Ik ben 18 weken zwanger en ben door mijn schoonfamilie uitgenodigd voor een gezamenlijke vakantie naar Egypte a.s. Kerst.
Vorige week heb ik mijn huisarts advies gevraagd en kreeg te horen dat vaccinatie DTP en Hepatitis A gewenst is voor Egypte, beide vaccinaties mochten worden toegediend. Nu heb ik dat zelf nog eens nagezocht op http://www.lcr.nl (landelijk adviesorgaan reizigers) en vond daar dezelfde informatie.
Nu stond ik daar gisteren voor de desbetreffende prikken en had de huisarts zijn advies geweigerd, door de fabrikant zou zijn aangegeven in de bijsluiter dat de effecten onvoldoende bekend waren en dat hij dus geen recept uitschreef voor beide prikken.
Vanmorgen ook contact gehad met de GGD, en zij adviseren juist wél die prikken te nemen vanwege infectiegevaar en was volgen hen het vaccin ongevaarlijk. Ook het feit dat je zwanger bent en verminderde weerstand heb, wil je juist niet het risico lopen om ziek te worden en vooral van hepatitis schijn je toch echt wel ziek te zijn.
Daarop heb ik nog maar eens mijn huisarts gecontact maar die blijft bij zijn eerdere advies, vanwege de onbekende effecten op het ongeboren kind. Volgens hen waren hepatitis en difterie onschuldig, maar vooral vervelend voor mij en zeker niet gevaarlijk voor het kind. M.a.w. je moet het zelf weten en afwegen, maar als je het wel doet is het voor je eigen comfort en niet in het belang van het kind.
Iemand hier een zinnigs iets over te zeggen??
Laatst bijgewerkt door essie79 op 12-11-08 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt