ARGH pijn bij verstandskies

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

ARGH pijn bij verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 16:02

Tja...

Een aantal jaren geleden links alles laten trekken. 'u kunt over drie weken terugkomen voor rechts'. Nooit meer een afspraak gemaakt natuurlijk Schijnheilig

Verder nooit last van gehad daarna.

Maar ja.. nu het gevolg: vanochtend snijdende pijn bij mijn verstandskiezen rechts Ziek tandvlees bloedt etc Bovenkies beschadigt het tandvlees van de onderkaak, omdat de verstandskies onder scheef ligt.

Iemand tips? Laten trekken zal niet overmorgen kunnen No Cheer, wachtlijst is drie maanden.

Zwartwitje

Re: ARGH pijn bij verstandskies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:06

Tsja.. je zult toch wat moeten, ik zou naar de huisarts bellen om eventueel een afspraak te maken. Het kan namelijk dat je kies is ontstoken en dat je een antibioticakuurtje moet hebben. Verder zou ik je mond goed spoelen met kamillosan (werkt helend voor je tandvlees) en/of mondwater. En verder zo snel mogelijk een afspraak maken bij de kaakchirurg.

Overigens moet ik niks zeggen hoor, want ik heb vorig jaar mijn rechterboven- en onderverstandskies laten trekken en moest ook na zes weken weer komen voor de andere kant, maar nooit gedaan Nagelbijten / Gniffelen

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:14

Ik ken je probleem, heb er pas ook last van gehad. Ik kreeg een hele ontsteking bij mijn onder kies, die stond scheef en ik beet steeds met mijn bovenste kies op dat ontstoken tandvlees. Ik ben toen naar de tandarts gegaan heb waterstofperioxide gehad om te spoelen (verlicht wel wat) en een antibiotica. De tandarts had zelf gebeld naar de kaakchirurg en toen kon ik een week later terecht.
Blijf er niet mee rondlopen want het verwijderen is minder erg dan de pijn die je nu hebt. Misschien krijg je nu van de tandarts ook wel wat zakjes brufen bruis 600 mg als pijnstiller.

Succes ermee!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 16:20

Breda20 schreef:
Ik ken je probleem, heb er pas ook last van gehad. Ik kreeg een hele ontsteking bij mijn onder kies,

maak me vrolijk Clown

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:30

Ik heb daar ook zo lang mogelijk mee gewacht, tot ik bijna jankend bij de tandarts op de stoel kroop van de pijn. De eerste keer (2 kiezen links) geen pijntje gehad!

Toen ik 6 weken later terugkwam, goed gezind en wel. (ondertussen ook ontsteking gehad aan rechts)
Ik dacht: Pfoe, die zijn er zo uit, en doet toch geen pijn...
Zo had ik niet mogen denken.... Vork .....auw

Ik zou je tandarts bellen voor een spoedafspraak, dat kan bij ons namelijk wel.
Ik ben wel in het ziekenhuis geweest.

Je moet maar zo denken, nog 1x pijn, daarna NOOOOOOIT MEER!!!!
Als je het nu niet doet, krijg je steeds die onsteking terug.. en blijf de pijn...
Succes!!!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:26

Wachtlijst 3 maanden? Lijkt me erg stug voor een pijnklacht (wat je nu dus hebt). Gewoon bellen en zeggen dat je heel veel pijn hebt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:26

Het lijkt mij ook niet dat ze je met dergelijke klachten 3 maanden laten rondlopen hoor, klinkt namelijk allemaal wel heftig.
Gewoon morgen even bellen met je klachten en even langsgaan bij de TA.