Spinnenbeet of niet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Spinnenbeet of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 21:49

Hey,

wat vanochtend begon als een onschuldig blaasje ter grootte van een speldekop is ondertussen uitgedraaid op een gigantische rode plek die heel mijn huid tegentrekt!

Zoals ik dus al zei viel mij vanochtend een pijnlijk klein wit blaasje op mijn been op, ter grootte van een speldekop.

4 uur later was er een knalrode plek ontstaan van ongeveer 4cm diameter en dat blaasje had ik uitgeknepen Clown dus daar was een paars plekje ontstaan.

Nu wil ik daarstraks m'n flannellen avondbroek ( Haha! ) aantrekken, zie ik dat er een lichtroze pijnlijke zone van 30cm omtrek is bijgekomen!

Het voelt enorm warm aan en trekt precies m'n huid tegen...

Op dit moment zitten er hier geen dokters dus kan ook niet even langsgaan, als het morgen niet weg is ga ik toch eens langs, maar wil gerust kunnen slapen vannacht Haha!

Denken jullie dat het een allergische reactie is op een beestenbeet a la spin of niet?

Vind het maar vies en heb het nog nooit gehad!

Mi_Amore

Re: Spinnenbeet of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:31

Niemand? Mijn bijrijdster denkt zelfs aan een tekenbeet!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:03

Tekenbeet was ook het eerste waar ik aan moest denken... Zou toch maar even langs de dokter gaan als ik jou was Lachen

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:06

Een spinnebeet voel je wel. Ik ben deze zomer gebeten door een spin in mijn oksel. Was de dakgoten aan het verfen en de spin kwam in de knel.
Het was maar een klein spinnetje maar bijten kon die.
Heb jij niks gevoeld dan? Ik weet niet of je een tekenbeet kan voelen maar een beet van een spin ontgaat je niet

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 22:40

Ik lag te slapen en als ik slaap slaap ik door alles heen Bloos

Pff vrees echt een tekenbeet, ik kan pas donderdag naar de dokter dus dat is wel vervelend!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 16:10

Voor wie nieuwsgierig was naar de uitslag. Het was een prachtige redelijk ver gezette TEKENBEET Haha!

Heb het begin van de ziekte van lyme ofzoiets en zit nu zwaar aan de antibiotica, maar zolang ik blijf leven is er niets aan de hand Tong uitsteken

Geen idee hoe ik eraangekomen ben, maar ja.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:12

Dat is niet niks, ik ben wel vaker door een teek gebeten maar heb zoiets nooit gehad ?!
Je hebt je bed toch wel ontsmet Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:18

Oei ik dacht bij het lezen van je OP ook meteen aan een tekenbeet en Lyme, je beschreef precies die vlek die dan optreed... Heel goed van je dat je naar de dokter bent geweest en niet hebt afgewacht, de ziekte van Lyme kan behoorlijke schade aanrichten waar je een leven lang last van kunt hebben als je niet behandeld.
Beterschap en sterkte ermee!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 16:23

Het is mijn bijrijdster die me erop wees omdat ze het ook al heeft meegemaakt, ben haar enorm dankbaar daarvoor!

@Mitchall, nee nog niet... Zal dan direct maar lakens verschonen Nagelbijten / Gniffelen waarom moet dat, ben nieuwsgierig!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:56

Sterkte ermee, hou je ons een beetje op de hoogte?
toch altijd wel griezelig dit soort dingen.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:30

chipieke schreef:
@Mitchall, nee nog niet... Zal dan direct maar lakens verschonen Nagelbijten / Gniffelen waarom moet dat, ben nieuwsgierig!

wie wat wat er nog meer in kruipt, ik bedoel maar, zometeen liggen er 12 eitjes te wachten op een lekker maaltje Huilen van het lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 20:59

Ooh de teek had ik overdag hoor en had 's avonds een heet bad genomen dus er bestaat geen kans dat er iets in mijn bed ligt Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:05

Mitchall schreef:
chipieke schreef:

wie wat wat er nog meer in kruipt, ik bedoel maar, zometeen liggen er 12 eitjes te wachten op een lekker maaltje Huilen van het lachen

Wow! Bloos! Wow!

He getsie, wat een eng verhaal, ik vrees dat ik vanavond niet kan slapen voor ik mijn bedje
grondig gecontroleerd heb op eitjes en ongedierte Tong uitsteken

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:40

bah die enge teken dan ook. Ik heb altijd prijs. Ik ben een ware tekenmagneet. Ik denk dat als ze mogen kiezen tussen mn hond en mij nog liever mij nemen. Echt vervelend. ik durf s zomers het bos nog amper in. Een keer toch gedaan deze zomer en hup ik had wéér prijs. Iig beterschap en hopen dat je er niet teveel last van hebt.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:05

Goed dat je er op tijd bij was Ja Hopelijk hou je er nu helemaal niks aan over. Moest bij de OP (die ik net pas las) ook meteen aan een teek denken ja Ja

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:09

zitake schreef:
bah die enge teken dan ook. Ik heb altijd prijs. Ik ben een ware tekenmagneet. Ik denk dat als ze mogen kiezen tussen mn hond en mij nog liever mij nemen. Echt vervelend. ik durf s zomers het bos nog amper in. Een keer toch gedaan deze zomer en hup ik had wéér prijs. Iig beterschap en hopen dat je er niet teveel last van hebt.

misschien ook zo'n kattenbandje omdoen tegen vlooien en teken Clown

@topicstarter, gelukkig dat je weet wat is. Wel pech hebben dat je net een teek had met de ziekte van lyme.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:16

Jeetje dat is schrikken!!

Maar dacht eigenlijk, dat als je door een teek bent gebeten, dat je pas na circa een half jaar merkt of je de ziekte van Lyme heb??

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:56

Quasi ALLE teken zijn besmet met Lyme en als je niet meteen ingrijpt kunnen de gevolgen zwaar zijn, pb anya maar even anders of zoek even haar berichten over Lyme na...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 01:01

oef gelukkig op tijd erbij
ik dacht ook meteen aan tekenbeet.

ik heb een paar maanden geleden ook ineens een rood erg iriterend plekje gehad. eigenwijs geweest. maar na 2 weken zwarte knieholte ja echt zwart. huisarts dacht overreactie op insetenbeet aangezien ik daar licht allergisch voor ben. na 2 weken nog geen verbetering bloed prikken en jep ziekte van lyme.
heb je verder geen last van symptomen?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 01:02

NatassJa schreef:
Jeetje dat is schrikken!!

Maar dacht eigenlijk, dat als je door een teek bent gebeten, dat je pas na circa een half jaar merkt of je de ziekte van Lyme heb??

bij mij was het na een week of 5 dat het ontdekt werd waneer ik gebeten ben is niet duidelijk.
wel dat ik enorm last heb/had van de symptomen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 08:04

poes schreef:
Quasi ALLE teken zijn besmet met Lyme en als je niet meteen ingrijpt kunnen de gevolgen zwaar zijn, pb anya maar even anders of zoek even haar berichten over Lyme na...

Niet alle teken zijn besmet

Lang niet iedereen met een tekenbeet merkt dit/krijgt er huiduitslag van. Het krijgen van huiduitslag (erythema migrans) is een reden om met AB te behandelen. Hiermee verklein je de kans op problemen door Lyme aanzienlijk.

Het kan trouwens jaren duren voordat de ziekte van Lyme aangetoond wordt. Een groot deel van deze mensen kan zich geen tekenbeet herinneren.
En het kan dus ook nog zo zijn dat mensen recent een tekenbeet hebben, maar dat de antistoffen die aangetoond worden al jaren aanwezig zijn van een eerdere tekenbeet Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:31

Ik herinner me uit een ander topic dat er vaak gezegd werd dat quasi alle teken besmet zijn nochtans? Ik weet dat ik er sindsdien iig een stuk voorzichtiger voor geworden ben.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:25

De uni in Utrecht doet een zeer uitgebreid onderzoek en heeft aan alle (of anders heel erg veel) dierenartsen het verzoek gedaan teken die zij van dieren verwijderen op te sturen zodat zij die kunnen onderzoeken onder andere op Lyme...
Ik geloof dat één van de tussenuitslagen nu is dat 60% van de teken drager is...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:13

twinducklin schreef:
zitake schreef:

misschien ook zo'n kattenbandje omdoen tegen vlooien en teken Clown

@topicstarter, gelukkig dat je weet wat is. Wel pech hebben dat je net een teek had met de ziekte van lyme.

Ik profiteer iig elke keer van de frontline die ik bij hond en kat gebruik haha. benieuwd of het werkt Lachen Er zijn wel van die insectenweerders, maar meestal werken die maar matig of ben ik er allergisch aan Bloos