Stem kwijt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMarieke

Stem kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 22:57

Hoi,

Heerlijke om even m'n verhaal te doen Lachen ... want ik kan al 2 dagen niet praten!
Woensdag avond begon m'n stem te piepen. Woensdag liep ik stage, dus ik heb nog wel wat gepraat, maar moeizaam.
Vandaag heb ik de hele dag m'n mond gehouden om m'n stem te sparen. Maar het wordt echt niet beter!
Na wat googlen las ik dat het de volgende oorzaken kan hebben: luchtweginfectie, stress of keelkanker. Laat ik van dat laatste even niet uitgaan, komt het door stress (kan heel goed) of een luchtweginfectie. Het gekke is alleen dat ik verder niet verkouden ben, helemaal niets. Aan het begin van de week was ik niet zo lekker, maar dat is nu weer helemaal goed. Vandaag heb ik me maar ziek gemeld op m'n werk. Wel gezegd (voor zover dat ging Knipoog ) dat ik m'n stem kwijt ben en daarom niet kom werken. Zodat ik niet straks problemen heb als ze me in de stad zien ofzo. Ik heb trouwens een oproepcontract dus als ik me ziek meld, krijg ik gewoon niet uit betaald.

Hoe lang zal ik wachten om ermee naar de dokter te gaan? En hoe weet ik of ik een luchtweginfectie heb? Zoals ik al zei ben ik niet verkouden...

Groetjes van een stille Marieke

suus_romy

Re: Stem kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:27

Ik zelf zou morgen al naar dokter gaan. Je kan het natuurlijk ook afwachten, maar op de een of andere manier wordt het dan vaak erger(je weet het nooit).

Iemand had precies hetzelfde als jij beschrijft en kreeg opgeschreven dat ze 2! weken niet meer mocht praten. Ik heb eerlijk gezegt geen idee wat luchtweginfectie inhoudt.

Succes en sterkte er mee. Lachen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:28

Ik was mijn stem nooit kwijt, kon schreeuwen wat ik wilde de volgende ochtend was die terug. Op vakantie was het wel zo ver, dat ik schoor begon te worden en s'ochtends echt me stem kwijt was. Heeft ruim 3 weken geduurt, maar had daarbij ook last van hoest en verkoudheid Knipoog

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 23:35

Ok als je flink gaat schreeuwen is het wel logisch dat je stem er na een tijdje mee kapt Knipoog
Ik heb alleen helemaal niet geschreeuwd, niet verkouden, niets...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:46

Mijn man heeft er een paar keer last van gehad en er is niks aan te doen, gewoon je kwek houden meer niet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:50

Idd probeer eerst eens een paar dagen je mond te houden , je kunt je keel en stembanden evt ondersteunen door honing en gember tot je te nemen.

Verder gewoon even je mondje houden.

Ik heb ook een periode gehad dat ik mijn stem om de haverklap kwijt was, pas na een geruime tijd ben ik naar de dokter gegaan, die heeft mijn stembanden bekeken en daar zaten puntjes op. Die waren wss door verkeerd gebruik (ahum, elke dag een paar uur lesgeven , buiten in de wind, elk weekend een hoop proeven voorlezen etc , dus was wel duidelijk hoe dat kwam)
Was dus niks ernstigs, en dit is het meestal ook niet.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:26

Ik heb afgelopen jaar vijf keer een ontsteking in mn luchtpijp gehad, er te lang mee doorgelopen, wat dus ook op mn stembanden sloeg. Dus was ik toen ook elke keer mn stem kwijt. Ik heb toen behoorlijk wat medicijnen gehad.. Maar was verder ook echt ziek, en dat ben jij niet..
Ik ben hm nu weer kwijt, maar weer ziek erbij.. hoop niet dat het weer die ontsteking is.. Verdrietig

Veel drinken, honing in je thee, rustig aan doen met je stem.. Als hij dan wegblijft zou ik even naar je HA gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:34

Isla Moos werkt super!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:41

Keelsnoepjes werken bij mij ook heel goed!

Ik praat nog wel is in me slaap als ik bij iemand anders slaap. OOk dus de eertse nacht op ponykamp stem kwijtgeraakt! hele week niet kunnen praten! kon dus ook niet naar huis bellen Lachen

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 11:45

dat is minder als je je stem kwijt bent
zou even langs de dokter gaan dan weet je meer

sterkte voor de rest