Ze weten het niet, psycholoog.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ze weten het niet, psycholoog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:17

Hallo allemaal,

Ik moet het gewoon even kwijt, ben best wel verdrietig enzo.

Ik ben nu door de psycholoog op ADD getest, en daar heb ik vandaag de uitslag van gehad.

Ik had inderdaad veel dingen van ADD wat ze hadden opgemerkt, maar ook een paar dingen die op een depressie konden duiden.
Maar het is van allebei niet duidelijk genoeg om echt te zeggen ja dat is het, dus ze kunnen verder niet echt een diagnose stellen.

Maar we zouden gaan kijken met school enzo omdat het zo niet door kan gaan. Mama zou de intern begeleider bellen voor een afspraak met de psycholoog & mij en mama erbij.
Nu heeft de interne begeleider gezegd dat ze inprincipe op school helemaal niks voor me kunnen doen zolang ik geen diagnose heb. Ze gaat wel mee naar de psycholoog en we kijken maar waarschijnlijk kan er niks gebeuren.

Ik baal er allemaal best wel van aangezien het helemaal niet goed gaat op school en ik nou ook een best wel slecht rapport had terwijl ik zo graag wil en het is allemaal niet te moeilijk ofzo maar gewoon die concentratieproblemen. Ik had nou eigenlijk dus heel veel hoop gezet op die psycholoog, ook omdat veel mensen uit mijn omgeving zeiden dat ze wel dachten dat ik ADD had omdat ze er ook heel veel in terug zagen.

Ik weet het nou gewoon even allemaal niet meer.

Heb gelukkig wel een hele lieve wiskundedocente die mij 3 uur in de week extra gaat helpen met Wiskunde en verder heb ik nog een hele lieve vriendin(Maximee@bokt) die mij bijles geeft en ook helpt met mijn huiswerk, vind ik ook heel erg lief van d'r.

Heeft iemand misschien ook nog tips hier ofzo?

Groetjes, Desiree

Bedankt voor het lezen!

Brainless

Re: Ze weten het niet, psycholoog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:22

Welke testen heb je gedaan?
En wat was precies hun conclusie? Hebben ze een behandelplan opgesteld?
Probeer anders voor een second opinion te gaan die je wat duidelijker kan vertellen wat er aan de hand is en wat je eraan kan (gaan) doen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:26

Ach gut het is rot als je niet precies weet wat er aan de hand is maar je toch slecht voelt.

Ik kan je in ieder geval de tip geven om te vertrouwen op de psycholoog en niet op wat mensen om je heen zeggen. Die psycholoog heeft er jaren voor gestudeerd, als hij zegt dat je geen ADD hebt dan is dat waarschijnlijk zo. En wees blij, want ADD gaat niet zomaar over.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:16

lautje76 schreef:
Ach gut het is rot als je niet precies weet wat er aan de hand is maar je toch slecht voelt.

Ik kan je in ieder geval de tip geven om te vertrouwen op de psycholoog en niet op wat mensen om je heen zeggen. Die psycholoog heeft er jaren voor gestudeerd, als hij zegt dat je geen ADD hebt dan is dat waarschijnlijk zo. En wees blij, want ADD gaat niet zomaar over.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ook psychologen geven een eigen interpretatie aan een verhaal.
Mijn nichtje bijvoorbeeld moest als volwassene opnieuw gediagnosticeerd worden (als kind kreeg ze al de diagnose adhd) en de psych die haar toen moest diagnosticeren vertelde haar dat ze absoluut geen adhd kan hebben omdat ze hbo is gaan doen. Echt belachelijk.

Volgens die kerel kon je dus geen add/adhd hebben en hoger opgeleid zijn Boos! Dat is maar een voorbeeld van hoe de meningen tussen psychiaters/psychologen kunnen verschillen.

@Ts, misschien is er een second opinion nodig? Laat je niet afschepen hoor!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:03

OK, daar heb je gelijk in. Maar ik bedoel meer dat ze in ieder geval niet af op moet gaan op wat mensen om je heen zeggen. Ga dan idd. voor een second opinion bij een andere psycholoog.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:03

Ik vind de houding van de school nogal vreemd, ook als je niet in een vakje past (diagnose hebt) wil dat nog niet zeggen dat je niet een probleem hebt. Als ik je verhaal goed heb begrepen heb jij kenmerken van ADD en kenmerken van depressiviteit. Lijkt me iets waardoor jij zeker wel hulp op school kan gebruiken. Ik zou als ik jouw was vragen hoe dat precies zit, en overleggen met de psycholoog of die dit in zijn/haar rapport duidelijk kan maken. Ik weet niet of er mogelijkheden zijn hoor, maar zou het belachelijk vinden als de school hierin niet flexibel kan zijn.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:12

erg rare houding van je school idd!!
maar ik zou voor een second opinion gaan.
ben zelf op mn 17e gediagnostiseerd met add, maar ik loop al vanaf groep 4 rond bij maatschappelijk werkers, psychologen psychiaters(heb er al heel wat versleten Vork )
ik kon op een gegeven moment de psychologische en psychiatrische onderzoeken dromen
maar niemand die ooit op het idee kwam dat ik add had Knipoog
tot er op mn 17 iemand kwam met het idee van add.
tja dat hadden we je ook wel eerder kunnen vertelen

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:19

Bij mij is ook op mijn 17e gediagnosteerd dat ik add had. Ik was eerst op school naar een psycholoog geweest die zei dat ik depressief was (terwijl ik me helemaal niet depressief voelde). Na anderhalf jaar bij een psycholoog gelopen te hebben van de ggz zijn ze er na een soort IQ test achter gekomen dat ik add heb.
Ik heb niet echt tips voor je. Het enige wat ik je wil mee geven is dat je niet bij de pakken neer moet gaan zitten Lachen Verder heel veel succes en sterkte ermee..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 03:44

lautje76 schreef:
OK, daar heb je gelijk in. Maar ik bedoel meer dat ze in ieder geval niet af op moet gaan op wat mensen om je heen zeggen. Ga dan idd. voor een second opinion bij een andere psycholoog.

ok, had ik je verkeerd begrepen, dat vind ik indd ook, alleen een psych kan er daadwerkelijk echt wat over zeggen..

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:38

dwaallicht schreef:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ook psychologen geven een eigen interpretatie aan een verhaal.
Mijn nichtje bijvoorbeeld moest als volwassene opnieuw gediagnosticeerd worden (als kind kreeg ze al de diagnose adhd) en de psych die haar toen moest diagnosticeren vertelde haar dat ze absoluut geen adhd kan hebben omdat ze hbo is gaan doen. Echt belachelijk.

Volgens die kerel kon je dus geen add/adhd hebben en hoger opgeleid zijn Boos! Dat is maar een voorbeeld van hoe de meningen tussen psychiaters/psychologen kunnen verschillen.

@Ts, misschien is er een second opinion nodig? Laat je niet afschepen hoor!

Zei de mijne ook. De tweede zei dat het wel kon. Hij had het zelf ook....
Uiteindelijk is het bij mij niet gediagnosticeerd echt omdat ik geen stagnatie in werkleven heb.

Tops_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:07

Ik zelf ben ook zo'n geval... al 8 jaar niet zoals het hoort en een naam voor wat ik heb hebben ze ook nog niet..

oh nee dat is ook niet waar wand ze hebben gewoon een hele waslijst achter elkaar geplakt om er maar een naampje aan te kunnen geven...
Paranoide shizofrenie met suicidale episodes danwel borderline gepaard met ADHD..
Kan ik mijzelf of iemand van mijn familie zich hierin vinden? Nee... een naampje aan iets geven is niet het belangrijkste... dat je ermee om kan gaan en op een goede manier gehoplen kan worden is veel belangrijker...

Praat met je school en een psych waar je je goed bij voelt en laat de psych het aan de school uitleggen en de gevolgen laten zien...

Juiste naam is niet belangrijk... juiste manier van mee omgaan wel.. Knipoog

Suc6

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:36

hier nog zo'n geval..
loop al in totaal 2 jaar (miss nog wel langer maar onbewust) te sukkelen, bij mij hebben ze de stempel angst dr maar op gedrukt, ja nou ben k vet mee..
dit ben ik nou dus zo wat van zat, omdat IK me vader (vooral hij) en m'n begeleidster er de vinger NIET op kúnnen leggen wát 't wel is.. en ik heb nou gezegt tot hier en niet verder!! kan 't niet meer alleen, dus m;n begleidster bellen met m'n therapeut, kijken wat hij zegt en wellicht gaat dr voor mij een opname plaats vinden.. daar ga ik ook voorleggen dat ze maar eens in de richting van Borderline ed. moeten gaan zoeken want gezond is mijn "gedrag" zeker weten niet!