Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
lautje76 schreef:het is rot als je niet precies weet wat er aan de hand is maar je toch slecht voelt.
Ik kan je in ieder geval de tip geven om te vertrouwen op de psycholoog en niet op wat mensen om je heen zeggen. Die psycholoog heeft er jaren voor gestudeerd, als hij zegt dat je geen ADD hebt dan is dat waarschijnlijk zo. En wees blij, want ADD gaat niet zomaar over.
lautje76 schreef:OK, daar heb je gelijk in. Maar ik bedoel meer dat ze in ieder geval niet af op moet gaan op wat mensen om je heen zeggen. Ga dan idd. voor een second opinion bij een andere psycholoog.
dwaallicht schreef:Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ook psychologen geven een eigen interpretatie aan een verhaal.
Mijn nichtje bijvoorbeeld moest als volwassene opnieuw gediagnosticeerd worden (als kind kreeg ze al de diagnose adhd) en de psych die haar toen moest diagnosticeren vertelde haar dat ze absoluut geen adhd kan hebben omdat ze hbo is gaan doen. Echt belachelijk.
Volgens die kerel kon je dus geen add/adhd hebben en hoger opgeleid zijnDat is maar een voorbeeld van hoe de meningen tussen psychiaters/psychologen kunnen verschillen.
@Ts, misschien is er een second opinion nodig? Laat je niet afschepen hoor!