk ivm kebab, 's morgens een bak Kellogs etc.), maar na 2 kg stond ik stil.

Vandaag dus weer begonnen met SB en ik hoop dat ik het volhoud Bloos Wil er 6,5 tot 8,5 kg vanaf hebben.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:46

Kan het iets te maken hebben met je menstruatiecyclus? In ieder geval volhouden! Je hebt de goeie lijn te pakken en als je doorzet, dan komen die andere kilo's ook wel. Wel dapper hoor zo voor de feestdagen, petje af!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:48

Inderdaad, en ook gewoon je lichaam heeft tijd nodig om terug normaal te worden. 8 kilo op een maand is eigenlijk al teveel dus normaal dat dit gebeurd.

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:52

wij zijn afgevallen onder begeleiding. Het gewicht op de weegschaal zegt niet zoveel hoor. Mijn vriend met flink overgewicht, was op de weegschaal bv 2 kilo kwijt in 14 dagen, maar was in totaal 6 kilo vet kwijt, maar hield tijdelijk meer vocht vast. Omdat zijn lichaam in een soort overgangsfase zat.
Ook kun je meer spieren krijgen en neemt je gewicht niet verder af.
Wat Mirjam79 zegt is ook waar. Verder moet je ook niet te weinig eten, dan gaat je verbruik op energiestand en val je ook niet meer af. Kan het soms ook zo zijn dat je al op een goed gewicht bent? Even je BMI uitrekenen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 12:52

Haha nee mijn BMI is nog niet goed, was dat maar zo.

Ik ga nu idd meer afwisseling pakken, door wat brood door fruit te vervangen en zal ook een iets van crackers en beschuit in huis halen.
Ik ben verder niet moe ofzo, dus het lijkt me niet dat ik te weinig binnen krijg toch?
Ik eet sávonds gewoon maar probeer dan wat minder dan eerst te eten en let een beetje op wat ik kook, verder wandelen we sávonds ook nog meestal 3 kwartier met de honden.

Ja ik bedacht me dat het juist wel erg leuk was als ik voor de feestdagen ook eens wat leuks kon kopen, mijn oude kleren zijn nu al eigenlijk te groot, dus stiekem ben ik wel al heel trots op mezelf.
Ik was de opmerkingen ook zat en die zwangerschaps kilotjes moesten er maar eens aan gaan geloven haha!
En dan ben ik vorig jaar ook nog eens gestopt met roken en dat was ook niet goed voor mijn BMI haha Knipoog

Wat me wel is opgevallen is dat mijn tailleomvang wel blijft verminderen, ik doe dan ook sóchtends 60 buikspieroefeningen, dat bouw ik iedere dag op naar een beetje mee, en als ik sávonds nog puf heb doe ik dat sávonds ook nog eens.

Ik moet pas over anderhalve week weer menstrueren, dus denk niet dat het daarmee te maken heeft?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:00

als je meer spieren aan het krijgen bent, klopt het dat je tijdelijk iets zwaarder wordt, want spieren zijn zwaarder dan vet, maar hebben (veel) minder omvang.
Een vriend van ons zat op fitness en zag er zeer goed uit (lekker strak in het lijf, zeg maar) en die woog toch ruim 90 kilo, net zoveel als mijn man maar die heeft 2 maten groter nodig omdat hij (wat) meer vet heeft.

Dus niet teveel op de weegschaal maar af en toe de omtrek opmeten (bovenbenen en taille)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:01

Daarom sta ik nooit op de weegschaal als ik afval! Haha!.. Ik let gewoon op mijn kleren of ze ruimer gaan zitten, dan weet ik voormezelf genoeg

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:04

8 kg in 4 weken gaat veel en veel te hard. je lijf gaat nu op de rem en slaat alles op wat er binnen komt. ook je hormoonspiegel kan ermee te maken hebben.
als je enkel 4 boterhammen eet gedurende de dag en je avondeten, waar zijn dan je broodnodige tussendoortjes?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:10

ik heb dat ook gehad, ik heb 1 jaar op het zelfde gewicht gezeten, en sinds een paar maand ben ik weer verder aan het afvallen. Je lichaam 'stabiliseert' zo nu en dan even. Vooral in het begin verlies je het meest (vaak vocht)
Neem de tijd en gun je lichaam ook de tijd om af te vallen. Snel is nooit gezond!
Ik doe inmiddels 2 jaar over 10 kilo, maar ik weet wel zeker dat die eraf gaan blijven. he het liefst was ik volgende week 70 kilo! Maar dat kan nou eenmaal niet. Dus wees geduldig. Zorg dat je wel alles binnenkrijgt wat je nodig hebt. Vitaminen, zuivel en genoeg energie!
Laatst bijgewerkt door Qimm op 18-11-08 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:10

Ik las vanochtend in de Spits dat iemand maar 10 tot 15% van zijn of haar lichaams gewicht echt kwijt kan raken. Daarna gaat het er misschien wel een béétje af, maar komt het net zo snel weer terug.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:17

Van mijn dietiste MOEST ik brood eten ipv beschuit. Ik dacht ook dat ik goed bezig was, maar niets was minder waar. Beschuit vult minder waardoor je eerder weer een honger gevoel hebt, in brood zit jodium wat je schilklier stimuleert (en dus weer goed is voor je spijsvertering) en in brood zit gewoon veel meer gezonds!
Oh je en let ook op je vlees consumptie! Dat is heel fnuikend. Liever niet meer dan 100 gram vlees per dag, en voor mij, als echte vleeseter, is dat een marteling. Maar ik ben er aan gewend geraakt!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:19

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 13:24

Even ter info, ik ben dan wel 8 kilo afgevallen in ruim 4 weken maar dat komt vooral doordat ik niet meer snoep en veel meer de fiets pak of met de voet ga als eerst.
Dus dat is wel logisch, verder dronk ik eerst ontzettend veel suiker in mijn koffie en frisdranken, dat doe en drink ik allemaal niet meer.
Ik ben zeker minder gaan eten, maar tussendoor snoep ik niet, eet ik niks anders omdat ik niet echt honger heb.
Heb ik wel honger dan drink ik een glas water.

Verder is woensdag MC FLURRY dag haha, dat is mijn wekelijkse traktatie, daardoor kan ik het meer dan makkelijk volhouden om niet te snoepen of vet te eten.
Verder eet ik sávonds gewoon een lekker toetje, dus naar mijn idee honger ik mezelf niet echt uit?

Dat van die 10 tot 15 % geloof ik wel.
Mijn streffgewicht is ook 15 % af te vallen, ik ben eigenlijk ook nooit veel lichter dan dat geweest, dus daar zie ik zeker een punt van waarheid in Knipoog

En ik ga eens even snel kijken wat de verantwoorde lekkere dingen zijn haha !

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:27

Je mag zeker elke week jezelf wat lekkers gunnen! Zou hou je het vol de andere dagen niet te snoepen. Ik mag 3x per week iets extra's (een lekker slecht belegd broodje, ijsje, chips, gebakje op een verjaardag, chocola etc.) En dat werkt perfect, want alle andere dagen hou ik me netjes aan mijn regels Tong uitsteken

Maar heb bovenal geduld! Het begin gaat het hardst en daarna zal het gewoon langzamer gaan of stilstaan of misschien zelfs een beetje bijkomen!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 13:29

Laat er nu tussen staan dat kruimevlaai een verantwoord tussendoortje is, dat is mijn lievelingsvlaai jippie!
Dus op de volgende verjaardag wijs ik niet alles af maar vraag ik om kruimelvlaai Knipoog

Wie is er binnenkort jarig? haha!

Bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes, ik ben niet de enige merk ik en dat is fijn!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:29

Je zegt dat je in 4 weken 8 kilo bent af gevallen? Is het dan niet tijd om te menstrueren? Oftwel: je houd extra vocht vast, dus val je even niet meer af?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:29

Ik vind dat je heel trots op jezelf kunt zijn TS!!

Ik mag van mezelf op vrijdagavond RedBull (en er evt. nog iets lekkers bij, ik moet dan thuis altijd werken tot 3 uur 's nachts).

Als je zorgt voor meer afwisseling, dan gaat het echt wel weer verder Ja

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:33

pre schreef:
Laat er nu tussen staan dat kruimevlaai een verantwoord tussendoortje is, dat is mijn lievelingsvlaai jippie!
Dus op de volgende verjaardag wijs ik niet alles af maar vraag ik om kruimelvlaai Knipoog

Wie is er binnenkort jarig? haha!

Bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes, ik ben niet de enige merk ik en dat is fijn!

nou ja het is minder slecht dan een slagroomvlaai Knipoog Het is dus niet daadwerkelijk gezond, maar de gezondere keuze.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:35

Je beweegt meer, dus heb je waarschijnlijk ook meer spiermassa. Dat weegt meer dan vet.
Misschien moet je ook wat meer afwisselen in je eten, dat scheelt ook een hoop! Mijn ouders doen aan SB, en ik eet 's avonds gewoon mee, merk dat het altijd wel wat anders is! Ja En probeer eens ipv een glas water (als je honger hebt) een banaan of een appel te nemen.

Goed bezig OK dan!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 13:37

Haha, klopt, maar goed dat ik slagroomvlaai niet lust!

Ik heb tussedoor gemenstrueert, dat is pas weer aan bod over anderhalve week!
Toen was ik ook een goede 2 kilo zwaarder idd.

Ik ben ook wel trots,ik doe het ook voor mezelf en voor mijn haflinger Wodan, zou voor hem ook beter zijn Knipoog
Toevallig heb ik nu net een hele berg bananen en mandarijnen gehaald, best lekker eigenlijk.

Ik beweeg ook zeker meer, daar had ik eigenlijk nog niet over nagedacht maar is wel logisch Haha!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:26

Ik stel voor mezelf ook 1 dag in de week in dat ik ongezonde dingen mag (junkfoodje, chippies..) Anders weet ik dat het niet volhoud. En op die manier gaat het goed Haha! Ik merk al wel een beetje dat ik beter in mijn vel zit, net iets strakker begin te worden..

Stilstaan kan heel goed hoor. Je lichaam is gewend geraakt aan je patroon en speelt daar nu op in. Dus lekker gevarieërd eten Knipoog Met rijst kan je wel leuke dingen doen, of dingen vullen (paprika, courgette, overschoteltje..)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 08:21

Nou, ik heb goed nieuws, heb gister dus goed gevarieerd en ben die 0,8 gram die ik dus was aangekomen weer kwijt, ik ben nu zelfs lichter als ervoor!
Nog 1,3 kilo en dan heb ik er 10 kilo af!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 09:59

allemaal vocht